Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده مدیرعامل شرکت تولید برق هرمزگان امروز در دیدار مدیرعامل نیروگاه برق بندرعباس که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهارداشت: نیروهای داخل استان هرمزگان ظرفیت بسیار خوبی برای پیشبرد امور محسوب می‌شوند و اقدامات بسیار بزرگی را رقم می‌زنند که مثال آن نیز صنعت برق استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این دیدار داریوش محمودی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، گزارشی از روند تولید واحدهای نیروگاه در تابستان سال جاری ارائه داد و اضافه کرد که هم اکنون تمامی واحدها در مدار تولید قرار دارند و این مهم با تلاش جهادی و خستگی ناپذیر نیروهای زحمتکش نیروگاه حاصل شده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط تحریم و موانع موجود در تأمین قطعات خارجی، استفاده از توانمندی‌های ساخت داخل بهترین گزینه برای تأمین قطعات، جهت تولید برق پایدار در این نیروگاه است که حرکت در مسیر ساخت داخل موجب حمایت از تولیدکننده‌های داخلی، کمک به اشتغال و صرفه‌جویی ارزی شده که این نیروگاه   با اتکا به توان داخلی توانسته به خودکفایی ۸۰ درصدی در این زمینه دست یافته و در ادامه روند رو به رشد خود، نیاز به حمایت تمامی مسئولین دارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با ذکر این‌نکته که ایران توانایی صادرات برق به کشورهای همسایه را دارد، عنوان کرد: صادرات برق به کشورهایی صادرات محصولات استراتژیک دارند امری بسیار مهم محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز کرد: اگر ایران بتواند نقش فعال خود در صنعت برق را حفظ کند اتفاقات بسیار بزرگی رقم خواهد خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف برق گفت: برای مدیریت صحیح مصرف نیازمند قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری هستیم؛ چراکه تنها با پند و موعظه نمی‌توان این مهم را محقق کرد.

وی، ضمن تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف برق در بخش صنایع استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: برخی از صنایع استان هرمزگان به تنهایی نزدیک به مصرف کلان‌شهر بندرعباس برق مصرف می‌کنند به همین جهت صنایع باید به سمت استقلال و خودکفایی در حوزه برق گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، تشریح کرد: استان هرمزگان ظرفیت خوبی برای استفاده از پنل‌های خورشیدی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، ادامه داد: می‌توان اقتصاد برخی از خانوارها را به تولید برق از طریق پنل‌های خورشیدی تامین کرد.

وی، ضمن تاکید بر افزایش ظرفیت‌ و توان تولید برق استان هرمزگان، عنوان کرد: مطالعات و برنامه‌ریزی لازم برای افزایش توان تولید برق به خصوص در شرق استان هرمزگان و سواحل مکران در دستور کار قرار گیرد تا پاسخگوی توسعه در نظر گرفته شده در آینده باشد.

انتهای پیام/ 3728

منبع: فارس

کلیدواژه: عبادی زاده صنعت برق نیروگاه برق استان هرمزگان تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس+عکس

غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این نمایشگاه در   ۳۰ غرفه شامل؛ بهداشت، درمان، اورژانس، مشاوره و حوزه‌های مختلف درمانی برپا شده است.

جاودان افزود: این غرفه  ها دو روز ادامه دارد.

وی گفت: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

این نمایشگاه تا جمعه ۷ اردیبهشت در بلوار ساحلی بوستان غدیر (زیر پرچم ) از ساعت ۱۷ تا ۲۲  جهت بازدید عموم مردم دایر است .

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس+عکس
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران