Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@15:06:24 GMT

نگاهی دوباره به کتاب سمفونی مردگان عباس معروفی

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۵۹۹۱۳

نگاهی دوباره به کتاب سمفونی مردگان عباس معروفی

‎وقتی یک نویسنده ایرانی در سن بیست و چند سالگی می‌تواند چنین رمان چندلایه ماندگاری را بنویسد، یعنی باید بیش از این‌ها به جایگاه واقعی و مهم ادبیات غنی و ادیبان قدرتمند واقف بود.

‎سمفونی مردگان در مومان چهارگانه به خیلی از مسایل سر می‌زند. زندگی سنتی پدری قلدر و مهربان و مادری منفعل و بی‌آزار و جوان روشنفکری که در این فضای سنتی می‌خواهد مدرن باشد و کتاب بخواند و پدر کتاب‌هایش را می‌سوزاند تا شرح آوارگی این پسر روشنفکر بریده از خانواده سخت‌گیر سنتی ‎و دختر تنهای خانواده با کوهی از غم در دل و فرزند دیوانه همین خانواده که به دست برادر دیگر کشته می‌شود و دختر ارمنی که با فرهنگ متفاوتش وارد این زندگی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎سمفونی مردگان سیر زمانی خطی ندارد. زمان‌ها در هم پیچیده‌اند. آن قسمت که پاسبان دوست داشتنی وارد سیاست می‌شود برای من شیرین بود. معروفی را همه از نامداران ادبیات معاصر می‌دانند. چند باری در مریضی اخیر احوالش را پرسیده‌ام. از همه دوستانم خواسته‌ام وقتی دعا می‌کنند برای شفای او هم دعا کنند. این جور آدم‌ها به شکل نامحسوس پشتوانه قوام جامعه هستند.

‎کتاب سمفونی مردگان در سال ۱۳۶۸ نوشته شده است. سال های قبل ۸۸ یک بار در برلین به فروشگاه کتابش سر زده‌ام. ‎زنده باشی مرد.

کد خبر 1662559

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: معرفی کتاب سمفونی مردگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند (فیلم)

 

 

 

منبع : فرارو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مجید و آقا معلم قصه‌های مجید پس از ۳۴ سال (فیلم) لحظاتی تماشایی از نفس بازغی در پشت صحنه گناه فرشته (فیلم) طعنه سنگین سید جواد هاشمی به مهران رجبی (فیلم)

دیگر خبرها

  • کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند (فیلم)
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرده است
  • اظهارات جنجالی دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد! / پرونده باز است
  • (ویدیو) کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند
  • نیم نگاهی به زندگی شهید محمد سهرابی‌ثانی
  • فرآیند تهیه ترشی سیر به روش سنتی یک خانواده روستایی آذربایجانی (فیلم)
  • استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد