Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا دبیری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود:  پس از تحول نظام سیاسی در افغانستان و تسلط طالبان بر نظام حاکمیتی تلاش‌های فراوانی صورت گرفت که امنیت مرزهای شرقی استان به نوعی مخدوش و ملتهب شود.

وی گفت: عوامل‌ متعددی دست به دست هم داده بودند تا با استفاده از فضای بحرانی بوجود آمده و نبود ثبات سیاسی و امنیتی پروژه‌ ایران هراسی را تقویت و بر امنیت مرزهای جغرافیایی و سیاسی ما تاثیر گذاشته و آن را متشنج نمایند که به لطف الهی و مجاهدت همه مسوولان سیاسی و امنیتی استان ضمن اقدامات پیشگیری با تهدیدات آنها مقابله شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول خاطر نشان کرد: البته همچنان اقدامات تحریک آمیزی از سوی عوامل ناامن کننده با استفاده از فضاسازی رسانه ای صورت می گیرد تا عدم ثبات امنیتی در مرزها بزرگنمایی شده و  مراودات تجاری را تحت‌الشعاع قرار دهد.  
مدیر کل امنیتی استانداری خراسان رضوی افزود: طی ۱۲ ماه گذشته اقدامات عوامل افراط گرا و ناامن کننده مرزهای استان با هوشیاری تمام از سوی نیروهای مرزبانی فراجا و یگان‌های تکاور آجا مستقر در مرزهای شرقی همواره با شکست روبرو شده است.
دبیری افزود: به شکر خدا تنش آفرینی های  مرزی در هر شکل ممکن، مدیریت شده و نیروهای مرزبانی ما در کنار سایر ارکان امنیتی اوضاع مرزی را در رصد و کنترل خود قرار داده  و هرگونه بهانه را برای متشنج کردن مرزهای شرقی استان از عوامل خارجی سلب نموده اند.
وی گفت: این فضای امن به تقویت و توسعه مراودات تجاری در مجموعه مرزی و اقتصادی دوغارون با همکاری مسوولان اقتصادی و گمرکی افعانستان و تجار دو کشور منتهی شده و امید می‌رود با تقویت همکاری‌ها بیش از این نیز فزونی پیدا کند.

گمرک و گذرگاه مرزی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان، قدمتی ۱۰۰ ساله دارد.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

سالانه ۱.۵ میلیارد دلار صادرات، سه میلیارد دلار ترانزیت خروجی و ۲۰ میلیون دلار واردات از طریق مرز دوغارون بین ایران و افغانستان انجام می‌شود.

خراسان رضوی ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و شهرستان های تربت‌جام، صالح آباد، تایباد و خواف این استان در نوار مرز مشترک ایران و افغانستان قرار دارند.

جمهوری اسلامی ایران در مجموع ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در جوار ولایات هرات، فراه و نیمروز آن کشور با استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان دارد و از سه مرز میلک، میل ۷۸ و دوغارون تبادلات تجاری خود را با همسایه شرقی انجام می‌دهد.

برچسب‌ها مرز دوغارون استانداری خراسان رضوی طالبان امنیت مرزبانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز دوغارون استانداری خراسان رضوی طالبان مرز دوغارون استانداری خراسان رضوی طالبان امنیت مرزبانی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۸۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

به گزارش قدس خراسان، به نقل از ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی، کارشناسان گمرک دوغارون موفق شدند با استفاده از دستگاه "ایکس‌ری" کامیونی، حین کنترل کامیون‌های ورودی به کشور مواد مزبور که از نوع هرویین فشرده و شیشه بود را کشف کنند.

این مواد مخدر که به طرز ماهرانه‌ای داخل کابین راننده جاسازی شده بود با هوشیاری و دقت عمل کارشناسان مزبور کشف شد.

دیگر خبرها

  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند