Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@13:51:38 GMT

تغییر در معادلات سری آ؛ مورینیو در نقش کاتالیزور

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۹۲۹۹

تغییر در معادلات سری آ؛ مورینیو در نقش کاتالیزور

به گزارش "ورزش سه"، سری آ امسال فصلی متفاوت با فصلهای گذشته را سپری می‌کند. اولین دلیل تفاوت این است که بیست تیم بزرگ فوتبال ایتالیا به دلیل برگزاری جام جهانی قطر در فصل پاییز باید از ماه سپتامبر تا میانه نوامبر، هفته‌ای دو بازی انجام بدهند که در تاریخ فوتبال این کشور بی‌سابقه است. اما علاوه بر این، شرایط سری آ امسال تفاوت‌هایی دیگر هم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعیین مدعیان قهرمانی سری آ امسال به سادگی فصلهای گذشته نخواهد بود.

دو تیم شهر میلان با اینکه در هفته اول فوق‌العاده ظاهر نشدند اما امسال هم شانس قهرمانی هستند. مدافع عنوان قهرمانی، میلان، در مقابل اودینزه دچار مشکل شد اما در نهایت با دو گل آنته ربیچ موفق شد حریفش را 4-2 شکست دهد. اینتر هم در مقابل لچه، که تازه به سری آ صعود کرده، شرایط سختی داشت و به لطف گل دنزل دامفرایس در وقتهای تلف شده به پیروزی رسید. این دو تیم مثل همیشه مدعی خواهند بود.

یوونتوس که فصل جدید را امشب با بازی مقابل ساسولو آغاز می‌کند امید بازگشت به دوران رویایی خود در سری آ را در سر دارد. دورانی که بیانکونری موفق شد 9 فصل پیاپی قهرمانی اسکودتو را جشن بگیرد. یوونتوس به این منظور به سرمربی سابقش ماسیمیلیانو آلگری برگشته و بعد از جدایی او در سال 2019 او را دوباره روی نیمکت نشانده است. آلگری اما فصل گذشته نتوانست در نقش منجی یووه ظاهر شود و تنها به کسب سهمیه چمپیونزلیگ قناعت کرد. او امیدوار است بیانکونری را امسال به مدعی اول قهرمانی تبدیل کند ولی باید دید آیا در رسیدن به اینی هدف موفق خواهد شد؟

در فلورانس و ناپل، مشکلات اقتصادی ناشی از دو سال دست و پنجه نرم کردن با بحران کرونا فیورنتینا و ناپولی امسال در فهرست مدعیان قهرمانی حضور ندارند. ناپولی که امسال تابستان ستاره‌های بزرگ خود مثل کالیدو کولیبالی، دریس مرتنز و لورنزو اینسینیه را به فروش رسانده مسلما امسال نمی‌تواند مدعی باشد.

در شهر رم اما شرایط متفاوت است. ژوزه مورینیو در دومین سال حضورش در پایتخت ایتالیا موفق شده شور و شوقی بی‌سابقه در آ اس رم و هوادارانش بوجود بیاورد. مورینیو به لطف کاریزمای بی‌بدیلش هواداران را پشت سر تیم بسیج کرده و خریدهای جذابی داشته است. مورینیو امسال با ستاره‌های جدیدش پائولو دیبالا، نمانیا ماتیچ و جورجینیو واینالدوم بدون شک یکی از مدعیان مهم قهرمانی سری آ خواهد بود.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: ژوزه مورینیو سرمربی ماسیمیلیانو آلگری سرمربی سری آ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۹۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدباقر قالیباف» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جداول بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: درباره جداول ۱۴ و ۲۱ که مربوط به نرخ ارز است، ابهام وجود دارد. ما همین بحث را در حوزه دارو هم داریم و باید مشخص شود که مبنای نرخ ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی یا ۴۲۰۰ تومانی چیست، چرا که در این صورت مبلغ ریالی متفاوت می‌شود.

وی بیان کرد: طبق توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه، به جای ۷۴ همت در جدول هدفمندی باید ۱۸۰ همت با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان پیش‌بینی شود، مگر آنکه بخواهیم سطح خرید و پشتیبانی از دارو را کاهش دهیم که این به معنای گران‌ شدن دارو است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت ۱۸۰ همت برای دارو پیش‌بینی نکند، وضعیت  مانند سال گذشته می‌شود که ارز تامین نشد یا یارانه تسعیر جبران ریالی نمی‌شود و نتیجه آن هم مشکل در بازار دارو است. دارو، کالاهای مصرفی پزشکی و شیرخشک مهم است که باید با سیاست‌های جبرانی ارز آن را تامین کنیم تا مشکلی به وجود نیاید.

«داوود منظور» رئیس سازمان برنامه و بودجه در این مورد، توضیح داد: دولت مابه‌التفاوت نرخ ارز دارو را به صورت یارانه‌ای تامین می‌کند که در قالب جدول هدفمندی آمده است. عددی که امسال پیش‌بینی شده نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: مبنای ما برای تامین ارز دارو، نرخ مصوب کالاهای اساسی است که تصویب شده دارو و کالاهای اساسی با نرخ ارز ترجیحی تخصیص پیدا کند که این نرخ توسط کارگروهی که در قانون آمده، تعیین می‌شود. باید بانک مرکزی مابه‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی را به داروخانه و شرکت‌های پخش دارو و تولیدکنندگان دهد و قسمت دوم مربوط به مابه‌التفاوت نرخ ارز است، بر این اساس ما سازوکار سال گذشته را برای دارو امسال هم اجرا می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از نظر منابع پیش‌بینی شده حدود ۷۵ همت امسال آمده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته که کفایت می‌کند و می‌توانیم بازار دارو را با همین رقم مدیریت کنیم. مدیریت یارانه دارو مانند بازار آرد و گندم از اولویت‌های اصلی دولت است. سال گذشته عملکرد ما در مدیریت دارو مثبت، موثر و قابل دفاع بود و امسال هم منابعی را پیش‌بینی کردیم که طبق آن پیش می‌رویم.

کد خبر 6092859 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید
  • همیلتون: تمام عمرم منتظر قهرمانی آرسنال بودم
  • واکنش سرمربی تیم ملی به قهرمانی فوتسال
  • عصبانیت شدید رونالدو از خودش؛ مشت به توپ روی هوا! + ویدیو
  • فرازبام به دنبال بقا/ دربی اصفهان در نقش‌جهان
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد