Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@16:22:27 GMT

تکذیب حضور جنگنده‌های میگ-29 اسلواکی در خاک اوکراین

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۰۴۰۷

تکذیب حضور جنگنده‌های میگ-29 اسلواکی در خاک اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع اسلواکی بعد از ظهر دوشنبه به وقت تهران گزارش‌ها مبنی بر حضور جنگنده‌های «میگ-۲۹» اسلواکی در خاک اوکراین را تکذیب گرد.

به گزارش منابع خبری، «یاروسلاو ناچی» وزیر دفاع اسلواکی حضور جنگنده‌های میگ-۲۹ اسلواکی در اوکراین را تکذیب کرد.

بر اساس این گزارش، طی روزهای گذشته اخباری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر حضور این جنگنده‌ها در خاک اوکراین منتشر شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع اسلواکی گفت: «این اطلاعات نادرست است. آنها هنوز در "اسلیاچ" هستند و تا پایان ماه اوت از حریم هوایی ما محافظت خواهند کرد.»

وی افزود که مردم می‌توانند  جنگنده‌های میگ-۲۹ را در جشنواره بین‌المللی هوایی اسلواکی در ۲۷ آگوست (شنبه پنجم شهریور)  ببینند که یک خداحافظی رسمی با آنها خواهد بود.

پس از زمین گیر شدن میگ-۲۹ اسلواکی، تا زمان تحویل جنگنده های جدید اف-۱۶ حریم هوایی این کشور توسط جمهوری چک و لهستان محافظت خواهد شد.

اسلواکی در سال ۲۰۱۸، ۱۴  فروند جنگنده اف-۱۶  را برای جایگزینی با جنگنده‌های میگ خود به ایالات متحده سفارش داد و اولین هواپیماها قرار بود امسال وارد شوند. با این حال، تاخیرهای غیرمنتظره آن تاریخ را به سال ۲۰۲۴ عقب انداخته است. اسلواکی از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه بیش از ۱۵۴ میلیون یورو (۱۶۰.۶ میلیون دلار) کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است. (جزئیات بیشتر)

بنابر تحلیل کارشناشان امور نظامی، نیروی هوایی روسیه  عملاً کنترل بلامنازع بر حریم هوایی بخش بزرگی از اوکراین را در اختیار دارد و این  اکثر مأموریت‌های جنگی خلبانان نظامی اوکراینی را بسیار خطرناک می‌کند. بر اساس آخرین به روز رسانی وزارت دفاع روسیه، بیش از ۲۶۰  فروند جنگنده اوکراینی در جریان درگیری‌ها چه در هوا و چه در زمین توسط هواپیماهای جنگی و پدافند هوایی روسیه منهدم شده است.

 در رویدادی  مرتبط،  رسانه‌ها از مرگ«آنتون لیستوپاد»  یک خلبان مطرح  نیروی هوایی اوکراین که ارتش این کشور او را خلبان تک‌خال توصیف کرده بود خبر دادند. ظاهرا این خلبان اوکراینی در نبرد با خلبانان روسیه کشته شده است. لیستوپاد در سال ۲۰۱۹ به عنوان بهترین خلبان نیروی هوایی اوکراین شناخته شد و در عملیات نظامی در شرق کشور شرکت کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اسلواکی اوکراین جنگنده میگ جنگنده های میگ جنگنده ها میگ ۲۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه‌های خبری لبنان بامداد پنجشنبه از بمباران مجدد مناطقی از جنوب لبنان از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و واحدهای توپخانه این رژیم خبر دادند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی شهرک کفرکلا را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.

همچنین المیادین از جنوب لبنان گزارش داد که جنگنده‌های اشغالگران نیز حومه شهرک شبعا را با دو موشک هدف قرار دادند.

گفتنی است که از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته تاکنون، شمار زیادی از شهرک نشینان صهیونیست در شمال سرزمین‌های اشغالی از ترس حملات موشکی حزب الله لبنان مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه، از بیماری‌های روحی و روانی رنج می‌برند.

کد خبر 6094787

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟