Web Analytics Made Easy - Statcounter

سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی با حضور اساتید مطرح مورد بررسی قرار گرفت تا زمینه رشد در حوزه سلول‌های بنیادی شتاب بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ جلسه‌ای با حضور امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و بالغ بر 30 نفر از اساتید مطرح در این حوزه مورخ 23 مردادماه سال جاری در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا حمیدیه با بیان اینکه در سال‌های اخیر، علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی رشد پرشتابی پیدا کرده و به جایگاه ویژه‌ای در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و سرطان‌ها دست یافته ‌است، گفت: ازاین‌رو کشورها بسیاری از منابع و سرمایه‌های خود را به این مهم اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به گذشت حدود 9 سال از تصویب «سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی» و با عنایت به پیشنهاد سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، لازم است سند مذکور مورد بازنگری و بازبینی قرار گیرد.

به‌منظور بازنگری و بازبینی باقی موارد سند از جمله ماده 7 دومین نشست هم‌اندیشی بازنگری سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی در دستور کار ستاد قرار گرفته است.

سپس محمد امیر امیرخانی، دبیر شورای راهبردی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی ضمن اشاره به رسالت و مأموریت ستاد مبنی بر راهبری ظرفیت‌های کشور در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: اولویت‌های ستاد به نحوی برنامه‌ریزی شده است که بتوان به زیرساخت‌های لازم جهت آموزش و تربیت نیروی انسانی، توسعه فناوری‌ و تولید محصولات ذی ربط دست یافت و درنهایت پاسخ به نیازهای درمانی را فراهم کرد.

در ادامه جلسه اعضا به بحث و تبادل نظر پیرامون جزئیات تمامی 36 اقدام ماده 7 سند ملی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیمارستان پزشک پزشکی روحیه سلولهای بنیادی درمان سرطان علوم و فناوری نشست هم اندیشی نیاز دارویی سرطان ها بیماری های صعب العلاج پیشرفت جوامع بشری مراقبت در سرطان مراقبت تسکینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۰۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور

داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت را از اولویت‌های اصلی دولت اعلام کرد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت اختصاص یافت.

وی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی افزود: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

منبع: سازمان برنامه و بودجه 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گرو حمایت‌های ارزی
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از سال جاری اعمال می‌شود
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • بودجه ۱۰ هزار میلیاردی فوق‌العاده خاص نظام سلامت