Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،به‌طورکلی فناوری‌های صنعت اسباب‌بازی را که برگرفته از زنجیره ارزش در این صنعت است را می‌توان در 4 بخش اصلی فناوری‌های طراحی، تولید، توزیع و ترویج تقسیم‌بندی کرد. یک کسب‌وکار فعال در صنعت اسباب‌بازی ممکن است در یک یا چند بخش از این زنجیره ارزش فعال باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنعت اسباب‌بازی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین صنایع در حوزه صنایع خلاق، امروزه درآمدی بیش از 90 میلیارد دلار در جهان دارد که در 10 سال اخیر روندی افزایشی را طی کرده است.

کسب‌وکارهای صنعت اسباب‌بازی در ایران غالباً چندین بخش از این زنجیره را در مجموعه خود گردآورده‌اند؛ البته که کسب‌وکارهایی نیز وجود دارند که کل فعالیت خود را معطوف به یک بخش کرده‌اند.

فناوری‌های صنعت اسباب‌بازی

بخش فناوری‌های طراحی شامل تمامی دانش‌های فنی مورد نیاز برای طراحی اسباب‌بازی قبل از تولید نهایی آن به‌عنوان یک محصول قابل‌عرضه به مخاطب است. این بخش فناوری‌هایی را شامل می‌شود که می‌تواند مستندات نرم و ســخت لازم را که توصیفگر تمامی ویژگی‌های فنی محصول نهایی باشد، به بخش تولید ارائه دهد تا اسباب‌بازی مورد نظر را مطابق با اهداف مدیران و طراحان شرکت تولید کند.

این بخش، به‌طورکلی شامل سه حوزه طراحی کسب‌وکار، طراحی محصول و پیش‌تولید محصول است. این سه حوزه را می‌توان به‌عنوان سه مرحله اصلی فرآیند عملیاتی طراحی اسباب‌بازی در نظر گرفت که روی یکدیگر اثرگذاری مستقیم دارند.

تنوع مواد تولیدی و انواع اسباب‌بازی‌ها باعث می‌شود تا تقسیم‌بندی فناوری‌های تولید بر اساس روندهای تولید جهانی با نگاهی به آینده صورت پذیرد. در تقسیم‌بندی پیش رو، در هر بخش، بر اساس اهمیت و ویژگی‌های فناوری‌های تولید، نوع دسته‌بندی‌ها نیز متفاوت است. به همین دلیل با حفظ سنخیت فناوری‌ها در هر بخش، تفاوت مشخصی در بین دسته‌بندی فناوری‌های بخش‌ها با یکدیگر وجود دارد.

مطالعات بازار و بازاریابی

امروزه مطالعات بازار و بازاریابی مقدم بر تولید و گاهی راه‌اندازی کسب‌وکار است. به همین دلیل، اگر کسب‌وکار بنای ارائه خدمات یا تولید کالایی را دارد، در وهله نخست باید به مطالعه بازار و تحقیق بازاریابی توجه کند، با اینکه بازاریابی مفهوم جامع‌تری است که بر زنجیره ارزش احاطه دارد و باید به‌عنوان یک فرآیند پشتیبان در نظر گرفته شود.

فناوری‌های بازاریابی، توزیع و فروش در سه بخش کلی دانش فنی مطالعه بازار، دانش فنی تدوین استراتژی و برنامه‌های بازاریابی و دانش فنی طراحی، اجرا و مدیریت کانال‌های توزیع تقسیم‌بندی شده است.

مسیر پویایی و توسعه

صنعت اسباب‌بازی به عنوان یک حوزه فرهنگ‌ساز و مؤثر برای کودکان و نوجوانان در شمار کلان اولویت‌های مهم فرهنگی کشور نیز قرار دارد. همچنین بخش تولید این صنعت در کشور، از ظرفیت فراوانی برخوردار است.

این روزها صنعت اسباب به عنوان یکی از صنایع خلاق درآمدزا با گردش مالی قابل توجه، بدل شده است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از حامیان مهم این صنعت محسوب می‌شود که تاکنون برای توسعه آن در کشور اقدامات موثری انجام داده است.

استفاده از فناوری‌‎های به‌روز مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، هوش مصنوعی و همچنین بهره‌گیری از خلاقیت می‌تواند بر جذابیت اسباب‌بازی و ارزش افزوده آن اثرگذار باشد که شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق توان مناسبی برای نقش آفرینی در این عرصه دارند.

گردش سرمایه بازار صنایع خلاق در جهان 2700 میلیارد دلار و اشتغال آن در جهان 50 میلیون نفر است. در جهان مد و پوشاک، انیمیشن، نوشت افزار، بازی‌های دیجیتال و گیم و اسباب‌بازی بیشترین گردش مالی را دارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شرکت های دانش دانش صنعت صنعت اسباب بازی عنوان یک تقسیم بندی فناوری ها کسب وکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۵۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان فعال درزمینه تولید مواد نانو ساختار و  مستقر در پارک فناوری پردیس در خصوص فعالیت‌های این شرکت توضیح داد: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است.

کازرونی نمونه‌هایی آورد و گفت: به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد و گفت: این لیسانس برای اولین بار در دنیا توسط این شرکت ایجاد شده و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی