Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر شریفی زارچی، مدیرکل حج و زیارت یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از این استان با اشاره به آغاز فرآیند ثبت‌نام زائران حسینی برای زیارت اربعین، اظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده پیش ثبت‌نام زائران برای اربعین امسال تا ۲۱ مردادماه تمدید شده بود و متقاضیان شرکت در این راهپیمایی معنوی می‌توانستند در سامانه سماح به آدرس Samah.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

haj.ir بر حسب شرایط خود در محدوده زمانی مورد نظر و نحوه اعزام به اربعین به صورت هوایی یا زمینی ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به حذف ویزای عراق در اربعین امسال، افزود: با توجه به این‌که ثبت نام در سامانه به عنوان اخذ روادید تلقی می‌شود، قطعی کردن ثبت نام در سامانه حج و زیارت ضرروی است.

مدیرکل سازمان حج و زیارت یزد در ادامه تأکید کرد:‌ کسانی می‌توانند عازم سفر اربعین شوند که دارای کارت واکسیناسیون معتبر بوده و حداقل ۲ دُز واکسن و در صورت گذشت ۶ ماه از دز دوم، دز یادآور را نیز تزریق کرده باشند.

شریفی تلاش برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به زائران ایرانی در کشور عراق را هدف سازمان حج و زیارت در ساماندهی زائراه اربعین دانست و بیان کرد: خدمان به زائران تنها در مرز چزابه ارائه می شود و این مسیر برای ورود و خروج زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان با اشاره به اتمام زمان پیش ثبت‌نام در استان یزد خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات ثبت شده ۵۱ هزار و ۲۰۰ نفر از شهروندان استان یزد برای حضور در راهپیمایی امسال اربعین حسینی ثبت نام کردند که در قالب ۲۶ هزار گروه به کشور عراق اعزام می شوند.

انتهای پیام/الف

 

منبع: فارس

کلیدواژه: اربعین حسینی استان یزد عاشوراییان حج و زیارت عراق حج و زیارت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

از سوم اردیبهشت اعزام زائران عمره به عربستان آغاز شد و اعزام زائران تمتع نیز نیز از ۲۴ اردیبهشت آغاز می‌شود، به گفته مسئولان سازمان حج روند صدور روادید هم به خوبی پیش می‌رود، اما آنچه در مقدمات سفر به سرزمین وحی باید برنامه‌ریزی قرار گیرد، تامین و تخصیص ارز مورد نیاز زائران است که چگونه سهمیه‌بندی شده و با چه قیمتی و توسط کدام بانک‌های عامل توزیع خواهد شد؟ 

 ایمان شمسایی در نشست امروز دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت- شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، اعلام کرده است «با موافقت بانک مرکزی هر یک از زئران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد از شعب بانک عاملی که در سراسر کشور معرفی می‌شود دریافت کنند، این مبلغ در سهمیه سفر هوایی سالانه افرادی که به خارج از کشور مسافرت می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

سید عباس حسینی در این نشست گفت: سازمان حج و زیارت روند فرآیند امور اجرایی اخذ روادید زائران حج ۱۴۰۳ را مطلوب خواند و اعلام کرد که رقم طلب برای ۷۴ هزار زائرحج پیش رو تاکنون اخذ شده است. عملیات ثبت‌نام در استان‌ها را نزدیک به اتمام است و دریافت رقم طلب بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم در حال انجام است و به‌دنبال آن اخذ روادید صورت خواهد گرفت.

نصرالله فرهمند مدیرعامل موسسه فرهنگی «عمره سعادت» که اجرای عملیات عمره را بر عهده دارد نیز درباره برنامه ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به سرزمین وحی قبل و بعد از عملیات حج تمتع گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی انجام شده است، انتظار می‌رود که پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش بینی شده از ۲۰ ایستگاه پروازی زائران به دو فرودگاه مدینه و جده منتقل شوند.

طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر هم درباره هماهنگی‌ها و اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به عمره گزاران و زائران حج پیش رو و انتقال دارو‌ها و تجهیزات مورد نیاز در حج ۱۴۰۳ گزارش داد

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد