Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@23:08:29 GMT

سفیر ژاپن کدام تئاتر را تماشا کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۹۰۸۱

سفیر ژاپن کدام تئاتر را تماشا کرد؟

آیکاوا کازوتوشی، سفیر کشور ژاپن در کشورمان شامگاه یکشنبه بیست و سوم مرداد با حضور در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر از نمایش «شکوفه های گیلاس» به نویسندگی و کارگردانی سیدمحمد مساوات دیدن کرد. وی پس از پایان اجرای این اثر نمایشی با حضور در پشت صحنه ضمن دیدار با کارگردان و بازیگران نمایش، تئاتر «شکوفه های گیلاس» را اثری بدیع توصیف کرد که توسط یک کارگردان ایرانی با الگوبرداری از اجرای سنتی «نینگیو جوروری» از گونه‌های مرتبط با با تئاتر عروسکی ژاپن پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کازاتوشی گفت: «این نمایش اجرای جالبی بود که بازیگران به طرزماهرانه‌ای حرکات نینگیو جوروری را تقلید می کردند. ضمن اینکه اجرای صدای یک حشره به نام «سیکادا» به همراه «شامیسن» از سازهای سنتی کشورژاپن و دیگر صداهایی که برای ژاپنی ها حس نوستالژی دارد، از دیگر نکات جالب توجه تئاتر «شکوفه های گیلاس» بود. سفیرژاپن در بخش دیگری از این دیدار از بازیگران نمایش درباره نحوه یادگیری حرکات خاص «نینگیو جوروری» پرسش هایی را مطرح کرد که بازیگران در پاسخ ، به تماشای چندباره ویدئوهای مختلف در این زمینه و تمرین های فراوانی که کارگردان برای آنها در نظر گرفته بود، اشاره کردند.»

نمایش «شکوفه های گیلاس» به نویسندگی و کارگردانی سیدمحمد مساوات و بازی رومینا مومنی و حامد رسولی تا جمعه بیست و هشتم مرداد ساعت ۲۰ در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است.

۵۷۲۴۵

کد خبر 1662495

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تئاتر تئاتر شهر ژاپن شکوفه های گیلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط اداره‌کل هنرهای نمایشی و بنا بر اعلام شورای نظارت و اررشیابی، به دلیل همزمانی با شب شهادت امام جعفر صادق (ع)، همه نمایش‌های در حال اجرا (به جز نمایش‌های متناسب و مرتبط) بعد از اذان مغرب روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه به صحنه نخواهند رفت.

ادامه اجرای نمایش‌ها از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ از سر گرفته خواهد شد.

کد خبر 6092007 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند
  • آغاز بلیت‌فروشی «آن‌ها دروغ می‌گویند» از ظهر امروز
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان