Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@08:53:44 GMT

جشنواره قصه‌گویی در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۱۳۹۴

جشنواره قصه‌گویی در خراسان شمالی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: امسال قصه‌گویی ملی برای ۳ گروه سنی نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال، بزرگسالان ۱۸ سال به بالا و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها است.

آقابیگی گفت: در بخش «بین‌الملل» جشنواره، قصه‌گویان حرفه‌ای ایران و کشور‌های دیگر شامل برگزیدگان سطوح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی جشنواره‌های پیشین، قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای و قصه‌گویان علاقه‌مند از سایر کشور‌ها به رقابت خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: بخش «آیینی‌سنتی» جشنواره هم شامل اجرای قصه‌گویی با نگاه به سنت‌ها و آیین‌های دینی و ایرانی، در یکی از شیوه‌های نقالی، پرده‌خوانی و یا شمایل‌گردانی است که ویژه نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال و بزرگسالان ۱۸ سال به بالا است.

او گفت: قصه‌گویان در این بخش هیچ محدودیتی ندارند و همه می‌توانند در یک ویدئوی ۹۰ ثانیه‌ای، برش یا بخشی از زندگی خود را روایت کنند و در سامانه‌ی جشنواره بارگزاری کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: «پادکست قصه‌گویی» هم ویژه قصه‌گویان علاقه‌مند سراسر کشور است و علاقمندان می‌توانند قصه‌ای را به صورت صوتی و در قالب یک پادکست ارائه می‌کنند، زمان پادکست‌ها هم باید حداقل سه دقیقه و حداکثر ۳۰ دقیقه باشد.

آقا بیگی گفت: تا پایان مرداد علاقه‌مندان باید در بخش ملی نسبت به ثبت نام اقدام کنند و در سایر بخش‌ها نیز تا ۳۱ شهریور امکان بارگزاری آثار در سامانه جشنواره فراهم است.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، مرحله‌ی استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهرماه برگزار می‌شود و در نهایت همزمان با شب یلدا، مرحله بین الملل در تهران برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی قصه گویان قصه گویی ۱۸ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۱۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

« از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، این برنامه از دو بخش اصلی برگزاری کارگاه‌های ویژه با موضوع شعرخوانی، سرودخوانی در مرکز و همچنین اجرای برنامه در کنار سواحل خلیج گرگان و دریای خزر تشکیل شده بود.

فاطمه ریاحی، مربی مسوول مرکز در این برنامه خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر، از خلیج فارس به عنوان بخش جدایی ناپذیر هویت ملی ما ایرانیان عنوان کرد و گفت: ایجاد شادی، شور و نشاط دربین کودکان و نوجوانان، معرفی ظرفیت های محیط زیستی، پاسداشت زیبایی و ­پاکیزگی، حفظ و نگهداری و در نهایت معرفی این خلیج بزرگ به کودکان امروزی، از اهداف کانون در اجرای این برنامه بوده است.

در این روز سخنان و کارگاه‌هایی با هدف انتقال مفاهیم شناخت و موقعیت حساس جغرافیایی خلیج فارس به کودکان و نوجوانان صورت گرفت و یکی از کارشناسان اداره محیط زیست این شهرستان نیز به بیان مواردی در خصوص چگونگی حفظ و نگهداری از این نعمت خدادادی پرداخت.

در پایان والدین، کودکان و نوجوانان بندرگزی با تشکیل زنجیره انسانی شعار « از خزر تا خلیج فارس» را بر زبان آوردند.

دیگر خبرها

  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت