Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گاردین، منابع آگاه در رانگون اعلام کردند آنگ سان سوچی از حزب لیگ ملی برای دموکراسی در میانمار که پیش از این به اتهامات متعددی به ۱۱ سال زندان محکوم شده بود، روز دوشنبه به اتهام فساد مالی محکوم شد که شش سال دیگر به محکومیت زندان او اضافه می‌کند.

مسئولان حکومت نظامی میانمار به آنگ سان سوچی که برنده جایزه صلح نوبل است، از زمان کودتای فوریه ۲۰۲۱ اتهامات متعددی وارد کرده اند و او در این پرونده سنگین و طولانی با خطر محکومیت به ده‌ها سال حبس روبروست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون چهار فقره اتهام فساد علیه او مطرح شده است.

آنگ سان سوچی ۷۷ ساله با ظاهری که کاملا سالم به نظر می‌رسید در دادگاه حاضر شد و پس از خواندن حکم قاضی اظهار نظری نکرد.

سوچی که در زمان کودتای نظامی اول فوریه ۲۰۲۱ و پایان یافتن یک دهه انتقال دموکراتیک در میانمار دستگیر شد، آخر ژوئن امسال در زندانی در شهر نایپیداو در سلول انفرادی زندانی شد.

محاکمه او که بیش از یک سال پیش آغاز شده بود در داخل زندان ادامه دارد. سوچی در حال حاضر در حبس انفرادی به سر می‌برد و وکلای او از صحبت با مطبوعات و سازمان‌های بین المللی منع شده اند.

سوچی با اتهامات متعددی مثل نقض قانون اسرار دولتی مربوط به دوران استعمار، تقلب در انتخابات، فتنه و فساد روبرو شده است.

چند تن از بستگان سوچی نیز پیش از این به احکام سنگین محکوم شده بودند. یکی از اعضای سابق حزب او موسوم به لیگ ملی برای دموکراسی در ماه ژوئیه به همراه سه فعال دموکراسی خواه دیگر به اعدام محکوم شدند.

آنگ سان سوچی در دوران رژیم‌های نظامی قبلی میانمار حدود پانزده سال را در حبس خانگی گذراند.

کودتای فوریه ۲۰۲۱ میانمار را در هرج و مرج فرو برد. طبق اعلام یکی از سازمان‌های غیردولتی میانمار در این کودتا نزدیک به ۲۱۰۰ غیرنظامی را نیرو‌های امنیتی این کشور کشتند و ۱۵ هزار نفر را نیز دستگیر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کودتای میانمار آنگ سان سوچی آنگ سان سوچی محکوم شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۵۹۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مهدی محمدی گفت: قاچاقچی کود شیمیایی به دلیل حمل کود شیمیایی به قصد خروج از کشور در پایانه مرزی مهران به پرداخت شش میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی ایلام اظهار کرد: شعبه اول بدوی شهرستان مهران به پرونده قاچاق ۴۰۰۰ کیلوگرم انواع کود شیمیایی یارانه‌ای به ارزش سه میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

محمدی تصریح کرد: شعبه پس از بررسی، با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق کالا را محرز و علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده، متهم را به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام افزود: سربازان گمنام اداره اطلاعات مهران و ماموران گمرکات مستقر در پایانه مرزی مهران در حین عبور دو دستگاه کامیونت باری، این کالاها را کشف و گزارش آن را برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6093724

دیگر خبرها

  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • محکومیت باشگاه تراکتور در آستانه بازی با استقلال
  • طنین دانشجویان بین المللی کیش در محکومیت سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • محکومیت سرکوب دانشجویان معترض به نسل کشی در غزه+ فیلم
  • محکومیت سرکوب دانشجویان معترض به نسل کشی در غزه + فیلم
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • محکومیت یک عضو شورای شهر مشهد ابلاغ شد