Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه پول‌های بلوکه شده نفتی ایران به خزانه بازگشت، گفت: صادرات ایران به اروپا در دولت سیزدهم ۲۱۳ درصد رشد کرده است.

به گزارش تسنیم، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در یادواره شهدای رسانه استان قزوین که در سالن امام علی (ع) اداره ارشاد تاکستان برگزار شد، اظهار داشت: دولت سیزدهم در ابتدای کار خود با چالش‌های زیادی از جمله همه‌گیری کرونا و بحران فروش نفت روبه‌رو بود که با اجرای تمهیدات مختلف به سرعت از آن‌ها عبور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اجرای سیاست همسایگی خوب و فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی با کشور‌های منطقه را از جمله موفقیت‌های بزرگ این دولت در جهت توسعه صادرات دانست و گفت: دیپلماسی اقتصادی ما حتی در حوزه اروپا هم جواب داده و صادرات ما به این قاره طی یک سال اخیر ۲۱۳ درصد رشد داشته است.

حسینی افزایش قابل توجه صادرات نفت را از دیگر موفقیت‌های دولت در حوزه اقتصادی بیان کرد و افزود: امروز بیش از یک میلیون بشکه در روز نفت می‌فروشیم و دولت توانسته بسیاری از پول‌های بلوکه شده نفتی را به خزانه کشور برگرداند. با این پول‌های برگردانده شده هم بخشی از بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی را پرداخت کردیم.

وی با اشاره به افزایش خرید تضمینی در دولت سیزدهم ادامه داد: در شرایطی که به خاطر جنگ اوکراین و روسیه دنیا درگیر بحران غذا شده، دولت توانست با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم و نظارت قوی توانست ۷ میلیون تن گندم را از کشاورزان خریداری کند و به همین خاطر امروز ذخایر گندم ما در وضعیت مناسبی قرار دارد و از این بابت دغدغه نداریم.

وی یادآور شد: سال ۱۴۰۰ حدود یک پنجم اعتبارات دولت در حوزه عمرانی هزینه می‌شد، اما امروز طرح‌های عمرانی بزرگی در کشور اجرا می‌شود و در این حوزه از رکود خارج شدیم. دولت به دنبال پول‌پاشی نیست و سیاست ما این است که بخش‌های مولد اقتصادی مثل صنعت و کشاورزی را توسعه دهیم.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر رویکرد دولت سیزدهم در استانی کردن حاکمیت گفت: رکورد سفر‌های استانی در دولت سیزدهم شکسته شد و دولت سیزدهم به قول خود عمل کرد و درآمد مالیات ارزش افزوده شرکت‌های استانی را به خود استان‌ها برگرداند.

حسینی اضافه کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به کرمان شاهد بودیم که ایشان به کار‌ها و خانه‌های روستاییان هم سر زد و پیگیر حل مشکلات آنان شد. در این سفر رئیس جمهور عنایت ویژه‌ای به فعال‌سازی ظرفیت‌های اقتصادی به ویژه معادن داشتند و ۲۰۰ معدن غیرفعال خلع ید شد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور حتی زمانی هم که به روسیه سفر کردند، بلافاصله برای رسیدگی به مشکلات مردم به کشور برگشتند تا مردم احساس نکنند که در مشکلات تنها هستند. همچنین ورود آقای رئیسی در حوزه اصلاح اقتصادی شجاعانه بود و کاری که سه دهه زمین مانده بود را به سامان رساند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: دولت سیزدهم نفت ایران دولت سیزدهم رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۶۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ عباس غریبی در بازدید از سایت ۲ پایانه میعانات گاز پارس جنوبی در منطقه کنگان با اشاره به توان متخصصان داخلی اظهار داشت: به همت و تلاش متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران سیستم تله‌متری گوی شناور شماره ۴ پایانه میعانات گازی پارس جنوبی (منطقه کنگان) تعمیر و در سرویس قرار گرفت.

وی با بیان این که وظیفه ۱۰۰ درصد صادرات میعانات گازی تولیدی در منطقه پارس جنوبی بر عهده شرکت پایانه‌های نفتی ایران است، افزود: باید با بروزرسانی تجهیزات، تعمیر، بازسازی و ایمن سازی فرایند بارگیری و صادرات در مسیر ارتقاء شاخص‌های ایمنی گام برداریم.

غریبی به تلاش شبانه روزی متخصصان در این شرکت اشاره کرد و با تاکید بر اعتماد به تجارب و تخصص کارشناسان داخلی اظهار داشت: متخصصان شرکت پایانه‌ها نفتی ایران با تلاش و همت بالای خود موفق شدند مشکلات سیستم تله‌متری گوی شناور که نقش مهمی در ایمن سازی فرایند بارگیری میعانات گازی به کشتی‌ها دارد را رفع کرده و در سرویس عملیاتی قرار بدهند.

وی با بیان این که هم اکنون این سامانه در مدار قرار گرفته است، افزود: اکنون اطلاعات مربوط به وضعیت شیر‌های کنترلی منتهی به گوی شناور به صورت آنلاین در اتاق کنترل ساحل قابل مشاهده بوده و در صورت بروز مشکل در فرایند بارگیری این سامانه می‌تواند ضمن توقف خودکار بارگیری، از بروز هرگونه حادثه‌ای که منجر به خسارت شود، جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ارتقای شاخص‌های ایمنیِ صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در دولت سیزدهم
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!