Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:32:55 GMT

سفر سناتورهای آمریکایی به تایوان، نقض اصل چین واحد است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۷۳۳۱

سفر سناتورهای آمریکایی به تایوان، نقض اصل چین واحد است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه سی جی تی ان، سخنگوی وزارت خارجه چین اقدامات بی ثبات کننده آمریکا در اعزام گروه دیگری از سناتورهای خود به تایوان را مورد نکوهش قرار داد.

«وانگ ونبین» روز دوشنبه در نشست خبری روزانه وزارت خارجه چین اعلام کرد که قانونگذاران آمریکایی که به رهبری «اد مارکی» راهی تایوان شدند، درتلاشند تا اصل چین واحد را به چالش بکشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه تاکید کرد که سفر سناتورهای آمریکایی آشکارا اصل چین واحد را نقض کرده است. وانگ ونبین افزود که این اقدامات حاکمیت و تمامیت ارضی چین را زیر پا گذاشته و یک پیام اشتباه جدی را به نیروهای استقلال طلب تایوان ارسال کرده است.

وانگ ونبین با تاکید بر اصل چین واحد، گفت که اصل چین واحد همچنین زیربنای سیاسی برای برقراری روابط دیپلماتیک است.

هیئتی متشکل از قانونگذاران آمریکایی روز یکشنبه وارد تایوان شدند که سناتور دموکرات «اد مارکی» رهبری این هیئت آمریکایی را برعهده دارد. سفر سناتورهای آمریکایی به تایوان به فاصله کمتر از دو هفته از سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره صورت می‌گیرد، سفری که هنوز پس لرزه‌های بی ثبات کننده آن در منطقه شرق آسیا ادامه دارد.

کد خبر 5563902

منبع: مهر

کلیدواژه: چین تایوان ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا روسیه رژیم صهیونیستی عراق فلسطین اوکراین تایوان سوریه سلمان رشدی افغانستان ترکیه انگلیس ایران لبنان اصل چین واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۷۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!

مجری الجزیره خطاب به «مایکل مولروی» مقام بلندپایه سابق وزارت خارجه آمریکا گفت: هر روز برای دنیا از اصول، اخلاق، قانون اساسی و آزادی بیان سخنرانی می‌کنید، ورود پلیس به دانشگاه، مایه ننگ شماست. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، مجری الجزیره خطاب به «مایکل مولروی» مقام بلندپایه سابق وزارت خارجه آمریکا گفت: درباره برخورد خشن با دانشجویان صحبت می‌کنم؛ هر روز برای دنیا از اصول، اخلاق، قانون اساسی و آزادی بیان سخنرانی می‌کنید، ورود پلیس به دانشگاه، مایه ننگ شماست.

این مقام بلندپایه سابق وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت دانشجویان می‌توانند نظراتشان را در ملک خصوصی یا فضای مجازی بیان کنند که مجری در واکنش به این اظهار نظر گفت: استدلال و بهانه شما را حتی در کشورهایی که غیردموکراتیک و استبدادی می‌خوانید هم نشنیده‌ایم.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • پُل آستر درگذشت
  • پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی در گذشت
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم