Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، آمارهای اتحادیه اروپا حاکی از آن است که در سال جاری نزدیک به ۶۶۰ هزار هکتار از اراضی اروپا به دلیل وقوع آتش‌ سوزی‌های جنگلی تخریب شده است. این میزان از خسارت از سال ۲۰۰۶ بی سابقه بوده است.

رکورد پیشین بیشترین خسارت وارد شده به اراضی ناشی از آتش سوزی‌های جنگلی مربوط به سال ۲۰۱۷ بوده که ۴۲۰ هزار و ۹۱۳ هکتار در آتش سوخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"عیسی سان میگل" هماهنگ کننده سیستم اطلاعات آتش سوزی جنگل های اروپا (EFFIS) گفت: وضعیت خشکسالی و دمای بالا طی سال جاری کل مناطق اروپا را تحت تاثیر قرار داد و وضعیت کلی منطقه نگران کننده است و این در حالیست که هنوز در میانه فصل آتش سوزی هستیم.

وی افزود: از سال ۲۰۱۰ شاهد روندی هستیم که به سمت وقوع آتش سوزی های بیشتر در اروپای مرکزی و شمالی حرکت می کنیم و شعله‌های آتش در کشورهایی گزارش شده که معمولا در قلمرو خود چنین آتش سوزی‌هایی را تجربه نمی کنند.

آمارهای EFFIS نشان می دهد: رومانی، اتریش و آلمان از جمله این کشورها هستند.

در سال جاری اسپانیا بیشترین آسیب ناشی از وقوع آتش سوزی‌های جنگلی را متحمل شده است. بر اثر وقوع این حوادث ۲۴۴ هزار و ۹۲۴ هکتار زمین نابود شده است و پس از آن رومانی (۱۵۰ هزار و ۵۲۸ هکتار) و پرتغال (۷۷ هزار و ۲۹۲ هکتار) قرار دارند.

به گزارش دویچه وله، سرویس نظارت بر جو کوپرنیک اتحادیه اروپا (CAMS) روز جمعه در هشداری اعلام کرده بود که بخش‌های وسیعی از غرب اروپا اکنون با خطر شدید آتش سوزی مواجه است.

منبع: الف

کلیدواژه: سوزی های جنگلی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۷۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد

فرمانداری یزد در اطلاعیه‌ای از خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل اخیر خواسته تا جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن تماس بگیرند.

 در اطلاعیه‌ی فرمانداری یزد آمده.

با توجه به بارندگی‌های اخیر و بروز خسارت احتمالی ناشی از بارندگی و سیلاب، شهروندان شهرستان یزد جهت اعزام ارزیاب با شماره ۳۷۲۳۸۷۵۰ داخلی ۱ تماس حاصل بگیرند.
سایر شهرستان‌ها نیز از طریق بنیاد مسکن شهرستان و روستاییان نیز از طریق دهیار روستا جهت حضور تیم ارزیاب پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • جزییات آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • سیل ۵۲ میلیارد تومان به اردستان خسارت زد
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد