Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل دینی بااشاره به اینکه مسئله امر به معروف ونهی ازمنکر در مرا همه اهل بیت بوده گفت: ر تاریخ اسلام کاری سیاسی تر از کار امام حسین علیه السلام در کربلا نداریم ، امام حسین علیه السلام با ظالم زمان خودش به مقابله پرداخت و تسلیم زورگویی نمی شود و تا پای شهادت خودشان و اسارت اهل بیت پیش میرود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر بیاری در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: تنزل دادن قیام امام حسین علیه در کربلا به مسائل عاطفی و اشک ، جفا و ظلم به سیدالشهدا است، اشک و عزاداری بر مصائب حضرت امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا ضروری است زیرا اگر این مسائل نباشد جریان کربلا به فراموشی سپرده می شود اما باید گریه و عزاداری در راستای اهداف سیدالشهدا باشد تا از ظرفیت های مجالس عزاداری برای معرفی اصل قیام بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: گریه برای امام حسین علیه السلام مانند چشمه ای است که برایش نگهبانی گذاشته شده تا چشمه را نخشکانند اما از آب این چشمه ای که برایش نگهبانی گذاشته شده تا خشک نشود باید استفاده شود وگرنه بدون استفاده ماندن آن سودی ندارد، جریان کربلا نیز ظرفیتی دارد که نهضت جهانی امام زمان (عج ) نیز از آن الگو گیری می کند و در کل جهان با ظرفیت عاشورا عدالت را گسترش می دهد.


بیاری تصریح کرد: در تاریخ اسلام کاری سیاسی تر از کار امام حسین علیه السلام در کربلا نداریم ، امام حسین علیه السلام با ظالم زمان خودش به مقابله پرداخت و تسلیم زورگویی نمی شود و تا پای شهادت خودشان و اسارت اهل بیت پیش می رود این کار سیاسی است.

وی بیان داشت: شکی در سیاسی بودن قیام امام حسین علیه‌السلام در کربلا نیست اما متأسفانه برخی ها شبهاتی را مطرح می کنند امام حسین علیه‌السلام را سیاسی نکنید، همه مسلمانان و شیعیان جریان مصائب اهل در عاشورا از جمله شهادت یک به یک خاندان رسول الله را می دانند زیرا بارها در مداحی های محرم و صفر بازگو شده است اما وقتی از اهداف سیدالشهدا و صحبت های ایشان از هنگام حرکت از مدینه به سمت کربلا پرسیده شد معدود افرادی آن را می دانند زیرا کمتر در این مورد صحبت می شود.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: گاهی شنیده می شود حسینیه ها را سیاسی نکنید امر به معروف و نهی از منکر نکنید، در حالی که در صلوات امام رضا علیه السلام نیز او را عامر به امر به معروف و نهی از منکر معرفی می کنند آیا می توان به امام رضا علیه السلام گفت امر به معروف و نهی از منکر به شما مربوط نیست؟ مسئله امر به معروف و نهی از منکر در مرام همه اهل بیت از جمله در جریان کربلا نیز بوده است.

بیاری عنوان داشت: روحانیون و سخنرانان که در مراسم محرم و صفر حضور پیدا می کنند باید به مسائل سیاسی روز نیز بپردازند و این جز وظایف آنها است، بر اساس نیازهای زمان باید جریان کربلا تفسیر شود البته این به این معنی نیست که چیزی به جریان کربلا اضافه شود، امام حسین علیه السلام در مقابل یک ظالم ایستاد و از حق مسلم مسلمانان دفاع کرد که این مسئله در همه زمان ها مصداق دارد.

وی ادامه داد: معرفی ظالمان زمان و نحوه ظلم این ظالمان ، معرفی مظلومان جهان و نحوه حمایت از آنها باید توسط سخنرانان مجالس سیدالشهدا بازگو شود، عده ای دنبال این هستند این حقایق که در امتداد قیام سیدالشهدا علیه السلام است بیان نشود اما باید با هوشیاری مقابل این توطئه ها ایستادگی کرد.

کارشناس مسائل دینی اضافه کرد: بیان همین مصادیق، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند در دوران دفاع مقدس از واقعه کربلا و بیان مصادیق امروزی آن استفاده می شد که همین ها باعث پیروزی در عملیات ها می شد 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر امام حسین علیه السلام جریان کربلا اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۷۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟

امیرالمؤمنین علیه‌السلام در روایتی فرمود «مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ، أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّاسِ؛ وَ مَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ، أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ أَمْرَ دُنْیَاهُ؛ وَ مَنْ کَانَ لَهُ مِنْ نَفْسِهِ وَاعِظٌ، کَانَ عَلَیْهِ مِنَ اللَّهِ حَافِظٌ.»؛ یعنی «هرکه آنچه را میان او و خداست اصلاح کند، خداوند آنچه را بین او و مردم است اصلاح کند و هر کس کار آخرتش را به اصلاح آورد، خداوند کار دنیایش را اصلاح کند و آن را که از خود بر خود واعظ است، از خدا بر او نگهبان است.»

ارتباط اصلاح ارتباط با خدا با اصلاح رابطه با مردم از آن جهت است که اصلاح رابطه با خدا مسلتزم صدق و امانت و راستى است. کسى که صدق و امانت و راستى پیشه کند، به یقین مردم به او علاقه‌مند مى‌شوند و امین مردم خواهد بود و به او اعتماد مى‌کنند و مشکلى با او نخواهند داشت. اصلاح امر آخرت وابسته به تقوا و پرهیزگارى است و به یقین انسان‌هاى با تقوا در زندگى مادى خود نیز موفق خواهند بود، زیرا راه خلاف در پیش نمى‌گیرند؛ به کسى ظلم و ستم نمى‌کنند، همه با او مهربان هستند و او نیز با همه مهربان.

این سخن را با حدیثى از امام باقر (علیه السلام) که مرحوم کلینى در اصول کافى آورده پایان مى دهیم. مطابق این حدیث امام باقرعلیه‌السلام فرمود: خداوند عزّوجلّ چنین فرموده است: «وَ عِزَّتِی وَ جَلاَلِی وَ عَظَمَتِی وَ عُلُوِّی وَارْتِفَاعِ مَکَانِی لاَ یُؤْثِرُ عَبْدٌ هَوَایَ عَلَى هَوَى نَفْسِهِ إِلاَّ کَفَفْتُ عَلَیْهِ ضَیْعَتَهُ وَ ضَمَّنْتُ السَّمَاوَاتِ وَ الاَْرْضَ رِزْقَهُ وَکُنْتُ لَهُ مِنْ وَرَاءِ تِجَارَةِ کُلِّ تَاجِر؛ به عزت و جلال و عظمت و نورانیت و علو مقامم سوگند یاد مى‌کنم که هیچ بنده مؤمنى خواسته مرا بر خواسته خود در چیزى از امور دنیا مقدم نمى‌شمرد مگر این که من بى‌نیازى او را در دل او و همّت او را در آخرتش و آسمان‌ها و زمین را ضامن روزى او قرار مى‌دهم و براى او از تجارت هر تاجرى بهتر خواهم بود» (کافى، ج ۲، ص ۱۳۷، ح ۱)

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟