Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@17:43:56 GMT

مذاکراتی برای حصول آتش‌بس گسترده در یمن در جریان است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۰۳۲۴

مذاکراتی برای حصول آتش‌بس گسترده در یمن در جریان است

آفتاب‌‌نیوز :

«هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل در یمن در جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات یمن، گفت که مذاکراتی در خصوص دستیابی به توافق آتش‌بس گسترده در یمن در جریان است.

گروندبرگ همه طرف‌های درگیر در یمن را به اتخاذ تصمیمی برای اعتمادسازی و اجتناب از بازگشت به جنگ و نیز آغاز برقراری صلح دائمی فراخواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، گروندبرگ اعضای شورای امنیت را در جریان مذاکرات بین طرف‌های مربوطه در یمن برای دستیابی به توافق آتش‌بس گسترده تا فرا رسیدن دوم اکتبر آینده (پایان آتش‌بس کنونی)، قرار داد.

وی گفت: «دو هفته پیش دو طرف درباره تمدید آتش‌بس در یمن به مدت دو ماه دیگر به توافق رسیدند».

وی تمدید آتش‌بس در یمن را ستود و افزود: «دو طرف همچنین به استمرار مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش‌بس گسترده تا فرا رسیدن دوم اکتبر آینده، متعهد شدند.»

وی گفت که توافق آتش‌بس گسترده برخی موارد اضافی و تضمین سازوکار شفاف و موثر برای پرداخت منظم حقوق کارکنان و مستمری‌بگیران غیرنظامی، بازگشایی جاده‌های بیشتر در تعز (جنوب غربی) و سایر استان‌ها، باز شدن مقصدهای بیشتر برای پرواز از و به فروگاه بین‌المللی صنعاء و فراهم کردن زمینه تردد منظم کشتی‌های حامل سوخت به بنادر حدیده را شامل می‌شود.

گروندبرگ همچنین هشدار داد: «شکست دستیابی به چنین توافقی به ازسرگیری درگیری‌ها و خشونت‌ها منجر شده و نتایج مخربی برای ساکنان یمن خواهد داشت.»

وی درباره باز نشدن جاده‌های تعز نیز ابراز تأسف کرد و گفت: «حصول توافق دو طرف برای بازگشایی جاده‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن ضروری است».

آتش‌بس دو‌ماهه یمن در سیزدهم فروردین‌ماه امسال (۱۴۰۱) آغاز شد؛ اما دوازدهم خردادماه بود که فرستاده سازمان ملل متحد اعلام کرد، طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کردند که آتش‌بس دو ماه دیگر (یازدهم مرداد) تمدید شود.

صنعاء پس از پایان دو ماه دوم آتش‌بس اعلام کرد که در نتیجه تلاش‌های برادران در عمان، فرصت تمدید آتش‌بس فراهم شده است از‌این‌رو آتش‌بس برای سومین‌بار به مدت دو ماه دیگر تمدید شد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هانس گروندبرگ سازمان ملل آتش بس یمن توافق آتش بس گسترده دو ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۰۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور در دیدار با احمد وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه امروز شعار مقام معظم رهبری موضوع صنایع‌دستی را بیش از همه دربردارد، گفت: صنایع‌دستی اقتصادی کاملا وابسته به مردم است و می‌تواند شعار سال و فرامین رهبری را به طور خاص پوشش دهد.

او با تاکید بر اینکه حمایت از این حوزه خصوصا در زمینه صادرات مهم است، گفت: اگر در مباحث متعدد از حمایت‌های مالی و معنوی بتوانیم حمایت دولت و سایر دستگاه‌ها را داشته باشیم، می‌توانیم به تحقق شعار سال کمک کنیم.

معاون صنایع‌دستی کشور با بیان اینکه بازارچه‌های صنایع‌دستی و تکمیل زنجیره ارزش جزو مباحث مهم است، گفت: تکمیل زنجیره ارزش را حمایت کنید تا بتوانیم با ارتقای جایگاه صنایع‌دستی جهش تولید را با مشارکت مردم رقم بزنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • بلینکن: حماس مقصر عدم حصول آتش‌بس است
  • اکسیوس: بایدن شخصا در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور داشته است
  • وزارت دفاع آلمان دستور بازسازی گسترده ارتش را صادر کرد
  • تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است