Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس جزئیات نشست این کمیسیون با وزیر صنعت، معدن و تجارت را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نودم مجلس در تشریح نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان ایشان به منظور پیگیری ۳ پرونده پیرامون موضوع تعیین تکلیف مابه التفاوت کالاهایی که پس از حذف ارز ترجیحی و افزایش قیمت با قیمت جدید فروخته شده اما با قیمت قدیم خریداری شده‌اند، موضوع تکلیف وزارت صمت برای اسقاط خودرو طبق مصوبه مجلس در قانون برنامه بودجه که باید ۱۰ درصد از خودروهای قرعه کشی برای اشخاصی که خودروهای اسقاطی دارند عرضه شود و همچنین انتخابات نظام صنفی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: در جلسه امروز پیرامون دریافت مابه‌التفاوت قیمت جدید و قدیم کالاهایی که ارز ترجیحی آنها حذف شده است و تولید این کالاها با ارز ترجیحی و پیش از آزادسازی قیمت‌ها صورت گرفته و فروش این دست کالاها پس از ۲۲ اردیبهشت و با نرخ جدید انجام شده است که متاسفانه برخلاف اظهارات معاون تجارت و خدمات وزارت صمت مبلغ مابه‌التفاوت آن به خزانه برنگشته و به نوعی ایجاد رانت برای برخی تولیدکنندگان و چرخه توزیع کرده است مورد بررسی قرار گرفت.

خضریان در تشریح این موضوع افزود: پس از حذف ارز ترجیحی اعلام گردید که کالاهای موجود در زنجیره همه به قیمت جدید فروخته شود؛ این درحالی است که حجم عظیمی از این کالاها به قیمت قدیم کماکان در زنجیره توزیع موجود بوده است و مابه‌التفاوت آن می‌بایست از اعضای زنجیره اخذ و به بیت المال بازگردد که بررسی‌های کمیسیون و پاسخ جناب وزیر حکایت از عدم انجام آن دارد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با تاکید بر اینکه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نسبت به بازگشت حقوق بیت‌المال پیگیری و حساسیت ویژه‌ای دارد، گفت: در نهایت پس از تایید این طرز کار غلط از سوی وزارت صمت، مقرر گردید وزیر صمت طی حداکثر ۲ هفته نسبت به انجام تکلیف قانونی این وزارتخانه اقدام و گزارش آن را به کمیسیون ارایه نماید.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی افزود: در موضوع دیگر این جلسه پیرامون تکلیف قانونی اختصاص ۱۰ درصد از ظرفیت قرعه کشی خودرو به خودروهایی که اسقاط می‌شوند، مشخص گردید که معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت نسبت به انجام تکلیف قانونی این وزارتخانه در دو مرحله قرعه‌کشی خودرو در سال جاری کم‌کاری نموده است. لذا مقرر گردید ضمن انجام صحیح قانون جهت اختصاص سهمیه ۱۰ درصد برای خودروهای اسقاطی، نسبت به جبران عدم انجام تکلیف قانونی در ۲ دوره قرعه‌کشی آتی اقدام نموده و گزارش آن را به کمیسیون ارایه کنند.

خضریان تصریح کرد: همچنین در این جلسه موضوع برگزاری انتخابات اصناف که متاسفانه وزارت صمت طی دو سال گذشته با تخلف محرز نسبت به انجام تکالیف قانونی تعلل داشته است و شکایاتی در کمیسیون از سوی فعالان اقتصادی و معتمدین بازار به ثبت رسیده مورد بررسی قرار گرفت و آخرین اقدامات این وزارتخانه در سال جاری در جهت اطمینان از انجام صحیح قانون دریافت شد. از آن جایی که تعداد قابل توجهی از انتخابات اتحادیه‌ها برگزار شده است، اما متاسفانه برخی از آنها به دلایل غیرقابل پذیرش به تاخیر افتاده است. مقرر شد این وزارتخانه براساس موازین قانونی و رعایت قانون نظام صنفی انتخابات را در مهلت اعلام شده یعنی تا پایان شهریورماه برگزار نماید و به هیچ عنوان تاخیر یا تعویقی صورت نگیرد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کمیسیون اصل نود وزیر صمت قرعه کشی خودرو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مابه التفاوت تکلیف قانونی ارز ترجیحی وزارت صمت قرعه کشی ۱۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۹۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود

به گزارش خبرنگار مهر، محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، گفت: بر اساس گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تا ساعت ۲۳ امشب فرصت طرح پیشنهادات خود را در جداول بودجه دارند، این در حالی است که کمیسیون تلفیق اصل گزارش را ارائه نکرده و ما باید در خلأ پیشنهاد دهیم.

وی ادامه داد: نباید برخورد با مجلس به گونه‌ای باشد که بعدها اگر کسی خواست خلاف آئین‌نامه اقدامی انجام دهد، زبان ما بسته باشد. در فایل مربوط به گزارش فقط نوشته شده مبلغ پیشنهادی کسر و اضافه می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۸۲ آئین‌نامه داخلی، کمیسیون تلفیق باید گزارش را به نمایندگان ارائه دهد اما با این شرایط ما چگونه می‌توانیم پیشنهادات خود را مطرح کنیم؟ امسال اوج غیرشفاف بودن بودجه است.

زنگنه اظهار کرد: هدف از اصلاح آئین نامه، اشراف نمایندگان به جداول بودجه بود اما اکنون ما جدولی نمی‌بینیم و نمی‌دانیم کمیسیون تلفیق چه اقدامی انجام داده است. از هیأت رئیسه می‌خواهم به دوستان تذکر دهد تا در ساعات باقی مانده فایل جداول را برای نمایندگان ارسال کنند تا ما بدانیم چه اتفاقی در کمیسیون تلفیق بودجه رخ داده است.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: اگر نقدی هم دارید آن را منصفانه بیان کنید. در ۴۰ و اندی سال گذشته چه زمانی جداول بودجه در صحن مجلس بررسی شده و نمایندگان تک به تک به جداول رأی داده‌اند که شما امروز می‌گوئید غیرشفاف‌ترین بودجه است؟

وی با تاکید بر اینکه نباید به مجلس ظلم شود، گفت: هیچ زمانی تک تک نمایندگان جداول مصوب در بودجه را نمی‌دیدند، پس در تاریخ مجلس شورای اسلامی نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان گذاشته است.

قالیباف ادامه داد: از طرف دیگر می‌گویند هیأت رئیسه به مجلس بها نمی‌دهد که مهم‌ترین بها همین اقدام است. البته مجلس این تصمیم را گرفت و هیأت رئیسه نیز با آن همراهی کرد. برخی از دوستان نیز با این اقدام که جداول در صحن بررسی شود، مخالف هستند و در حال حاضر پیشنهاد اصلاح مجدد این موضوع مطرح شده است، بنابراین از واژه غیرشفاف استفاده نکنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش مربوط به احکام و تبصره‌های بودجه تصویب و به قانون تبدیل شده است. جداول بودجه نیز بر اساس احکام تنظیم شده است.

کد خبر 6090684 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • سیل بم در پارکینگ خودرو | خودروهای لجن کش در حال کارند
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟