Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولین ناوبری هوایی عراق از راه اندازی سیستم مبادله پیام‌های هوانوردی بین فرودگاه‌های عراق با فرودگاه‌های بین المللی کشورهای همسایه عراق خبر دادند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل ایران اکونومیست به نقل از خبرگزاری رسمی عراق(واع)، شرکت عمومی خدمات ناوبری هوایی عراق از تکمیل و فعال سازی سامانه مدرن AMHS برای تبادل تلگرام بین فرودگاه‌های عراق و فرودگاه‌های کشورهای همسایه پس از تلاش‌های فراوان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نزار ابراهیم الزیادی» مدیرکل این شرکت در اظهاراتی گفت: در راستای تحقق اهداف ناصر حسین الشبلی، وزیر حمل و نقل عراق برای توسعه زیرساخت‌های سیستم ارتباطات هوایی، اداره ارتباطات هوانوردی، بخش AFTN، فعال سازی سامانه مدرن AMHS  را برای پردازش پیام‌های هوایی پس از هشت سال تلاش متوالی توسط کمیته ناظر بر این پروژه به انجام رساندند.

وی افزود: کار این پروژه در سال ۲۰۱۴ و در چند مرحله آغاز شد و امروز ثمره تلاش‌ها با تکمیل آن با همکاری شرکت کانادایی IDS به دست آمد.

مدیر بخش ارتباطات و مخابرات هوانوردی گفت: این سامانه یکی از پروژه‌های مهم، ضروری و حیاتی برای ارتباط تمامی فرودگاه‌های عراق با فرودگاه‌های بین‌المللی برای تبادل پیام از طریق یک سامانه مدرن در چارچوب الزامات سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) محسوب می‌شود.
مدیر بخشAFTN  اداره ارتباطات هوایی عراق هم تاکید کرد: این سامانه برای همه هواپیماهای نظامی و غیرنظامی کاربرد دارد و پیام های هوایی بین فرودگاه‌های عراق و فرودگاه های بین المللی ارسال می‌کند که شامل پیام‌ها درباره وضعیت آب و هوایی وضعیت پروازهای نظامی و غیرنظامی و پیام‌های هوایی و ارسال تصاویر متعدد از پرواز و داده‌های مربوط به پروازها در صورت به تعویق افتادن آن یا اعلام زمان پرواز یا اعلام توقف فعالیت فرودگاه‌ها به هر دلیلی است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرودگاه های عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۸۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به ترتیب فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲ صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

کد خبر 6093055 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد راه‌اندازی می‌شود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • ناسا یک پیام از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین دریافت کرد
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی