Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر عباسی راد در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر وقوع یک فقره آتش سوزی در مراتع کجین دشت یکی از مناطق ییلاقی شمال شهرستان دامغان یگان حفاظت منابع طبیعی وارد کارزار شد، ابراز داشت: نیروهای یگان حفاظت همراه بهره برداران منطقه، نیروهای مردمی، آتش نشانی، پایگاه امداد و نجات هلال احمر با حضور در منطقه نسبت به مهار آتش اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در این حریق ۱۰ هکتار مراتع کجین دشت دامغان طعمه حریق شد، افزود: این آتش سوزی از بین رفتن گونه‌هایی شامل درمنه، گون، اسپرس، گندمیان و تعدادی درخت جنگلی منطقه را در پی داشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان با بیان اینکه ۵۴۳ هزار هکتار وسعت مراتع این شهرستان است، ابراز داشت: از این میزان هفت هزار و ۹۴۴ هکتار آن را مراتع کجین دشت تشکیل می‌دهد.

عباسی راد با بیان اینکه علت وقوع و میزان خسارت آتش سوزی پس از مهار و اطفا کامل حریق اعلام خواهد شد، تصریح کرد: هنوز نیروهای یگان حفاظت و گروه‌های مردمی در منطقه حضور دارند و تا اطفای کامل و اطمینان از شعله‌ور نشدن مجدد مرتع در محل خواهند ماند.

وی افزود: با توجه به اینکه در فصل گرم و خشک سال قرار داریم وجود علف‌های خشک در کنار پلاستیک و شیشه می‌تواند با عملکردی نظیر ذره بین فاجعه بزرگ خلق کند لذا از همه مردم تقاضا داریم از ریختن زباله به طور جد اجتناب کرده و ر صورت مشاهده این گونه موارد آن را حتماً از طبیعت خارج کنند.

کد خبر 5563875

منبع: مهر

کلیدواژه: حریق جنگل آتش سوزی مراتع منابع طبیعی استان سمنان دامغان بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه سفر استانی خطبه های نماز جمعه محرم 1401 اربعین حسینی آمار کرونا روز خبرنگار لیگ برتر فوتبال ایران گرگان شیوع کرونا ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان

فرهاد شیبک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عصر روز یکشنبه کودکی با نام یسنا دیدار به همراه مادر خود به زمین کشاورزی می رود که حوالی ساعت ۱۷ عصر خبر مفقود شدن کودک به نیروهای هلال احمر استان علام می شود.

وی با اشاره به اینکه از همان ساعات ابتدایی تمامی نیروهای مردمی در کنار تیم های امدادی قرار گرفته و منطقه را برای پیدا کردن کودک چهارساله گشتند، افزود: ۳۸۷ نیرو مردمی، انتظامی و هلال احمر در منطقه مشغول جست و جو هستند.

فرماندار کلاله وسعت محل مفقودی را بین پنج تا هفت هزار هکتار زمین کشاورزی اعلام کرد و گفت: باتوجه به اینکه محصولات کشاورزی باعث شده تا کار جست و جو کمی با سختی انجام شود امروز تیم های تخصص به همراه سگ های زنده یاب و بالگرد سبک از استان سمنان وارد منطقه شدند.

وی یادآور شد: تمامی برکه ها و آبگیرهای موجود تخلیه شدند و حتی لانه های حیوانات با بیل تراکتوری تخلیه شد اما تا این لحظه هیچ اثری از این کودک پیدا نشده است.

شیبک با اشاره به اینکه جستجو همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: برای یافتن این کودک چهار ساله مردم شهرهای مراوه تپه، مینودشت و گنبد وارد منطقه شدند و جست و جو همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده امشب نیروهای بسیج و سپاه با دوربین های حرارتی وارد منطقه خواهند شد و دوباره جست و جو خواهند کرد که بتوانیم این کودک را سالم پیدا کنیم و به آغوش خانواده برگردانیم.

فرماندار کلاله با اشاره به اینکه در مفقود شدن این کودک امکان هر احتمالی وجود دارد، گفت: در کنار نیروهای تخصصی و مردمی جست و جو نیروهای پلیس و آگاهی هم مشغول بررسی هستند و امیدواریم هرچه زودتر این کودک در سلامت پیدا کنیم و تحویل خانواده دهیم.

کد خبر 6093438

دیگر خبرها

  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • عملیات وعده صادق باعث تغییر معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای شد
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • ۳۸۷ نیرو مشغول یافتن «یسنا دیدار» در کلاله/اعزام بالگرد به گلستان
  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد