نهادهای نظارتی به حضور افراد بدون سمت در قونیه ورود کنند / من با تاییدیه و مجوز به بازیهای اسلامی رفتم
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۹۰۷۹
علی رضایی دبیر فدراسیون دو و میدانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اظهارات سرپرست کاروان بازیهای کشورهای اسلامی گفت: گشت و گذار در قونیه را افرادی کردند که با بودجه بیت المال و بدون سمتی در هتل ۵ ستاره حضور داشتند نه من که ۳۰ بازیکن و مربی را در آفتاب خشک قونیه ساماندهی و تر و خشک میکردم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او ادامه داد: آقایان برداشتهای خود را بیان کردند و نهادهای نظارتی باید به موضوع حضور چندین نفر از کمیته ملی المپیک در قونیه ورود کنند که آنها با چه مسئولیتی در آنجا حضور داشتند.
رضایی درباره اینکه چرا با وجود مثبت بودن تست کرونایش به قونیه رفته است، گفت: دوستانی که سالیان سال در اطراف دو و میدانی هستند این شایعات را مطرح کردند. من سند مکتوب و تاییدیه پزشک معتمد را دارم که کرونا نداشتم. البته با وجود نداشتن کرونا در کمپ تیم ملی حضور پیدا نکردم و مدیریت کردم. همچنین من بدون مجوز و هماهنگی به قونیه نرفتم .
دبیر فدراسیون دو و میدانی درباره حضور ۶ مربی خارج از لیست در قونیه گفت: هر رشته و ماده دو و میدانی یک مربی جداگانه دارد و مربیان مادههای پرتاب دیسک با پرتاب نیزه متفاوت هستند و امکان پذیر نیست که برای چند ماده دو و میدانی یک مربی حضور داشته باشد. علاوه بر این، زمان برگزاری مسابقات به صورتی است که یک مربی نمیتواند چند ورزشکار را هدایت کند. آقایان که سهمیه بیشتر به دو و میدانی ندادند و حتی سهمیه کادر فنی هم کم کردند.ما از طریق حامیان مالی توانستیم مربیان خود را به قونیه بفرستیم.
باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی پایه و آبی
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: فدراسیون دو و میدانی علی رضایی بازی های کشورهای اسلامی دو و میدانی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بدمستی در برابر مست عشق
اصل ماجرا چیست؟ مثل این سالها که تبلیغ فیلمهای ایرانی در شبکههای فارسی زبان ماهوارهای نادیده گرفته میشود، در دهه نود نیز با توجه به تحولات فناوری در مسیر ساخت فیلم بلند و به چالش کشیده شدن ساختارها و ترتیبات اداری، دولت در برابر ساخت فیلمهای بلند بدون مجوز نرمش نشان داد.
تا قبل از تصویب و ابلاغ دستورالعمل جامع صدور پروانه نمایش در ۱۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ توسط وزیر وقت ارشاد در دولت دوازدهم، با جلب موافقت موردی وزیر ارشاد در دولت یازدهم تدبیری اندیشیده شده بود که اولا برخورد سلبی و انضباطی اولین گزینه برای برخورد با فیلمهای بلند نباشد ثانیا در صورت جلب موافقت شورای پروانه نمایش فیلمهای غیر سینمایی برای اینگونه فیلمها پروانه نمایش غیر سینمایی صادر شود و فیلم در کارنامه تهیهکننده و کارگردان به عنوان اثر سینمایی محسوب نشود.
به این خاطر به هنگام تجمیع مقررات در بند ۳ ماده ۶ دستورالعمل صدور پروانه نمایش، عینا موافقت پیشین به منزله یک تجربه مدیریتی مستندسازی شد و شکل رسمیتری به خود گرفت. به عبارتی تنها تنبیه سازندگان فیلمهای بدون مجوز آن بود که از دریافت پروانه نمایش سینمایی محروم شوند و به دنبال آن از راهیابی به جشنواره فیلم فجر و اکران در سینماها(به جز گروه هنر و تجربه) باز بمانند.
فیلم سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی نیز چنین وضعیتی داشت. گروه سازنده بدون اخذ مجوز فیلمبرداری پروژه را در ترکیه مشغول شده بود و فقط زمانی که تهیهکننده نسبت به بروز مشکلاتی در داخل احساس نگرانی کرد، تقاضای پروانه ساخت نمود. همانطور که توضیح داده شد، مقررات اجازه بررسی تقاضا را نمیداد و همه چیز به بعد از ساخت فیلم و بازبینی آن برای صدور پروانه نمایش موکول گردیده بود.
پس اولا فیلمنامه مست عشق مورد بررسی قرار نگرفته بود که با ساخت آن مخالفت شود. ثانیا تصویربرداری پروژه از مدتها قبل کلید خورده بود و تیم سازنده معطل پروانه ساخت نمانده بود.
نکته جالب آن است که فیلم مست عشق سال گذشته موفق به دریافت پروانه نمایش سینمایی شد که خبر از نرمش مرجع نظارتی و مدیریت اقتضایی آن برای برخورد با پدیده فیلمهای بدون مجوز ساخت است. اما طبق مقررات جاری مست عشق باید پروانه نمایش غیر سینمایی میگرفت و برای نمایش عمومی مسیر دیگری را طی میکرد. چرا فیلم از این قاعده مستثنی شد؟
به نظر میرسد رویکرد مثبت سازمان سینمایی در صدور پروانه نمایش سینمایی یا ناشی از اصلاح و ویرایش مجدد دستورالعمل یادشده است و یا انکه دلایل و توجیهات دیگری مثل اعتبار و حسن شهرت کارگردان در بین بوده است که ما از آن بیخبر هستیم.
آنچه اهمیت دارد آن است که در مجموع این اتفاق به نفع سینما و مخاطب تمام شد تا با استقبال نسبتا خوب از فیلم در هفته اول اکران، کفه فیلمهای جدی در برابر فیلمهای کمدی اندکی سنگین شود.
۲۲۰۵۷