Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم‌نامه «واگذاری زمین دپوی خط ۱۰ مترو» به مساحت ۲۵/۸ هکتار میان شهرداری منطقه ۲۲ و شرکت راه آهن شهری تهران و حومه منعقد شد.

سید مجتبی شفیعی در ابتدای این مراسم ضمن تشکر از شهرداری منطقه ۲۲ و شرکت مترو، گفت: با تخصیص این زمین، گامی بزرگ در ایجاد یک زیرساخت موفق و مؤثر برای ساکنان منطقه ۲۲ و سایر مناطقی که در ادامه خط ۱۰ وجود دارند، برداشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شهردار تهران ضمن اشاره به فعال شدن خطوط مترو در گذشته، عنوان کرد: متأسفانه فکری در خصوص تأمین دپو در دوره‌های گذشته نشده بود و همین سبب شده تا خطوط خدمات مطلوبی نظیر کاهش سرفاصله و جابجایی بیشتر مسافر را نداشته باشند.

شفیعی ضمن مؤثر خواندن دپو زمین در بلندمدت، بیان کرد: یکی از ارکان خطوط مترو، تأمین دپو مناسب است. اگر دپو از ابتدای پروژه تأمین شده باشد کمک بزرگی برای طراحی‌ها و اقدامات اجرایی در آینده خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: به رغم همه مشکلات موجود، شبکه مترو تهران در دنیا از نظر طول و تعداد ایستگاه، رتبه بیستم را میان ۲۵۰ مترو دنیا دارد و هم اکنون حدود ۱۰ شهر ایران در حال توسعه خطوط مترو خود هستند.

مسعود درستی در ادامه، با بیان اینکه خط ۱۰ مترو طی چهار سال آینده با فازبندی وارد مرحله بهره برداری خواهد شد، افزود: طول خط ۱۰ برابر با ۴۳ کیلومتر و ۳۵ ایستگاه است که با این تفاهم به ۴۷ کیلومتر و ۳۶ ایستگاه افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه عنوان کرد: ۱۱ ایستگاه از خط ۱۰ در منطقه ۲۲ وجود داشت که با این تفاهم نامه به ۱۲ ایستگاه افزایش خواهد یافت. این خط یکی از خطوطی است که در زمان اوج سفر، مسافران بسیاری را جابجا خواهد کرد. خط ۱۰ به صورت شرقی و غربی در منطقه ۲۲ طراحی شده است.

درستی درباره دپو زمین بیان کرد: تأمین زمین دپو مساحت بسیاری نیاز دارد و امکان تملک آن به راحتی وجود ندارد. دپو زمین باعث می‌شود که زیرساخت کلیدی را در اختیار داشت تا همزمان با ساخت تونل و ایستگاه در آینده هم برای پایانه آن تدابیری اندیشید تا خدمات دهی مطلوب باشد.

وحیدرضا محمدی در ادامه مراسم گفت: در این دوره علاوه بر همه مشکلات مالی، اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل متناسب با بضاعت شهرداری صورت گرفته است؛ کلنگ زنی خط ۱۰ و اتفاقاتی که در منطقه ۲۲ رخ داده از جمله آنها است. امیدواریم که با راه اندازی مدهای حمل و نقل عمومی بتوانیم پاسخگوی نیازمندی شهروندان باشیم.

به گفته شهردار منطقه ۲۲؛ این منطقه دارای مساحت ۵ هزار و ۲۲ هکتار و طول خطی ۲۰ کیلومتر مربع است که پاسخگویی به نیاز شهروندان در حوزه حمل و نقل، بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه قرار بود که خط ۱۰ از وردآورد در منطقه ۲۲ تا منطقه ۴ اجرا شود، افزود: با رایزنی‌ها و نگاه ویژه معاون حمل و نقل، یکی از اقدامات اثرگذار در توسعه خط ۱۰ به منظور بهبود عملکرد عملی شده است. این مراسم به منظور تحویل دپوی اراضی خط ۱۰ در اراضی مروارید شهر برگزار شده است. بیش از ۵۰ هزار خانوار در مروارید شهر تا افق ۱۴۲۰، ساکن می‌شوند که تا پیش از این امکان دسترسی به مترو را نداشتند اما با نظر موافق معاونت قرار شد که ایستگاه نهایی مادر در شهرک مروارید شهر باشد.

محمدی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: بخشی از تأمین منابع مالی خط بر عهده منطقه ۲۲ گذاشته شده است. همچنین خط ۱۰ غرب تهران را به شرق تهران متصل می‌کند و با این تفاهم‌نامه در منطقه ۲۲، طول خط از ۱۴ کیلومتر به ۱۷ کیلومتر افزایش می‌یابد.

لازم به ذکر است که در این مراسم، سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مسعود درستی مدیر عامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه ۲۲، سید فرهاد خدابخش معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۲، مدیران قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و سایر مدیران شهری حضور داشتند.

کد خبر 5564058

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت مترو تهران شهرداری تهران منطقه ۲۲ شهرداری تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان محیط زیست اربعین حسینی شورای شهر آتش نشانی آلودگی هوا میراث فرهنگی قوه قضاییه شهر تهران سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی منطقه ۲۲ منطقه ۲۲ حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۸۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احداث متروی رباط کریم

تین نیوز

شهردار شهرستان رباط کریم از آغاز عملیات اجرایی احداث مترو این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت متروی تهران و تایید نقشه ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حمیدرضا الهیاری شهردار رباط کریم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مترو بازارک رباط کریم، یکی از مهمترین مطالبات شهروندان شهرستان رباط کریم را احداث مترو عنوان کرد و افزود: بسیار خرسندیم که این خواسته به حق محقق شد و ان شاالله با بهره برداری از این ایستگاه که در امتداد خط یک مترو است ضمن افزایش دسترسی شهروندان، کاهش ترافیک را شاهد خواهیم بود.

الهیاری با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از پروژه های شهری در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم در مرحله انجام است، احداث ایستگاه مترو را شاخص ترین پروژه شهرستان ذکر کرد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت متروی تهران و تایید نقشه ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می شود و با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از همشهریان عزیزمان در این شهرستان کارگر هستند، آغاز ساخت این پروژه را هدیه مدیریت شهری شهرداری رباط کریم به این شهروندان می دانیم.

شهردار شهرستان رباط کریم با یادآوری اینکه مکان یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک متروی تهران توسط شهرداری تهران تعیین شده، تصریح کرد: شهرداری رباط کریم بر اساس توافق و از طرفی نیاز مردم به اجرای این پروژه و وعده به شهروندان این مطالبه مردمی را محقق کرد.

الهیاری گفت: این سکو به طول ۱۴۵ متر و به عرض ۷ متر در هر دو طرف خط ریلی در زیربنای ۲۷۰۰ متری احداث و همچنین مسیر دسترسی به سکو، آسانسور، ایستگاه تاکسی و دوربرگردان مسیر ایستگاه توسط شهرداری رباط کریم پیگیری و اجرا خواهد شد و سایر اقدامات فنی و الکترونیکی نیز توسط شرکت متروی تهران صورت خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • جابه‌‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو 
  • جابه‌ه‌جایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • آغاز احداث مترو رباط کریم