Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@23:38:00 GMT

۳ طلای معتمدی در بازی‌های کشورهای اسلامی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۷۷۶۴

۳ طلای معتمدی در بازی‌های کشورهای اسلامی

وزنه بردار ملی پوش ایران قهرمان دسته ۱۰۲ کیلوگرم بازی های کشورهای اسلامی شد.

 به گزارش ایران اکونومیست، ایران در رقابت دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه برداری بازی های کشورهای اسلامی دو نماینده داشت که در پایان صاحب ۳ مدال طلا شد.

رسول معتمدی با رکورد ۱۷۷ یک ضرب، ۲۲۳ دوضرب  و مجموع ۴۰۰کیلوگرم سه مدال طلا گرفت. او به رکورد دوضرب جهان هم حمله کرد که موفق به شکستن آن نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر حقوقی با رکورد ۱۶۵  یک ضرب، ۲۱۱  دوضرب و مجموع ۳۷۶ کیلوگرم نفر پنجم بازی ها شد.

۱۰ وزنه بردار در گروه A دسته ۱۰۲ کیلوگرم به رقابت پرداختند.

عملکرد نمایندگان ایران به شرح زیر است:

*حرکت یک ضرب

حقوقی در حرکت اول ۱۶۵ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت دوم و سوم وزنه های  ۱۷۱  و ۱۷۳ کیلوگرم را انداخت و در یک ضرب پنجم شد.

معتمدی در حرکت های اول وزنه  ۱۷۱ را مهار کرد. در حرکت دوم وزنه ۱۷۵ کیلوگرم را انداخت. در حرکت سوم وزنه ۱۷۷ کیلوگرم را بالای سر برد و طلای یک ضرب را گرفت.

وزنه بردار آذربایجان با ۱۷۴ کیلوگرم و وزنه بردار ازبکستان با ۱۷۲ به ترتیب نقره و برنز یک ضرب را گرفتند.

*حرکت دوضرب

حقوقی در حرکت اول و دوم ضرب وزنه های ۲۰۲ و ۲۱۱ کیلوگرم را مهار کرد. او در حرکت آخر ۲۱۷ کیلوگرم را انداخت و از کسب مدال بازماند.

معتمدی در اولین حرکت ۲۱۷ کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت دوم ۲۲۳ کیلوگرم را مهار کرد و مدال طلای دوضرب  و مجموع خود را مسجل کرد. او در حرکت سوم برای شکستن رکورد جهان روی تخته آمد و  پشت سر وزنه ۲۳۲ کیلوگرم قرار گرفت اما این وزنه را انداخت.

رکورد جهان ۲۳۱ کیلوگرم است که از زمان تعیین این رکورد توسط فدراسیون جهانی، هیچ وزنه برداری موفق به شکستن آن نشده بود.

* مدال آوران دسته ۱۰۲ کیلوگرم مردان بازی های کشورهای اسلامی

۱- رسول معتمدی از ایران با رکورد ۱۷۷ یک ضرب، ۲۲۳ دوضرب و مجموع ۴۰۰ کیلوگرم (۳ مدال طلا)

۲- آنتروپوف از قزاقستان با رکورد ۱۶۴ یک ضرب، ۲۲۲ دوضرب و مجموع ۳۸۶ کیلوگرم (۲ مدال نقره دوضرب و مجموع)

۳- رسول بیکف از قرقیزستان با رکورد ۱۶۹ یک ضرب، ۲۱۶ دوضرب و مجموع ۳۸۵ کیلوگرم (۲ مدال برنز دوضرب و مجموع)

۴- داداش بایلی از آذربایچان با رکورد ۱۷۴ یک ضرب، ۲۱۰ دوضرب  و مجموع ۳۸۴ کیلوگرم (نقره یک ضرب)

.

.

۶- امیر دینوف از ازبکستان با رکورد ۱۷۲ یک ضرب، ۱۹۸ دوضرب  و مجموع ۳۷۰ کیلوگرم (برنز یک ضرب)

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: وزنه‌برداری ، بازیهای کشورهای اسلامی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزنه برداری بازیهای کشورهای اسلامی بازی های کشورهای اسلامی دسته ۱۰۲ کیلوگرم دوضرب و مجموع وزنه بردار او در حرکت مجموع ۳ یک ضرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۷۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خشن بوندسلیگا به کفش طلای اروپا

به گزارش ورزش سه، کین در ابتدای فصل از تاتنهام هاتسپرز به بایرن مونیخ پیوست، با قراردادی که بیش از 100 میلیون پوند ارزش داشت.

از آن زمان ستاره کهنه کار انگلیسی توانسته به صورت انفرادی نمایش درخشانی داشته باشد و در 41 مسابقه در تورنمنت‌های مختلف 40 گل به ثمر برساند و 13 پاس گل بدهد.

با نگاهی به رده بندی برترین گلزنان لیگ های اروپایی در فصل 2023-2024، هری کین با به ثمر رساندن 33 گل در 30 مسابقه ای که در لیگ آلمان انجام داد و کسب 66 امتیاز (هر گل دو امتیاز دارد) مقام اول را به خود اختصاص داده است.

پس از کین، کیلیان امباپه فرانسوی، ستاره پاری سن ژرمن، با 26 گل در 27 بازی که در "لیگ 1" انجام داد، با مجموع 52 امتیاز قراردارد.

سرهو گیراسی گینه ای، مهاجم تیم اشتوتگارت آلمان با به ثمر رساندن 25 گل در 24 بازی  و در مجموع 50 امتیاز به ثمر رسانده، در رده سوم قرار دارد.

لائوتارو مارتینز آرژانتینی، مهاجم اینترمیلان با 23 گل در 29 بازی که در لیگ ایتالیا با مجموع 46 امتیاز در رده چهارم قرار گرفته است. امتیاز مارتینز برابر با لوئیس اوبیندا، ستاره بلژیکی لایپزیش است که در 30 بازی لیگ آلمان 23 گل به ثمر رساند.

ارلینگ هالند نروژی، مهاجم منچسترسیتی با 20 گل در 26 بازی پشت سر آنها قرار دارد و با کول پالمر، ستاره چلسی که به همین تعداد گل در لیگ برتر انگلیس به ثمر رسانده، با مجموع 40 امتیاز، پشت سر این مهاجمان است.

در بین مدعیان این فهرست شاهد حضور هیچ نامی از لیگ اسپانیا نیستیم جایی که آرتم دوپیک، مهاجم اوکراینی خیرونا با 18 گل فاصله‌ای بعید با مدعیان کفش طلا دارد.

امتیاز کفش طلایی در لیگ های اروپایی: هر گل در پنج لیگ اصلی (انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی، آلمانی و فرانسوی) دو امتیاز کسب می‌کند.

از سوی دیگر، گلزنان لیگ‌های سطوح پایین‌تر، مانند پرتغال و هنلد، 1.5 امتیاز می‌گیرند، در حالی که امتیاز گل در رقابت‌های پایین تر تنها یک امتیاز است.

دیگر خبرها

  • حمله خشن بوندسلیگا به کفش طلای اروپا
  • افتخار آفرینی نازنین فاطمه عیدیان برای کشورمان / کسب طلای ۴۰۰ متر با مانع توسط این بانوی ایرانی
  • نشان طلای تاریخی عیدیان در ۴۰۰متر با مانع دختران
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در دوی ۴۰۰متر با مانع
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به دختر دونده ایران رسید
  • تاریخ‌سازی عیدیان با کسب طلای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به بانوی دونده ایران رسید
  • طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی
  • ۴ مدال طلا دستاورد ووشوکاران مرد کشورمان در چین
  • انتخابی جام جهانی چین/ درخشش مدال طلا بر گردن علی خورشیدی