Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دوستی روز دوشنبه در آیین تجلیل ۲۰۰ نفر از حافظان قرآنی هرمزگان در محل سالن اجتماعات شرکت گاز اظهار داشت: قرآن منشا تمامی خوبی‌ها و اخلاقیات نیکو است و اگر به موضوع قرآن و آموزش قرآنی پرداخته شود، فرهنگ عمومی جامعه و میزان اخلاق در سطح جامعه بهبود پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در استان هرمزگان در حوزه حفظ قرآن و تربیت حافظان یک اتفاق مبارک و بی نظیر رخ داده و در روستای کشپیری از توابع بخش سندرک میناب یک موسسه قرآنی توانسته اقدام به جذب علاقه‌مندان به حفظ از سراسر کشور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار هرمزگان ادامه داد: امروز بخشی از این حافظان از سایر استان‌ها هستند که در هرمزگان و در روستای مورد اشاره آموزش دیده‌اند.

«کشپیری» الگوی موفقی در آموزش و تربیت حافظان قرآن

دوستی با اشاره به تجلیل از ۲۰۰ حافظ قرآن، روستای کشپیری بخش سندرک را الگوی موفقی در آموزش و تربیت حافظان قرآن دانست و اضافه کرد: این تعداد حافظ قرآن نشان می‌دهد اگر امکانات در دست مردم باشد بهتر از ساختار دولتی می‌توانند در مسائل فرهنگی اثرگذار باشند و کار را پیش ببرند.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت حمایت از موسسات قرآنی در بخش سخت افزار و نرم افزار تاکید کرد و افزود: به دنبال تقویت دارالقرآن‌ها هستیم.

استاندار هرمزگان گفت: اعتبارات دولتی و قسمتی از کمک سایر بخش‌ها را به تکمیل زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری این حوزه تخصیص خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از ۲۰۰ حافظ کل قرآن شامل ۱۶۰ مرد و ۴۰ زن از ۱۹ استان کشور که در موسسه فرهنگی قرآنی جامعه‌الحفظ بیت الزهرا(س) روستای کشپیری از توابع بخش سندرک میناب آموزش دیده‌اند، تجلیل شد.

این موسسه فعالیت قرآنی خود را از سال ۹۳ آغاز کرده است و در طرح تابستانی تسنیم نیز توانسته ۱۲۰ حافظ سه جز قرآن را تربیت کند.

اقدامات این موسسه قرآنی به صورت تخصصی و شبانه‌روزی در ۲ بخش خواهران و برادران ارائه می‌شود.

برچسب‌ها سندرک مهدی دوستی هرمزگان قرآن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سندرک مهدی دوستی هرمزگان سندرک مهدی دوستی هرمزگان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان کشورمان در شصت و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته اعزام و دعوت از قاریان و حافظان قرآن کریم اعلام شد.

در شصت و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی علاوه بر دعوت از شرکت‌کننده رشته قرائت تحقیق که به صورت یک سنت هر ساله صورت می‌گرفت، امسال برای اولین بار از شرکت‌کننده رشته حفظ کل قرآن کریم نیز دعوت شد.

بر همین اساس در رشته قرائت تحقیق حمیدرضا نصیری و در رشته حفظ کل قرآن کریم محمدرضا زاهدی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی خواهند بود.

این دو قاری و حافظ قرآن کریم در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که سال گذشته در استان خراسان شمالی و شهر بجنورد برگزار شد، رتبه‌های دوم رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم را دریافت کردند

حمیدرضا نصیری، مهندس کامپیوتر در خانواده قرآنی متولد شد. در جلسات عمومی و سنتی قرآن این شهر حضور پیدا کرد و از همین طریق استعداد او در زمینه قرائت قرآن، مشخص شد. این قاری ممتاز کشورمان از محضر اساتید پیشکسوت قرآنی زنجان چون «محمود رنگرز» بهره برده است. اساتیدی همچون احمد ابوالقاسمی، محمدحسین سعیدیان و سیدمحسن موسوی‌بلده در این دوره بیشترین تأثیر را بر تلاوت این قاری ممتاز گذاشتند.

محمدرضا زاهدی علاوه بر شناخته شدن در زمینه حفظ قرآن کریم، به عنوان یک قاری نیز شناخته می‌شود. او متولد شهریورماه ۱۳۸۱ در تهران است سعید حاجیان، حافظ، قاری و مدرس قرآن کریم یکی از اصلی‌ترین استادان محمدرضا زاهدی در دوران یادگیری قرآن کریم بوده است. او سال ۱۳۹۷ در حالی که ۱۶ سال سن بیشتر نداشت در بیست‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی در امارات در بخش حفظ حضور یافت و در پایان موفق به کسب رتبه خاصی نشد. شاید بهترین رتبه این حافظ کل قرآن همان رتبه دوم مسابقات سراسری قرآن کشورمان در سال ۱۴۰۲ و در چهل و ششمین دوره باشد.

یادآور می‌شود مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی در دو مرحله مقدماتی (مجازی) و نهایی (حضوری) برگزار می‌شود، سبکی که ایران طی سال‌های اخیر مبدع آن بوده است. این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.

آخرین قاری ایرانی که حائز رتبه نخست این مسابقات شده، حامد علیزاده در سال ۱۳۹۶ بود. قاریان ایرانی علاوه بر دریافت چندین رتبه نخست، صاحب چندین رتبه دوم، سوم و چهارم در کهن‌ترین مسابقات بین‌المللی قرآن جهان اسلام شده‌اند. سال گذشته و در شصت و سومین دوره این مسابقات علیرضا بیژنی که همراه با امین پویا به عنوان استاد راهنما عازم این مسابقات شده بود، موفق به دریافت رتبه دوم شد.

کد خبر 6088402 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • تجلیل از راویان فعال روحانی موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • تاکنون ۱۰۰ هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران