Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز سازمان ناظر دارویی بریتانیا (MHRA) روز دوشنبه به واکسن دوظرفیتی شرکت آمریکایی مدرنا که هم ویروس اصلی کرونا و هم سویه اُمیکرون ویروس را هدف قرار می‌دهد، مجوز مشروط برای استفاده به عنوان دوز یاداور برای بزرگسالان داد.

 انتظار می‌رود «کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن‌سازی» (JCVAI) به زودی توصیه‌ای برای چگونگی کاربرد این واکسن در انگلیس منتشر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیم MHRA بر اساس داده‌های کارآزمایی بالینی است که نشان داد این واکسن یادآور «پاسخ ایمنی قوی» هم به سویه اُمیکرون (زیرسویه BA.1) و هم ویروس اصلی ۲۰۲۰ ایجاد می‌کند.

شرکت مدرنا در ماه ژوئن (خرداد) اعلام کرد داده‌های کارآزمایی نشان داد هنگامی که این واکسن تطبیق‌یافته با سویه‌های جدید کرونا به عنوان دوز چهارم به کار می‌رود، آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده ویروس را تا هشت برابر افزایش می‌دهد.

MHRA همچنین یک آنالیز اکتشافی را ذکر می‌کند که نشان داد این واکسن جدید «پاسخ ایمنی خوبی» در مقابل زیرسویه‌های فعلا غالب BA.4 و BA.5 اُمیکرون ایجاد می‌کند.

به گفته شرکت مدرنا، داده‌های کارآزمایی نشان داد که میزان آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده ویروس ایجادشده بوسیله این واکسن یادآور دوظرفیتی جدید بر ضد زیرسویه‌های کرونا ۱/۶۹ برابر بالاتر از آنتی‌بادی‌های تولیدشده بوسیله  واکسن یادآور حاوی ویروس اصلی است.

البته، همبستگی میان میزان‌های آنتی‌بادی خنثی‌کننده و کارآیی واکسن در پیشگیری از بیماری به خصوص بیماری شدید هنوز نامعلوم است.

به گفته MHRA، هیچ مشکلی از لحاظ عوارض جانبی و بی‌خطر بودن با این فرمولاسیون جدید برای واکسن مدرنا شناسایی نشده است.

دولت انگلیس ماه پیش اعلام کرد که برنامه تزریق واکسن یادآور در «اوائل پاییز» آغاز می‌شود و  این واکسن جدید به افراد بالای ۵۰ سال، افراد در گروه‌های در معرض خطر، کارکنان خط مقدم و کارکنان آسایشگاه‌ها ارائه خواهد شد.

با اینکه واکسن‌های موجود کووید-۱۹ همچنان حفاظت خوبی در برابر بستری شدن و مرگ ناشی از کرونا ایجاد می‌کنند، کارآیی این واکسن‌ها با جهش یافتن ویروس افت کرده ست.

کد خبر 698166 برچسب‌ها اميكرون كروناويروس واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اميكرون كروناويروس واکسن کرونا واکسن یادآور آنتی بادی ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۹۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| دو تصویر ناب از «ماشین دودی»؛ نخستین لوکوموتیو ایران

نخستین قرارداد راه‌اندازی راه‌آهن در ایران، مربوط به راه‌آهن تهران به شهر ری، به طول ۸۷۰۰ متر بود که در سال ۱۲۶۱ش از سوی ناصرالدین شاه قاجار به فابیوس بوآتال فرانسوی واگذار شد. اما بوآتال چند سال بعد، قرارداد خود را به شرکت بلژیکی «آتلیرز دِ توبیز» واگذار کرد و این شرکت بر اساس قراردادی ۹۹ ساله، دست به احداث خط آهنی زد که زائران تهرانی را به شهر ری و زیارت حضرت عبدالعظیم می‌برد. شرکت همه ادوات مورد نیاز خود را از بلژیک وارد کرد؛ حتی ریل‌ها را از بندر «آنتورپ» بار کشتی کردند و به ایران آوردند.

برای راه‌اندازی قطار، چهار لوکوموتیو بین سال‌های ۱۲۶۵ تا ۱۲۸۳ش وارد ایران شد که اولین لوکوموتیو را «پارس» نامگذاری کرده‌بودند. این خط آهن تا اوایل دوره رضاشاه فعال بود و کار می‌کرد و بعد، برای همیشه از دور خارج شد و فقط بقایای آن در معدود بخش‌های مسیر تهران به شهر ری باقی است.

امروزه نخستین لوکوموتیو وارداتی را که به «ماشین دودی» شهرت داشت در سالن مترو شهر ری نگهداری می‌کنند. تصاویری که مشاهده می‌کنید، هر دو متعلق به همان قطار قدیمی یا «ماشین دودی» است. یکی آن را در حال عبور از دروازه شهر ری نشان می‌دهد و دیگری، قطار متوقف شده در ایستگاه تهران را به نمایش می‌گذارد.

تصویری از اولین لوکوموتیو ایران

عکس: آنتون سوروگین

اولین لوکوموتیو ایران اولین لوکوموتیو ایران

دیگر خبرها

  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • عکس| دو تصویر ناب از «ماشین دودی»؛ نخستین لوکوموتیو ایران
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی