Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار، با بیان اینکه در منطقه، وزرای امور خارجه قطر و عمان و در اروپا فرانسه و ایتالیا در مذاکرات همکاری می‌کنند، گفت: آمریکایی‌ها در گفتگو مشکلات خودشان را بزرگ می‌کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: الان به طور مشخص روی سه موضوع در حال انتقال پیام از طرف آمریکایی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی روزهای آینده ما آخرین نظرات را اعلام می‌کنیم.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: به آمریکایی‌ها به صراحت گفتیم اگر نظرات ما که در مورد این موضوع، که نظرات منطقی است، تأمین می‌شود ما آمادگی داریم که وارد مرحله اعلام توافق شویم و جمع بندی را با حضور وزرای امور خارجه در وین برگزار کنیم و مراحل بعدی را بر اساس جدول زمانبندی و توافق پیش ببریم.

وی افزود: آمریکایی‌ها پیام می‌دهند که در آستانه انتخابات کنگره هستند و یا قیمت بنزین بالا می‌رود، اما برای اینکه بتوانیم قدم نهایی را در این موضوع برداریم، حتماً طرف آمریکایی باید انعطاف نشان دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ما در تمام مراحل مذاکره، در موضوعاتی که می‌توانستیم و زیر خط قرمز ما بود، انعطاف نشان دادیم، تاکید کرد: طرف آمریکایی نیز به خوبی می فهمد که ما به چه میزان انعطاف نشان دادیم. طرف آمریکایی در مذاکرات اخیر وین در حد نسبی در دو موضوع انعطاف شفاهی خودش را بیان کرده که باید تبدیل به متن شود و در موضوع سوم که در زمینه‌ی تضامین است باید واقع‌بینی طرف آمریکایی را داشته باشیم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها این واقع‌بینی را نشان دهند، ما در روزهای آینده به نقطه توافق می‌رسیم و اگر نشان ندهند، دنیا به آخر نخواهد رسید.

وی اعلام کرد: حداکثر تا ساعت ۱۲ امشب آخرین جمع‌بندی خودمان راجع به مسائل باقیمانده را به طور مکتوب به هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا ارائه می‌دهیم و بعد باید ببینیم که چه بازخورد و واکنشی می‌بینیم. اگر طرف آمریکایی با انعطاف باشد در نقطه توافقنامه خواهیم بود و اگر واکنش آمریکایی تکرار مصیبت‌های داخلی آمریکا باشد، باید بیشتر حرف بزنیم و گفتگو کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: امیرعبدالهیان هماهنگ کننده اروپایی طرف آمریکایی آمریکایی ها امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۷۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به چین که به دنبال حل‌وفصل مسائلی است که می‌تواند روابط تازه بهبود یافته این دو کشور را به خطر بیندازد، امروز – پنجشنبه – از چین خواست تا «رفتار عادلانه‌ای» در برابر شرکت‌های آمریکایی در پیش بگیرد.

به گزارش ایسنا، سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به چین تازه‌ترین دیدار سطح بالا میان این دو کشور است و آنها درباره مسائلی نظیر تجارت جهانی و ارتباطات نظامی گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که روابط واشنگتن و پکن به طور فزاینده‌ای بر سر مشکلاتی مثل چگونگی فعالیت شرکت‌های آمریکایی در چین، صادرات چین و ظرفیت تولید و هم‌چنین حمایت پکن از مسکو در جنگ اوکراین به مشکل برخورد کرده و اختلافاتی به وجود آمده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به نشستی که با مقام رسمی چینی در شانگهای برگزار شده، گفت که بلینکن نگرانی‌هایی را در رابطه با «سیاست‌های تجارت» عنوان کرده است.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: «ایالات متحده به دنبال رقابت اقتصادی سالم با جمهوری خلق چین است و می‌خواهد رفتار عادلانه‌ای در قبال کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین اتخاذ شود.»

چین «انتقادات بی‌اساسی» را مبنی بر اینکه ظرفیت تولیدش «بیش از حد» است، رد کرده و افزود که صنایع این کشور، از وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا پنل‌های خورشیدی، «رقابتی و نوآور» هستند.

آنتونی بلینکن فردا جمعه جهت دیدار با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و احتمالا دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور این کشور به پکن سفر خواهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • تن‌هاخ: انعطاف پذیری خوبی برای بازگشت به بازی نشان دادیم
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی