Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی و مذاکره‌کننده ارشد روسیه در مذاکرات وین، در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر این که آیا پیش از آن که متن پیشنهادی اتحادیه اروپا ارائه شود، مشورتی با طرف روسی انجام شده بود و آیا روسیه هم در صورتی که ایران متن پیشنهادی را بپذیرد، توافق را خواهد پذیرفت یا نه، در صفحه توییترش نوشت: من از «متن پیش‌نویس اتحادیه اروپا» اطلاعی ندارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متنی که روی میز مذاکرات قرار دارد، توسط تمامی طرفین مذاکرات وین تشریح شده. اتحادیه اروپا فقط در تاریخ ۸ اوت، چند اصلاحیه به آن وارد کرد.

اولیانوف در ادامه گفت: روسیه هیچ وقت مانعی سر راه احیای برجام[توافق هسته‌ای] نبوده و نخواهد بود.

امیرعبداللهیان: آمریکا انعطاف نشان داد؛ در شروع پایان توافقیم | حداکثر تا ۱۲ امشب نظرات مکتوب‌مان را ارائه می‌دهیم

او دقایقی پیش در واکنش به اظهارات امروز حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران درباره پاسخ ایران به پیشنهادات اتحادیه اروپا هم در صفحه توییترش نوشت: سیگنال‌های دلگرم‌کننده‌ای از ایران دریافت می‌شود.

امیرعبداللهیان امروز در نشستی در جمع خبرنگاران در مورد مذاکرات گفت: الان به صورت مشخص در مورد سه موضوع در حال تبادل پیام با طرف آمریکایی هستیم و طی روزهای آینده آخرین نظرات خود را اعلام می‌کنیم و به کشورهای مذاکره کننده به صراحت گفته‌ایم که اگر نظرات ما در مورد این سه موضوع که منطقی نیز هست لحاظ شود، آمادگی داریم که وارد مرحله توافق شویم و جلسه جمع‌بندی با حضور وزیران امور خارجه در وین برگزار شود و سپس وارد مراحل بعدی کار شویم.

رییس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: ما به صراحت به طرف‌های آمریکایی که پیام می‌دهند که در آستانه انتخابات میان دوره کنگره هستیم و مشکل بنزین داریم گفته‌ایم که برای انجام قدم نهایی باید طرف آمریکایی از خود انعطاف نشان دهد. ما در تمام مراحل مذاکرات آنجا که امکانش فراهم بود، از خود انعطاف نشان دادیم و طرف آمریکایی نیز این موضوع را می‌داند که ما تاکنون به چه میزان انعطاف نشان داده‌ایم. ما در مراحل مذاکرات بر موضوعاتی که می‌توانستیم، این انعطاف را نشان داده‌ایم و اکنون نوبت به انعطاف طرف آمریکایی است.

او گفت: در مذاکرات اخیر طرف آمریکایی در دو موضوع به صورت نسبی انعطاف‌هایی را به صورت شفاهی نشان داده است که باید مکتوب شود و تبدیل به متن شود و مساله سوم موضوع تضمین‌هاست که باید آمریکایی‌ها انعطاف داشته باشند و با واقع‌بینی برخورد کنند و اگر ما چنین انعطافی را مشاهده کنیم در روزهای آینده می‌توانیم به نقطه توافق برسیم. روزها آینده روزهای مهمی برای توافق است. اگر آنها انعطاف نشان ندهند دنیا به آخر نمی‌رسد آنها صحبت از پلن B می‌کنند ما هم پلن B خود را داریم.

وزیر امور خارجه در ادامه صحبت‌های خود گفت: حداکثر تا ۱۲ امشب آخرین جمع‌بندی خود را به صورت مکتوب در مورد مسائل باقی‌مانده به هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا ارائه می‌دهیم و اگر واکنش آمریکا همراه با واقع‌بینی و انعطاف باشد توافق رخ می‌دهد و اگر انعطافی نشان ندهند باید بیشتر گفت‌وگو کنیم.

کد خبر 698113 منبع: ایسنا برچسب‌ها هسته‌ای - برجام مذاکرات وین ایران و روسیه هسته‌ای - مذاکرات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هسته ای برجام مذاکرات وین ایران و روسیه هسته ای مذاکرات اتحادیه اروپا طرف آمریکایی انعطاف نشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۷۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به برندسازی ۱۷ محصول در حوزه صنایع دستی از نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالا و پنج کالا در سطح بین‌المللی مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، احسان محمدی _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ - تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی برای ۱۷ محصول برندسازی شده است، اظهار کرد: در همین زمینه، نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالا و همچنین پنج کالا در سطح بین‌المللی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ پروژه نیمه‌تمام بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۵۰ هزار میلیارد ریال در مازندران وجود دارد، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد توسعه ظرفیت‌های گردشگری استان خواهیم بود.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اعلام اینکه در این نمایشگاه مازندران با ۱۰ زنجیره ارزش در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی و سایر بخش‌ها حضور پیدا کرده است، گفت: در بحث زنجیره ارزش، زنجیره ارزش گردشگری و صنایع دستی به عنوان یکی از دو زنجیره ارزش مورد توجه در مازندران قرار گرفته است.

محمدی از صدور مجوز حدود ۱۹۰ موافقت اصولی در سال گذشته برای متقاضیان تأسیسات گردشگری در مازندران مطرح و بیان کرد: این تعداد ۱۵ مورد در حوزه گردشگری ساحلی و دریایی است که به توان افزایی در این بخش یاری می‌رساند.

وی با بیان اینکه ۸۱ هزار نفر گردشگر خارجی سال گذشته در استان حضور داشته‌اند، خاطرنشان کرد: امیدواریم با لغو روادید گروهی با روسیه و تسری آن به کشورهای دیگر، شاهد حضور شمار بیشتری از گردشگران در استان مازندران باشیم.

کد خبر 749020

دیگر خبرها

  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست
  • شرط یحیی السنوار برای توافق با اسرائیل؛ رسانه صهیونیستی فاش کرد
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟