Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پس از ارسال پیامک اطلاع رسانی برای مشمولان مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت، تا کنون حدود ۲۸۰۰ مودی به درگاه سازمان مراجعه کرده اند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از سازمان امور مالیاتی، افشین خدامرادی، معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، با اشاره به اینکه تاکنون برای ۱۲ هزار و ۴۰۰ مالک خانه واحد مسکونی گران قیمت و باغ ویلا پیامک اطلاع رسانی ارسال و مطالبه مالیات انجام گرفته، گفت: از این تعداد تاکنون حدود ۲۸۰۰ مودی به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان به نشانی my.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

tax.gov.ir، مراجعه و ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اخذ مالیات از واحدهای مسکونی گران قیمت و باغ ویلاها به استناد ضوابط اجرایی بند (خ) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و در دولت سیزدهم کلید خورد، گفت: از جمله مهمترین آثار اجرای این قانون، افزایش عدالت مالیاتی، نظم بخشی به اقتصاد و غلبه بر سوداگری در بازار مسکن است.

خدامرادی تصریح کرد: تاکنون ۳۰۰ مودی مشمول مالیات مذکور نسبت به پرداخت مالیات اقدام نموده و همچنین از مجموع ۲۸۰۰ مودی که در سامانه مالیاتی ثبت نام کرده‌اند، تعداد ۹۲۱ نفر نسبت به مالیات تعیین شده یا مشمولیت این مالیات اعتراض نموده‌اند که اعتراضات آنها در دست پیگیری است.

وی اظهار داشت: مشمولان مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت و باغ ویلاها که پیامک اطلاع رسانی برای آنها ارسال گردیده، لازم است ضمن مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir و ثبت نام در آن، میزان مالیات متعلقه را مشاهده نموده و نسبت به پرداخت مالیات اقدام نمایند.

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص مودیانی که به مالیات تعیین شده اعتراض دارند و همچنین نحوه اعلام اعتراض نیز گفت: این دسته از مودیان، برای اعتراض به مالیات تعیین شده، لازم است به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی مراجعه و ضمن ثبت نام در آن، نسبت به ثبت اعتراض اقدام نمایند.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: سازمان امور مالیاتی ، مالیات بر خانه های لوکس ، مالیات

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی مالیات بر خانه های لوکس مالیات سازمان امور مالیاتی مسکونی گران قیمت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۷۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خانه لوکس و جمع و جور یک کانتینر است! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • این خانه لوکس و جمع و جور یک کانتینر است! (عکس)
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها