Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی نایب رئیس کمیسیون حاشیه شهر شورای شهر مشهد با بیان اینکه پروژه‌ها باید سریع عملیاتی می‌شد، چرا خوابیده است؟، گفت:طبق گزارش معاونت مصوبات شورا، چرا این همه مصوبات اجرا نشده توسط شهرداری مشهد داریم؟

مجید طهوریان‌عسکری امروز ۲۴ مردادماه در نطق پیش از دستور چهل و نهمین جلسه علنی ششمین دوره شورای شهر مشهد، اظهار کرد: همکارانم با تمام وجود، بدانید آنچه می‌ماند اخلاص در عمل، مجاهدت در نهان و آشکار و گره از کار مردم بازکردن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه خواهد ماند مردم‌داری است. هر گره‌ای که از کار مردم باز شود، هرکاری که با سرعت انجام شود خدا و ولایت خدا را راضی می‌کند و اینها در کار مدیریت بسیار مهم است.

وی افزود: آرام و آهسته حرکت کردن مشکلات شهر و مردم را حل نمی‌کند باید سریع، صریح، عالمانه و شجاع بود. مردم سال‌هاست روحیه جهادی می‌خواهند، یک سال از دوره ششم گذشت. این شهر نیازمند کارهای جهادی و جهشی است، بدانیم ضعف‌ها و کاستی‌ها کجاست؟ و برای آن حرکت کنیم. در این مسیر اول مدیران باید بخواهند و بعد از آن نیروهای زیر مجموعه، فرصت‌ها کم است و اگر کسی نخواست همراهی کند باید محترمانه به او بگوییم برو کنار و راه را برای خدمت دیگران باز کن.

مردم دادشان در آمده است

نایب رئیس کمیسیون حاشیه شهر شورای شهر مشهد ضمن اشاره به اینکه مردم دادشان در آمده است. امروز به مردم می‌گوییم فردا ، فردا می‌گوییم هفته آینده و ماه آینده، ادامه داد: وقتی از مردم و بخش خصوصی حرف می‌زنیم باید راه را برای مردم در شهر مردم‌محور باز کنیم. اینکه سرمایه‌گذار در این شهر حضوری پر رنگ داشته باشد دست خود ماست. باید کار انقلابی و سریع انجام داد.مشکل مگر پول است؛ خیر، این شهر ثروت بسیاری دارد که استحصال آن مغفول مانده است.

چرا در آبکوه بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه داشته باشیم، ولی مشکل آن محله حل نشود؟

طهوریان عسگری اضافه کرد: پروژه‌ها باید سریع عملیاتی می‌شد، چرا خوابیده است؟ چرا نباید با اقدامات درست و به موقع در ثروت، اقتصاد، اشتغال، امنیت و رخدادهای اجتماعی موثر باشیم؟ چرا برای یک درخواست در فلان سازمان ماه‌ها باید منتظر ماند تا هیأت مدیره تشکیل جلسه دهد و یک سال مکاتبه مردم از اینجا به آنجا و نهایت هم بی‌بهره بماند. چقدر زمین‌های بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس داریم که بی‌بهره برای شهر مانده است. چرا در آبکوه بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه، داشته باشیم ولی مشکل آن محله حل نشود؟ چرا یک سال گذشت، آجر روی آجر در کوچک‌ترین پروژه‌ها نیامد؟ مشکل کجاست؟ چرا اینقدر بی‌توجهیم؟ چقدر قرار است عکس بگیریم و عکس عمل کنیم و کار مردم را راه نیندازیم؟ مردم باید حس کنند یک شورای جدید آمده است تا مسائل و مشکلاتی که دیگران حل نکردند، ایشان حل می‌کنند. کی قرار است این احساس را به مردم منتقل کنیم؟ تا کی قرار است آهسته جلو بریم که فلان آقا، خانم یا مسئول، مدیر، شهردار و مدیرعامل ناراحت نشود؟.

ساختمان‌های خالی مگر ارث ما است که در اختیار مردم نمی‌گذاریم

وی با بیان این موضوع که چرا در این شهر هنرمندان و رسانه‌ای‌ها و کارآفرینان، فعال عرصه مشاغل خانگی مشکل جا برای فعالیت دارند؟، تصریح کرد: در تباصر بودجه ۱۴۰۱  نوشته شد اماکن بلا استفاده شهرداری در اختیار مشاغل برای حل مسئله بیکاری قرار بگیرد، شما بگویید چه شد؟ ساختمان‌های خالی مگر ارث ما است که در اختیار خود مردم نمی‌گذاریم؟ بدانیم هر چه در این شهر است برای خود مردم است و ما فقط تولیت حفظ و نگهداری آن‌را بر عهده داریم.

این عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: ما در این یک سال سراغ تحول و تحقق شعارهایی که به واسطه آنها از مردم رای گرفتیم به‌صورت کامل نرفتیم، چرا؟ مگر قرار نبود دوران مدیران همیشه مدیر تمام شود؟مگر قرار نبود توجه ویژه‌ای به حوزه فناوری و دانش بنیان‌ها داشته باشیم، توسعه شهر بر اساس موضوع زیارت باشد و حمل و نقل کرامت محور داشته باشیم، قصد داشتیم تشریفات اداری را کم کنیم و بستر شهرداری الکترونیک را مهیا سازیم؟، در دسترس‌ترین شورا برای مردم شهر باشیم و مسجد محوری اولویت اقدامات فرهنگی مان باشد. چرا فکر می‌کنیم نقدی کنیم یعنی کار تشکیلاتی کردن را بلد نیستیم، چرا؟ وظیفه امروز ما خدمتگزاری به مردم است.

چرا این همه مصوبات اجرا نشده توسط شهرداری مشهد داریم؟

طهوریان عسگری با بیان اینکه بدانید خیلی کارهای خوب هم شده است، اما حجم کاستی‌ها زیاد است و خوبی‌ها کمرنگ دیده می‌شود، تاکید کرد: دست هر که کارهای خوب انجام داده است را باید بوسید، اما انتظارها از ما بالاست. شرایط امروز کشور و شهر کار جهادی می‌طلبد.طبق گزارش معاونت مصوبات شورا، چرا این همه مصوبات اجرا نشده توسط شهرداری مشهد داریم؟ آقایان شهردار مناطق، آقایان مدیران عامل سازمان ها نگویید بودجه نداریم، نمی‌توانیم، نیروی انسانی کارآمد نداریم، نمی‌شود و نداریم در مکتب حاج قاسم جایی ندارد. 

وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری خطاب به تمامی دولت‌ها و شوراها که فرمودند زمان زود می‌گذرد، ادامه داد: یکسال از دوره ما هم رفت، کمتر از ۳ سال دیگر فرصت است که آن هم می‌رود، شما مدیران قبول کردید در دوره ششم مسئولیت داشته باشید ما محدود به زمانیم، یک ثانیه، یک روز، یک هفته آن حساب است، نگذاریم کارها را به آینده. در برابر تمام آنها باید در محضر خدا پاسخگو باشید. تا کی باید از امروز به فردا و فردا به هفته و ماه آینده کردن کارها رنج ببریم؟چرا خود سازمان‌ها و مناطق برای حل مسائل مردم با همدیگر جلسه تقسیم کار نمی‌گذارند؟ برخی از مناطق و سازمان‌ها فقط منتظر، مرکز و ستاد هستند. 

نایب رئیس کمیسیون بانوان و خانواده  شورای شهر مشهد خطاب به شهردار گفت: بر کار زیر مجموعه باید نظارت کرد. چرا می‌گوییم بذار فلانی ناراحت نشود بذار دوستم، مدیرم و فلانی ناراحت نشود؛ عزیزان بگذارید مردم ناراحت نشوند؛ بگذارید انقلاب و اسلام ناراحت نشود. چقدر تاکید کنیم مردم را سرمایه‌های انسانی و بدنه شهرداری را ببینید، افراد توانمند، نخبگان، فعالان انقلابی و مسجدی را ببینید. اگر انتخابی کردید و دیدید انتخابتان ضعیف است چرا تعلل می‌کنید، فوری خطایتان را اصلاح کنید و نگران ناراحتی فلان فرد و شخص نباشید و راه‌تان را اصلاح کنید. مسیر شورا در سال دوم، بارقه امید ایجاد کرده است، امیدها را ناامید نکنیم. مدیریت شهری نیاز به حقیقت طلبی دارد نه حقیقت یابی، اگر می‌خواهیم در محضر خدا، شرمنده نباشیم متحدانه و در کنار همدیگر برای حل مسائل شهر باید برنامه‌های تدوین شده را عملیاتی کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر مشهد شهرداری مشهد شورای شهر مشهد داشته باشیم ناراحت نشود پروژه ها یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۶۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری آرد و نان

آفتاب‌‌نیوز :

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون متبوعش به ریاست نصرالله پژمانفر، گفت: این جلسه با موضوع بررسی افزایش کیفیت، غنی‌سازی و کاهش ضایعات نان و همچنین بررسی عملکرد دستگاه‌ها در خصوص زنجیره ارزش نان و ارتقاء بهره‌وری برگزار شد که مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی، مدیران وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، کشور، امور اقتصادی و دارایی، سپاه پاسداران، سازمان ملی استاندارد و کارشناسان دانشگاهی و مراکز پژوهشی حضور داشتند.

وی افزود: با توجه به مضرات فراوانی که آرد تصفیه شده (سفید) برای سلامت انسان دارد و مشروح آن در گزارش کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس به استناد مطالعات داخلی و خارجی آمده و نارضایتی‌هایی که از این محل در اذهان مردم ایجاد شده است، کمیسیون اصل نودم قانون اساسی پیرو اظهار نظر کارشناسی مرکز پژوهش‌ها به موضوع ورود کرد و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی جلسه‌ای تشکیل داد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: در این جلسه مصوباتی به تصویب اعضای کمیسیون رسید تا در اسرع وقت و با قید فوریت، اقدامات قابل نظارت با محوریت شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور توسط دستگاه‌های مسئول انجام شود.

خضریان در تشریح مصوبات کمیسیون اصل نود، گفت: تدوین استاندارد نان کامل و ابلاغ آن، تدوین شیوه نامه پخت نان کامل و نظارت بر اجرای آن توسط نانوایی‌ها، فرهنگ‌سازی مصرف نان کامل، حمایت از راه اندازی کارخانجات آرد کامل در سطح استان‌های کشور، توسعه استفاده از آرد کامل در صنف نانوایی، افزایش تعداد نانوایی‌هایی که از آرد کامل استفاده می‌کنند، اقتصادی کردن تولید آرد کامل و پخت نان کامل از جمله مصوبات اصلی کمیسیون بود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر با وجود زحمات قابل تقدیری که دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشیده است، ولی هنوز با وضعیت مطلوب فاصله زیادی وجود دارد. در جلسه امروز کمیسیون تأکید شد که آرد کامل باید نرخ گذاری صحیحی داشته باشد تا کارخانجات آرد برای ورود به این حوزه تشویق شوند. همچنین بیان شد که قیمت تمام شده نان کامل باید به نحوی باشد که اقشار مستضعف نیز بتوانند از این نعمت بهره‌مند شوند و باید کارگروه‌های نظارتی در سطح استان‌ها امکان نرخ گذاری متفاوت برای واحد‌های پخت نان کامل را فراهم کنند.

وی گفت: در این جلسه تأکید شد که هر چه سریعتر دستورالعمل پخت نان کامل به صورت فراگیر ابلاغ و بر اجرای آن نظارت کامل اعمال شود چرا که عدم رعایت نکات فنی تخمیر سلامت مردم را به خطر می‌اندازد. از این رو باید اقدامات اساسی برای فرهنگ‌سازی مصرف نان کامل و ایجاد هدفمند و برنامه‌ریزی شده مطالبه مردمی در این زمینه انجام شود. از سوی دیگر دستگاه‌های مربوطه به ویژه وزارت بهداشت باید نسبت به افزایش سطح آگاهی مردم در زمینه اصول پخت نان کامل در نانوایی‌ها اقدام کند تا از این طریق امکان نظارت فراگیر و مردمی فراهم شود و اطلاعیه‌ای در این زمینه در نانوایی‌ها نصب شود.

نماینده تهران ادامه داد: در این نشست مطرح شد که موضوع پخت نان کامل باید به عنوان هنر-صنعت، مجدداً در روستا‌های کشور با رعایت موازین بهداشتی احیاء شود تا ضمن ایجاد اشتغال، منجر به بهبود هر چه بیشتر سلامت مردم شود. نانوایان باید طی یک نامه مشخص، در خصوص نحوه پخت نان کامل و رعایت اصول مربوطه آموزش حرفه‌ای ببینند. همچنین فراهم سازی دسترسی نانوایان علاقه‌مند به پخت نان کامل چه در روستا و چه در شهر به آرد کامل توسط شرکت بازرگانی دولتی در اسرع وقت فراهم شود.

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون، دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی می‌بایست ظرف یک ماه نسبت به ارائه برنامه جامع توسعه نان کامل مشتمل را بر اهداف کمی و زمان‌بندی به کمیسیون اقدام کند. از سوی دیگر وزارت کشور نیز ظرف دو ماه اقدامات لازم برای قیمت‌گذاری صحیح آرد و نان کامل را به عمل آورده و مقرر شد سازمان ملی استاندارد حداکثر تا خردادماه آیین نامه مربوط به کارخانجات تولید آرد کامل را تصویب کند و وزارت بهداشت نتایج مطالعه اثرات مصرف نان کامل بر سلامت مردم را در اسرع وقت بررسی و اقدام به فرهنگ‌سازی کند. از سوی دیگر مقرر شد سازمان ملی استاندارد ظرف دو ماه نسبت به بازنگری و کاهش درصد سبوس‌گیری با تأکید بر نان لواش و تافتون اقدام کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • اجرا ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان ملی مسکن
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری آرد و نان