Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@21:18:05 GMT

آیا ترور سلمان رشدی به برجام ضربه می‌زند؟

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۰۶۰۲

آیا ترور سلمان رشدی به برجام ضربه می‌زند؟

آیا واقعا ترور سلمان رشدی با همزمانی مذاکرات احیای برجام ارتباطی دارد؟

به گزارش برنا؛ روزنامه همشهری به نقل از دهقانی فیروزآبادی استاد دانشگاه نوشت:

درباره جریان حمله به سلمان رشدی، ۲ فرضیه مطرح است؛ عده‎ای براساس «تئوری توطئه» معتقدند این اتفاق ازسوی لابی‎های آمریکایی و صهیونیستی مخالف برجام هدایت شده ‎است تا به این وسیله، روند مذاکرات را تحت‎ تأثیر قرار دهند و راه را برای دستیابی به یک توافق پایدار را ناهموار و چه‎ بسا مسدود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، معتقدان به فرضیه دوم، بر این گمانند که مقارن شدن حمله به سلمان رشدی با مرحله حساس مذاکرات صرفا یک «اتفاق» است و ارتباط چندانی با روند گفت‎وگوهای هسته‎ ای ندارد. گذشته از اینکه به کدام‎یک از این فرضیه‌ها معتقد باشیم، آنچه اکنون در عمل مشاهده می‌شود، این است که از یک‎سو آمریکایی‎ها درحال سوءاستفاده از این رویداد برای تحت‎فشار قرار دادن جمهوری‎اسلامی باهدف امتیازگیری از کشورمان هستند و از سوی دیگر رژیم صهیونیستی می‎ کوشد از این فراخور جنایات خود در سرزمین‌های اشغالی را تحت ‎تأثیر قرار دهد.

وی همچنین درباره تضمین گرفتن در مذاکرات برجام گفت: درست است که براساس شرایط حاکم بر ساختار نظام بین‎ الملل، هر تضمینی هم که بگیریم طرف مقابل ممکن است در ادامه به آن پایبند نباشد، اما با وجود این، نباید از دریافت تضمین چشم‌پوشی کرد. برخی معتقدند با توجه به اینکه «قدرت» به‎ عنوان مهم‌ترین مولفه در روابط بین‎ الملل به‎ حساب می‎آید، دریافت تضمین کارایی چندانی نخواهد داشت و نمی‌تواند مانع بدعهدی طرف مقابل شود، اما درنهایت باید به این نکته توجه کرد که چشم‌پوشی از دریافت تضمین منطقی نیست و باید طرف بدعهد را مجبور به دادن تضمین‎های مؤثر و کارآمد کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سلمان رشدی سلمان رشدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۰۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف

 دکتر رضا ملک‌زاده، وزیر بهداشت در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی، فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی گفت: واقعاً آن کاری که ما در برجام انجام دادیم بی‌نظیر بود، رفتیم با همه قدرت‌های دنیا پشت یک میز نشستیم و با کار‌هایی که دکتر ظریف انجام داد افتخاری به دست آمد، اما متاسفانه افرادی که اصلاً برجام را نخواندند با آن مخالفت کردند تا یک پیمان افتخارآمیز برای ایران زیر سوال برود، وضعیت تحریم‌ها به‌شکلی شده که هر روز وضعیت کشور تغییر می‌کند و این ناامیدی‌ها را تشدید کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود
  • صدور کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان؛ به زودی/ کاهش تنوع مدارس در دستور کار
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • ورزشکاران در فرهنگ جامعه نقش‌آفرین هستند
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • حماس : پایان هر توافقی باید تضمین‌ کننده آتش‌ بس دائمی باشد
  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • حماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشد
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است