Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:07:03 GMT

برگزاری نخستین رویداد کشت فراسرزمینی در شهرستان بهار

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۸۷۵۴

برگزاری نخستین رویداد کشت فراسرزمینی در شهرستان بهار

روح الله نباتی در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت کم آبی و ضرورت توجه به منابع آب و خاک در استان همدان اشاره کرد و گفت: به منظور ممانعت از کشت دوم محصولات کشاورزی در شهرستان بهار، یک تیم بازرسی متشکل از جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مختلف را آماده کردیم تا به افرادی که کشت دوم انجام می‌دهند، تذکر داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در صورت ممانعت کشاورزان از این روند، برق، آب و سوخت آنها قطع خواهد شد تا نتوانند کشت دوم را به انجام برسانند.

فرماندار شهرستان بهار در پاسخ به اینکه «در مسیر لالجین و جاده علیصدر محصولات کشاورزی در حال کشت و آبیاری دیده می‌شود، آنها شامل کشت دوم نیستند؟»؛ عنوان کرد: برخی از این موارد، کشت دوم نیستند بلکه کشت دیرهنگام هستند؛ چراکه یک رقم سیب زمینی وجود دارد که کشت آن دیرهنگام است. این نوع کشت تیرماه شروع می‌شود و خیلی کم آب بر است و خیلی زود نیز به ثمر می‌رسد، اما به سبب تاریخ کشت آن، بسیاری فکر می‌کنند که کشت دوم است.

نباتی در ادامه گفتگو خاطرنشان کرد: در کشت گلخانه‌ای و هیدروپونیک یا در اصطلاح، آبکشت نیز سعی داریم ورود خوبی داشته و آن را ترویج می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در این نوع کشت، مصرف آب بسیار پایین است و می‌تواند جایگزین کشت محصولات پر آب بر شود؛ تصریح کرد: از سویی، نشست بررسی کشت فراسرزمینی را نیز برگزار می‌کنیم، این رویداد برای نخستین بار در شهرستان بهار برگزار می‌شود و سعی داریم در پی آن، کشاورزان را ترغیب کنیم تا محصولاتی که خیلی آب زیادی مصرف می‌کنند به کشورهای همجوار ما که آب خوبی دارند، برده و آن محصولات را در آنجا کشت کنند و محصولات نهایی وارد کشور شود.

کد خبر 5563937

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان بهار کشت فراسرزمینی فرمانداری بهار بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه سفر استانی خطبه های نماز جمعه محرم 1401 اربعین حسینی آمار کرونا روز خبرنگار لیگ برتر فوتبال ایران گرگان شیوع کرونا اردبیل شهرستان بهار کشت دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۸۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد خشتانه در دانشکده هنر و معماری یزد

فهیمه السادات میرجلیلی مسئول برگزاری رویداد خشتانه گفت: نخستین جشنواره معماری همزمان با هفته بزرگ داشت معماری به همت انجمن علمی معماری (مهرازان) دانشکده هنر و معماری دانشگاه برگزار شد.

وی افزود: رویداد خشتانه می‌تواند علاوه بر تجربه ساخت عناصر معماری در قالب کوچک؛ دانشجویان علاقه‌مند با انجام کار‌های تیمی که یکی ازنیاز‌های رشته‌ی معماری است آشنا شوند. 

میرجلیلی تصریح کرد: هدف این رویداد را انجام کار تیمی دانشجویی با مواد و مصالح جذاب (خشت‌های کوچک و ملات) عنوان کرد که با حضور ۱۵ نفر؛ در قالب سه گروه تیمی به رقابت پرداختند. 

گفتنی است: نخستین دوره جشنواره معماری دانشگاه آزاد یزد همراه با اجرای برنامه‌های متنوعی همچون برگزاری سمینار‌های علمی با حضور اساتید صاحب نظر؛ بازدید از بافت تاریخی یزد و برگزاری ورکشاپ‌های تخصصی متناسب با رشته مهندسی معماری است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • نخستین رویداد جایزه « استاد مویدی» برگزار شد
  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • برگزاری رویداد خشتانه در دانشکده هنر و معماری یزد
  • برگزاری رویداد «خشتانه» در واحد یزد
  • برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگر شهرضا
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند