Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در تاریخ ۱۴ و ۲۳ مردادماه سال جاری هزاران قطعه ماهی در حوضچه استحصال نمک در ماهشهر تلف شدند که تصاویر منتشر شده از آن بسیار ناراحت کننده بود.

به دنبال این موضوع و به منظور شناسایی دقیق علت مرگ ماهیان، نمونه برداری توسط اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، شیلات و دامپزشکی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت امروز مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، افزایش دما و کاهش اکسیژن را از عوامل اصلی تلف شدند ماهیان در ماهشهر اعلام کرد.

محمدجواد اشرفی اظهار کرد: دلیل اصلی تلف شدن ماهیان در ماهشهر گرمای بیش از حد، کاهش اکسیژن محلول در آب، شکوفایی و تشکیل بلوم جلبکی، افزایش تبخیر، کاهش عمق آب و نبود تبادل آبی بین حوضچه‌ها بوده است.

وی ادامه داد: کارشناسان از محل تلف شدن آبزیان نمونه برداری کردند و نمونه‌های برداشت شده از آب و ماهیان برای بررسی دقیق‌تر به آزمایشگاه اداره کل محیط زیست استان منتقل شد.

اشرفی گفت: این دومین حادثه در یک ماه گذشته است که در محل اتفاق می‌افتد و در تاریخ ۱۴ مرداد ماه امسال نیز بیش از ۲۰۰ هزار قطعه و در تاریخ ۲۳ مردادماه سال جاری هم نزدیک پنج هزار قطعه ماهی‌های تلف شده که بیشتر از گونه شانک و گواف بودند.

بر اساس اعلام اداره کل محیط زیست خوزستان، علت کمبود اکسیژن در نتایج نمونه برداری اداره کل حفاظت محیط زیست و دامپزشکی استان اثبات شده است.

وجود ماده نیترات علت مرگ بود

ولی نماینده مردم ماهشهر در مجلس امروز با اعلام خبر علت مرگ ماهیان در ماهشهر، نظر اداره کل محیط زیست استان خوزستان را نقص کرد.

حبیب آقاجری اظهار کرد: پیرو نمونه‌گیری و آزمایشاتی که سازمان حفاظت محیط زیست انجام داد، وجود بیش از حد و چند برابر حد مجاز ماده نیترات آمونیوم در آب دریاچه نمک تشخیص داده شد که این ماده باعث مرگ آبزیان شده است.

وی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید هرچه سریع‌تر منشأ این آلودگی را مشخص کند تا چنانچه فرد یا افرادی در ایجاد آلودگی نقش داشته‌اند، شناسایی و از طریق دستگاه قضائی به طور جدی با آن‌ها برخورد شود.

به گزارش مهر، نیترات آمونیوم یک کود شیمیایی است که برای نیتراته کردن خاک برای کشاورزی به کار می‌رود.

یکی از مسئولان اداره کل محیط زیست استان خوزستان در واکنش به صحبت‌های نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ما مشخص نیست که منبع سخنان نماینده ماهشهر چیست چرا که آزمایشگاه‌های رسمی در این زمینه کمبود اکسیژن در آب را علت مرگ ماهیان ماهشهر اعلام کرده اند.

وی افزود: اتفاقاً اگر بررسی کنید متوجه می‌شوید که در این دو روز هوا به شدت در ماهشهر گرم بوده و تقریباً همه بررسی نشان می‌دهد کمبود اکسیژن باعث مرگ ماهیان ماهشهر شده است.

این مسئول تأکید کرد: نماینده ماهشهر باید مشخص کند که منبع سخنانش در مورد مرگ ماهیان ماهشهر کدام مرجع رسمی است.

کد خبر 5564158

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان ماهشهر محیط زیست خوزستان دامپزشکی خوزستان مرگ ماهی ها شیلات خوزستان بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه سفر استانی خطبه های نماز جمعه محرم 1401 اربعین حسینی آمار کرونا روز خبرنگار گرگان لیگ برتر فوتبال ایران شیوع کرونا اردبیل اداره کل محیط زیست ماهیان در ماهشهر حفاظت محیط زیست علت مرگ ماهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۹۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس از توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر، محسن رضائیان اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی