Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه، کمیته برگزار کننده تظاهرات چارچوب هماهنگی شیعیان عراق با صدور بیانیه ای تظاهرات مردمی در حمایت از مشروعیت قانون را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، در این بیانیه آمده است: شما را به آمادگی کامل برای برگزاری تظاهرات عظیم مردمی که دولت عراقی ها را حفظ کرده و خواستار تحقق مطالبات خود برای تسریع در تشکیل دولتی برخوردار از تمام اختیارات جهت حل مشکلاتی همچون گرانی، کم آبی و قطع برق و غیره است دعوت می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می افزاید: دولت دولت شماست و کشور به شما تعلق دارد. این شما بودید که با مشکلات و درد و رنج ها دست و پنجه نرم کردید و عزیزترین شهدا را برای دفاع از آن راهی کردید. این تظاهرات مربوط به یک حزب، جریان یا طرف نیست بلکه تظاهراتی مردم است که بخاطر زندگی در امنیت و صلح و ثبات و نیز ریشه کنی بیکاری و محرومیت و فقر از دولت حمایت می کنند.

در این بیانیه آمده است که زمان و مکان این تظاهرات متعاقباً از سوی کمیته برگزاری مشخص خواهد شد.

گفتنی است که عراق مدتی طولانی است که از بحران سیاسی رنج می‌برد و چند ماه پس از برگزاری انتخابات پارلمانی تا کنون هنوز رئیس جمهور و نخست وزیر جدید این کشور انتخاب نشده‌اند.

قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق پیش از این در پیامی توئیتری تأکید کرد: تنش آفرینی و بحران سازی فقط به نفع دشمن مشترکی است که در کمین همه ما نشسته است.

کد خبر 5564254

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق تظاهرات چارچوب هماهنگی شیعی عراق ایالات متحده امریکا روسیه رژیم صهیونیستی عراق فلسطین اوکراین تایوان سوریه سلمان رشدی افغانستان ایران جنگ اوکراین لبنان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد

«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل با تاکید بر اینکه گزارش‌های کشف گور‌های دسته جمعی جدید در نوار غزه باعث «نگرانی عمیق» او شده‌اند خواستار انجام تحقیقات مستقل و جامعی پیرامون این گور‌های دسته‌جمعی شد.

او اظهار کرد: «روایت‌های ضد و نقیض پیرامون برخی از این گور‌های دسته‌جمعی وجود دارند و در این میان برخی ادعا‌های جدی حاکی از دفن اجساد افراد بی‌گناه کشته شده در این گور‌ها هستند.»

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد: «ضروری است بازرسان مستقل بین‌المللی به همراه کارشناسان پزشکی قانونی فورا به مکان این گور‌های دسته‌جمعی دسترسی پیدا کرده تا بتوانند شرایط دقیق جان باختن صد‌ها فلسطینی و دفن آنها یا دفن مجدد آنها را تعیین کنند.»

اخیرا گزارش شد انبو‌هی از اجساد جدید از گور‌های دسته‌جمعی در محل مجتمع پزشکی ناصر در خان‌یونس در جنوب نوار غزه و همچنین بیمارستان الشفاء شهر غزه به دنبال عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی کشف شدند که محکومیت سازمان ملل را در پی داشت.

بر اساس گزارش گروه‌های دفاع مدنی غزه صد‌ها جسد در گور‌های دسته جمعی در بیمارستان ناصر و همچنین مجتمع پزشکی الشفاء کشف شده‌اند که برگ جدیدی از پرونده جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان است.

گوترش تاکید کرد: «خانواده‌های کشته‌ها و مفقودین این حق را دارند که بدانند چه اتفاقی برایشان افتاده است؛ و جهان این حق را دارد که عوامل هر گونه نقض قوانین بین‌المللی که رخ داده را پاسخگو کند.»

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • تظاهرات شهرک‌نشینان برای کناره‌گیری نتانیاهو
  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است
  • تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن