Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقامت در چادرهای لوکس در قطر برای مسافران جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، هر شب ۳۵۰ پوند (بالای 12 میلیون تومان) هزینه خواهد داشت.

به گزارش ایران اکونومیست، فیفا اخیرا از یک شهر چادری در منطقه الخور قطر رونمایی کرده است که قصد دارد میزبان هواداران جام جهانی در قطر به عنوان بخشی از تجربه دهکده هواداران در این مسابقات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به محدود بودن ظرفیت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در کشور قطر که از  ماه نوامبر میزبان رقابت‌های جام جهانی فوتبال است، استفاده از چادرهای بادیه‌نشین احتمالاً ارزان‌ترین نوع اقامت برای هر طرفداری است که مایل به تماشای رقابت تیم کشورش از نزدیک است؛ هزینه اقامت در چادرهای معمولی و ساده از همین حالا، بیش از ۲۰۰ دلار اعلام شده، اما چادرهای لوکس، به عنوان یک تجربه خاص که فراتر از اقامت در چادرهای مسافرتی است و چیزی از یک هتل ۵ ستاره کم ندارد و ویژه طرفداران فوتبال است که به اقامت در این چادرها علاقه داشته‌ باشند، برای هر شب ۳۵۰ پوند (به نرخ روز پوند، بین ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان) هزینه خواهد داشت.

عمر الجابر ـ مسئول محل اقامت در سازمان قطری که بر برنامه‌ریزی برای این رویداد یک ماهه نظارت می‌کند ـ حدود سه ماه پیش گفته بود که درحال برنامه‌ریزی برای برپایی یک هزار چادر بادیه‌نشین برای هواداران فوتبال جام جهانی هستند که البته حدود ۲۰ درصد از این سازه‌ها، چادرهای لوکس با امکانات رفاهی بیشتر خواهد بود که هدف آن، طرفدارانی است که برای مکان خواب با بودجه محدود روبه‌رو نبوده و مشتاق به اقامت و تجربه زندگی در صحرا هستند.

نمایی از داخل چادرهای آماده شده برای هواداران فوتبال و مسافران جام جهانی قطر نمایی از چادرهای آماده شده برای اقامت در دوران جام جهانی قطر

این چادرهای لوکس دارای سیستم تهویه هوا، اینترنت وای‌فای، حمام و دستشویی و امکاناتی برای تهیه قهوه و چای هستند. فیفا امیدوار است طرفداران فوتبال از سراسر جهان را از این طریق با تجربه فرهنگی کشور قطر نیز آشنا کند و اقامت در این چادرها را به عنوان تجربه‌ای خاص توصیف کرده است.  

چادرهایی که برای اقامت در دوران جام جهانی آماده شده‌اند، هرچند به سبک چادرهای سنتی قطری طراحی شده‌اند، اما مبله بوده و دارای وسایل مدرن هستند.

نمایی از داخل چادرهای آماده شده برای اقامت در دوران جام جهانی

شهر چادری در الخور، یکی از شهرهای میزبانی جام جهانی از رقابت تیم‌های فوتبال، از جمله رقابت انگلیس و آمریکا در گروه B در تاریخ ۲۵ نوامبر و همچنین یکی از رقابت‌های نیمه نهایی در تاریخ ۱۴ دسامبر است و در فاصله ۴۰ دقیقه‌ای تا پایتخت قطر دوحه قرار دارد.

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ از ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۳۰ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) در ۸ استادیوم قطر برگزار خواهد شد. این کشور امیدوار است ۱.۲ میلیون بازدیدکننده یعنی تقریبا به اندازه نیمی از جمعیت این کشور برای این تورنمنت وارد قطر شوند.

قطر کم‌تر از ۳۰ هزار اتاق هتل دارد که طبق برآوردها در خردادماه، ۸۰ درصد از این اتاق‌ها به مهمانان فیفا اختصاص داده شده است. فیفا همچنین از مردم بومی خواسته که ویلاها و آپارتمان‌های شخصی خود را در دوران جام‌جهانی در اختیار هواداران قرار دهند. قیمت یک آپارتمان دو خوابه در حومه دوحه برای هر شب ۳۹۰ دلار قیمت دارد. همچنین هزینه یک شب اقامت در سوییت یک کشتی تفریحی ۱۶۵۰ دلار هزینه برمی‌دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: جام جهانی قطر ، چادرهای اقامتی در جام جهانی ، قطر ، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ، تماشاچیان جام جهانی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جام جهانی قطر قطر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تماشاچیان جام جهانی دوران جام جهانی آماده شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۰۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس

آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی فوتسال کشورمان روز گذشته (یک‌شنبه ۸ اردیبهشت) موفق شد با برتری چهار بر یک برابر تایلند (میزبان این رقابت‌ها) در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا قاطعانه به مقام نخست این دوره دست یابد.

شیخ سلمان، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا، بعد از قهرمانی ایران در این دوره از رقابت‌ها با ارسال نامه‌ای به مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ایران این عنوان را به ملی‌پوشان فوتسال کشورمان تبریک گفت و برای این تیم در مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان آرزوی موفقیت کرد.

در پیام شیخ سلمان به تاج آمده است: من از طرف خانواده فوتبال در آسیا می‌خواهم پیام تبریکم را به فوتبال ایران بابت درخشش و قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا ابراز کنم. روحیه تیمی و انعطاف پذیری که توسط کل تیم به سرمربیگری وحید شمسایی نشان داده شد، کلید موفقیت آن‌ها بود. لطفا تبریکات من را به بازیکنان و تیم فنی به خاطر عملکرد عالی شان در تمام طول بازی اعلام کنید. برای آن‌ها در آماده سازی برای جام جهانی فوتسال ازبکستان ۲۰۲۴ بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. مشتاقانه منتظر دیدار شما در ماه آینده در بانکوک، تایلند در کنگره AFC و فیفا هستم.

جیانی اینفانتینو، رییس فیفا نیز با انتشار پستی در صفحه مجازی خود قهرمانی فوتسال ایران در آسیا و کسب سهمیه جام جهانی را تبریک گفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شجاعیان: در خواستگاری‌ام سر فوتبال دعوا شد!
  • معترضان جنگ غزه ساختمان هامیلتون دانشگاه کلمبیا را تصرف کردند/ خاطره جنگ ویتنام زنده شد
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • فوتبال از دریچه فان؛ هواداران بارسلونا در هر مرحله از لیگ قهرمانان
  • اصولی: بازی‌های دوستانه باعث شکل گیری شاکله تیم ملی فوتسال شد/ قرارداد شمسایی تمدید خواهد شد
  • اصولی: درخواست حواله خودرو برای فوتسالی‌ها را پیگیری می‌کنیم
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس
  • تماس‌های غیررسمی پرسپولیس با سرمربی تیم‌ملی