Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با رقابت‌های دسته ۱۰۲ کیلوگرم امروز (دوشنبه) ساعت ۱۴ به وقت ایران آغاز شد. در این دسته رسول معتمدی دارنده مدال طلای پیکارهای جهانی ۲۰۲۱ و امیر حقوقی نمایندگان ایران بود.

در این دسته رسول‌بیک‌اف از قرقیزستان، آرتم انتروپوف از  قزاقستان، رسول معتمدی، داداش بایل از جمهوری آذربایجان و امیر حقوق از ایران مدعیان جدی رسیدن به سکو بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان این رقابت‌ها رسول معتمدی موفق به کسب سه مدال طلا شد و امیر حقوقی در جایگاه پنجم  قرار گرفت. 

از سال ۲۰۱۸ فدراسیون بین‌المللی وزنه‌بردرای رکوردهایی برای استاندارد این رشته تعریف کرد که تا کنون هیچ وزنه‌برداری در دسته ۱۰۲ کیلوگرم به آن نرسیده بود. رکورد استاندارد یک‌ضرب این دسته ۱۹۱ کیلوگرم و رکورد دوضرب ۲۳۱ کیلوگرم و رکورد مجموع آن نیز ۴۱۲ کیلوگرم تعریف شده است.

معتمدی در رقابت‌های یک‌ضرب  دسته ۱۰۲ کیلوگرم با مهار وزنه ۱۷۷ کیلوگرمی به مدال  طلا رسید. معتمدی در حرکت نخست خود وزنه ۱۷۱ کیلوگرم را مهار کرد  اما نتوانست در حرکت دوم وزنه ۱۷۵ کیلوگرمی را بالای سر ببرد. وی در حرکت سوم   موفق به مهار وزنه ۱۷۷ کیلوگرمی شد تا بالاتر از نمایده آذربایجان و ازبکستان به مدال طلا برسد. او برای کسب مدال طلا رقابت تنگاتنگی با داداش بایل از جمهوری آذربایجان داشت.

در این دسته امیر حقوقی با مهار وزنه ۱۶۵ کیلوگرم نتوانست به سکوی مدال برسد. حقوقی در حرکت نخست یک‌ضرب وزنه ۱۶۵ کیلوگرمی را مهار کرد اما در حرکت دوم نتوانست وزنه ۲۷۱ کیلوگرمی را بالای سر برد. حقوقی در حرکت سوم نیز موفق به مهار وزنه ۱۷۳ کیلوگرمی نشد. حقوقی در حرکت یکضرب به جایگاهی بهتر از پنجم نرسید.

معتمدی که با اقتدار مدال طلای حرکت یکضرب را کسب کرده بود در دوضرب نیز قدرتمند ظاهر شد و توانست مدال طلای دوضرب و مجموع را از آن خود کند. وی در حرکت نخست دوضرب ۲۱۷ کیلوگرم را مهار کرد. انتخاب دوم کادر فنی برای معتمدی وزنه ۲۲۳ کیلوگرمی بود که وی در مهار آن مشکلی نداشت. معتمدی در حرکت سوم به وزنه ۲۳۲ کیلوگرم و برای شکستن رکورد استاندار فدراسیون بین‌المللی (۲۳۱ کیلوگرم) حمله کرد اما در مهار این وزنه ناموفق بود. معتمدی کمی دیر روی تخته حاضر و تمرکز لازم را برای حرکت سوم و شکستن رکورد جهان نداشت.

او در حرکات دو ضرب نیز آرتم آنتروپوف از قزاقستان رقابت داشت.

امیر حقوقی دیگر نماینده کشورمان نیز در این حرکات با مهار وزنه ۲۱۱ کیلوگرمی در دوضرب به عنوان چهارم دوضرب و با ثبت رکورد مجموع ۳۷۶ کیلوگرم، پنجم شد.

حقوقی در حرکت نخست دوضرب وزنه ۲۰۲ کیلوگرمی را مهار کرد و در ادامه موفق شد بر وزنه ۲۱۱ کیلوگرمی غلبه کند تا یکی از مدعیان رسیدن به سکوی مدال باشد. انتخاب سوم کادر فنی برای معتمدی وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی بود که وی نتوانست آن را بالای سر ببرد. 

نتایج نهایی حرکت یک‌ضرب:

۱- رسول معتمدی / ۱۷۷ کیلوگرم مدال طلا

۲- داداش بایلی از جمهوری آذربایجان / ۱۷۴ کیلوگرم مدال نقره

۳- امری‌دینوف از ازبکستان / ۱۷۲ کیلوگرم مدال برنز

نتایج نهایی حرکت دوضرب

۱- رسول معتمدی از ایران / ۲۲۳ کیلوگرم مدال طلا

۲-آرتم آنتروپوف از قزاقستان / ۲۲۲ کیلوگرم مدال نقره

۳- رسول‌بیک‌اف از قرقیزستان / ۲۱۶ کیلوگرم مدال برنز

نتایج مجموع دسته دسته ۱۰۲ کیلوگرم

۱- رسول معتمدی / ۴۰۰ کیلوگرم مدال طلا

۲- آرتم آنتروپوف (قزاقستان) / ۳۸۶ کیلوگرم مدال نقره

۳- رسول بیک‌اف از قرقیزستان / ۳۸۵ کیلوگرم مدال نقره

برچسب‌ها ازبکستان امیر حقوقی کیانوش رستمی سهراب مرادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ازبکستان امیر حقوقی کیانوش رستمی ازبکستان امیر حقوقی کیانوش رستمی سهراب مرادی کیلوگرم مدال نقره دسته ۱۰۲ کیلوگرم حقوقی در حرکت حرکت نخست رسول معتمدی امیر حقوقی مهار وزنه مدال طلا حرکت سوم یک ضرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر سجاد انوشیروانی و کوروش باقری از معلمان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون وزنه برداری، سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری به همراه کوروش باقری به بهانه روز معلم و تکریم مقام والای این عزیزان با حضور در مدرسه سیمیای ایرانیان دختران و کلام نو پسران (به نمایندگی از خانواده وزنه‌برداری)از جمعی از معلمان تقدیر و تشکر کردند.

کد خبر 6093883 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • تقدیر سجاد انوشیروانی و کوروش باقری از معلمان
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • عکس| تقدیر اسطوره‌های وزنه‌برداری از معلمان
  • شاه کلید مهار تورم
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است