Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری‌آنلاین: کسانی که در چند روز گذشته در محورهای شمالی تهران تردد داشتند درگیر اتفاقی ناخوشایند بودند. در همه شریان‌های ارتباطی شمال شهر ترافیک سنگینی وجود داشت که علت بروز این مشکل برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بود.

برگزاری نمایشگاه در این قسمت شهر مشکلات بسیاری در پی دارد دردسرهای ترافیکی، هدررفت زمان، مصرف بالای سوخت، استهلاک خودرو و بروز نزاع و درگیری به دلیل کلافه بودن مردم آن هم در فصل گرم سال از جمله مشکلاتی است که برگزاری نمایشگاه در این قسمت شهر به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه مطرح است اینکه چرا باید نمایشگاه در این نقطه شهر برگزار شود با توجه به اینکه در گذشته با صرف هزینه‌های کلان محل برگزاری نمایشگاه به خارج از شهر و به نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب منتقل شد.

سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفتگو با همشهری آنلاین در این زمینه گفت: برگزاری نمایشگاه در این محدوده شهر نه الان بلکه از دیرباز مشکلات متعددی داشته است و در مقطعی حتی شهرداری تهران برای اینکه بتواند با مشکلات کمتری این نمایشگاه‌ها را مدیریت کند، با صرف هزینه کلان مجموعه شهر آفتاب را ساخت و مدتی هم از این نمایشگاه استفاده می‌شد، اما متاسفانه به این مجموعه کم‌توجهی شد و سرمایه‌هایی که در آنجا برای این موضوع هزینه شده بود تقریبا خاک خورد و توجهی به این مجموعه نشد. 

وی افزود: سال گذشته بعد از اینکه برگزاری نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران مشکلات زیادی را به وجود آورد و بخشی از این مشکلات هم رسانه‌ای شد، در این زمینه با دستگاه‌های ذی‌ربط به توافقی رسیدیم مبنی بر اینکه در سال ۱۴۰۱ نمایشگاه‌های پرمخاطب در محل نمایشگاه بین‌المللی آفتاب برگزار شوند و نمایشگاه‌هایی که جنبه تخصصی و کارشناسی و عمدتا بین‌المللی دارند در همین مجموعه فعلی واقع در تهران برگزار شوند.

سردار حمیدی درباره تغییر در نحوه برگزاری نمایشگاه‌ها بیان کرد: ساعات برگزاری نمایشگاه در مدیریت آن بسیار مهم است به همین دلیل ساعات را تغییر دادیم و اعلام کردیم نهایتا ساعت ۳ بعدازظهر پایان نمایشگاه خواهد بود تا حداقل بتوانیم ترافیک شامگاهی را که در آن محدوده داریم با مشکلات کمتری مدیریت کنیم. بدین‌ترتیب طی چند ماه گذشته نمایشگاه‌های متعددی در این مجموعه برگزار شد و شاهد مشکلات کمتری نسبت به سنوات قبل بودیم.

وی درباره مشکلی که در روزهای اخیر در محدوده نمایشگاه بین‌المللی تهران به وجود آمده است، گفت: نمایشگاه صنعت ساختمان مخاطب خاص خودش را دارد و در ساعات برگزاری نمایشگاه حجم ترافیک زیادی را در این محدوده جذب می‌کند و جالب اینجاست که این قدر مراجعات بالاست که پارکینگ‌های داخل نمایشگاه هم جوابگو نیست و همان‌طور که شاهد بودیم ترافیک سنگینی در این محدوده به وجود آمد.

موضع پلیس درباره مکان برگزاری نمایشگاه‌ها

رئیس پلیس راهور تهران در پاسخ به این سوال که آیا پلیس موافق برگزاری نمایشگاه‌ها در بافت شمالی است یا خیر به همشهری آنلاین گفت: اظهرمن‌الشمس است که پلیس با هرگونه برگزاری نمایشگاه پرمخاطب در جاهای مختلف شهر خصوصا هسته‌های مرکزی و پرتراکم مخالف است. مخالفت پلیس هم باعث شد ما در سال گذشته آقایان را مجاب کنیم که شهر آفتاب را به عنوان گزینه بعدی خودشان در دستور کار قرار دهند و برای برپایی نمایشگاه در این مکان برنامه‌ریزی کنند. 

جلوگیری از فعالیت نمایشگاه بین‌المللی تهران شدنی نیست

سردار حمیدی درخصوص چرایی اجرا نشدن خواست پلیس تصریح کرد: مشکل اینجاست که مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی متعلق به وزارت صنعت و معدن است و یک مجموعه دولتی است و روابط خاص دارد و ممکن است گاهی با تصمیمات شهری هماهنگ نباشد. الزاماتی که باید اتفاق بیفتد تا این مجموعه به طور کلی جابه‌جا شود خیلی قوی نیست. توافقی هم که ما سال گذشته کردیم توافق بوده و هست اما قانون نیست.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده این توافق در حال انجام است، افزود: آن بخشی که به هماهنگی‌های مجموعه نمایشگاه‌ها با پلیس مربوط است انجام می‌شود. عزیزان قبل از این‌که نمایشگاه برگزار شود مراجعه می‌کنند و با پلیس هماهنگ هستند. ما هم زمان شروع و پایان نمایشگاه را برنامه‌ریزی می‌کنیم تا جریان ترافیک با مشکل کمتری مواجه شود. اما باید این را هم بگویم این‌که به طور کلی بخواهیم جلوی فعالیت این نمایشگاه را بگیریم در حال حاضر اصلا شدنی نیست.

کد خبر 698108 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها پلیس راهور - شهر ترافیک - شهری خبر مهم شهر آفتاب نمایشگاه بین‌المللی تهران تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پلیس راهور شهر ترافیک شهری خبر مهم شهر آفتاب نمایشگاه بین المللی تهران تهران نمایشگاه بین المللی برگزاری نمایشگاه بین المللی تهران همشهری آنلاین نمایشگاه ها شهر آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۸۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​

تین نیوز

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می شود که برای رفع این خطا باید دوربین ها نوسازی شود البته دستکاری کردن پلاک توسط برخی از رانندگان در این اشتباه بی تاثیر نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور اظهار کرد: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرائم رانندگی است؛ یک موضوع کیفیت دوربین ها و دو دستکاری کردن ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان.

حسینی افزود: این دو عامل باعث شده که 5 درصد جرائم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرائم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

وی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده سازی است و امیدواریم به زودی یعنی در سال 1403 بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: در سال گذشته 157 میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • علت صدور برگ جریمه رانندگی اشتباهی چیست؟​
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است
  • کمبود پارکینگ یکی از معضلات استان قم است
  • راکبین موتورهای توقیفی ملزم به شرکت در کلاس‌های آموزشی هستند