Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره آمار اروپا اعلام کرد، صادرات اتحادیه اروپا به روسیه برای دومین ماه متوالی در ماه ژوئن افزایش یافت و به 4.57 میلیارد دلار رسید.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، آمارهای اداره آمار اروپا، یوروستات نشان داد، صادرات اتحادیه اروپا به روسیه در ماه ژوئن نسبت به ماه پیش از آن 18 درصد رشد کرده و به 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

45 میلیارد یورو (4.57 میلیارد دلار) رسیده است.

این دومین ماه متوالی است که رقم صادرات به روسیه افزایش یافته است. این رقم در ماه آوریل تنها 2.78 میلیارد دلار بوده است.

با این حال، ارزش حجم کالاهای ارسالی به روسیه همچنان کمتر از رقم ماه ژوئن 2021 برابر با 7.21 میلیارد یورو است.

در واکنش به درگیری نظامی روسیه و اوکراین، بروکسل، صادرات هواپیما، بلبرینگ، فناوری دوگانه، کالاهای لوکس و سایر محصولات از اتحادیه اروپا به روسیه را ممنوع کرد. این محدودیت ها،  ضربه ای آنی به صادرات این اتحادیه به روسیه که یکی از بزرگ ترین شرکای تجاری این قاره در سال های گذشته بود، وارد کرد.

با این وجود، تجهیزات صنعتی جایگاه خود را به عنوان بزرگترین صادرات اتحادیه اروپا به روسیه حفظ کرد به طوری که در ماه ژوئن محموله هایی به ارزش 1.12 میلیارد یورو از اروپا به روسیه صادر شد که 21 درصد نسبت به ماه می (ماه پیش از آن) افزایش داشت.

عرضه دارو نیز افزایش یافت و با رشد 6 درصدی نسبت به ماه قبل به 791 میلیون یورو رسید و نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز 31.5 درصد رشد را ثبت کرد. دارو، اکنون دومین کالای صادراتی اتحادیه اروپا به روسیه است.

صادرات عطر و لوازم آرایشی این اتحادیه، به استثنای کالاهای لوکس که بیش از 300 یورو به ازای هر قلم کالا هستند، در ماه ژوئن با 38 درصد افزایش به 108 میلیون یورو رسید. محموله ‌های پلاستیک و محصولات پلاستیکی با رشد 16 درصدی به 234 میلیون یورو رسید، در حالی که تحویل تجهیزات نوری، اندازه ‌گیری، کنترل، تجهیزات و ابزار پزشکی و تجهیزات و قطعات الکتریکی نیز افزایش یافت. با این حال، میزان صادرات همه این دسته بندی ها بسیار پایین تر از سطح سال گذشته است.

آلمان با صادرات 1.16 میلیارد یورو کالا در ماه ژوئن، همچنان بزرگ ترین صادرکننده اتحادیه اروپا به روسیه است. رقم صادرات آلمان 5.4 درصد نسبت به ماه می افزایش را نشان می دهد.

آمارهای اولیه یوروستات، اداره آمار اتحادیه اروپا روز گذشته نشان داد، این اتحادیه در ژوئن نسبت به ماه پیش از آن، نفت و محصولات نفتی بیشتری از روسیه وارد کرده است.

این افزایش در حالی رخ داده است که دولت های عضو اتحادیه اروپا با تحریم نفت روسیه از اوایل سال 2023 موافقت و آن را تصویب کردند.

آمارها نشان داد، دولت های اتحادیه اروپا حدود 7.3 میلیون تن نفت روسیه را وارد کردند که 0.4 درصد بیشتر از ماه می است. واردات فرآورده های نفتی از روسیه در ماه ژوئن با 9.7 درصد افزایش به 2.65 میلیون تن رسیده است.

مسکو بارها گفته است که می‌تواند بر تأثیر تحریم‌ ها بر واردات غلبه کند و اقداماتی برای جایگزینی کالاهایی که دیگر وراد نمی شود با کالاهایی که در داخل این کشور تولید می‌ شوند یا از منابع دیگر مانند چین، ترکیه و هند تهیه می‌ شوند، اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صادرات اتحادیه اروپا به روسیه میلیارد یورو افزایش یافت نسبت به ماه ماه ژوئن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۸۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۱۰ میلیون یورو تجهیزات صنعت نفت

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ثقفی رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سالانه نزدیک به ۷۱۰ میلیون یورو صادرات تجهیزات صنعت نفت داریم اما هدف‌گذاری که در این حوزه صورت گرفته است ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو است که امیدواریم تا دو سال آینده محقق شود.

وی در رابطه با وضعیت صادرات خاطر نشان کرد: توسعه بازار فرامرزی را از سال گذشته به صورت جدی دنبال کردیم. و اکنون به کشورهای همسایه اعم از کشورهای عربی، کشورهای شمالی و آمریکای جنوبی صادرات تجهیزات صنعت نفت را داریم اما تنها ۱۰ درصد ظرفیت است.

ادامه دارد…

کد خبر 6098086 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۵ درصدی صادرات سیر/ روسیه مقصد نخست صادرات سیر خشک
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • صادرات ۷۱۰ میلیون یورو تجهیزات صنعت نفت
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس