Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش دریافتی روز سه‌شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمود رضایی کوچی در خصوص بارش های سیل آسای اوایل مرداد و فعالیت سامانه موسمی مانسون توضیح داد و گفت:  این بارش ها خلاف بارش های متداول که از سمت غرب به سمت شرق است از سمت شرق به سمت غرب حرکت می کنند و از جمله ویژگی آنها این است که نقاطی که بارش در آنها اتفاق می افتد و میزان این بارش ها به شکل  دقیق قابل پیش بینی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎وی اظهار کرد: در فاز اول این بارش ها تنها شاهد وقوع سیلاب در شهرستان استهبان بودیم که  به از دست دادن جان تعدادی از هم استانی های عزیرمان منجر شد اما در فاز دوم این بارش ها در تمام ۳۷ شهرستان استان بارش های سیل آسا و وقوع سیلاب را شاهد بودیم.
‎معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: در نوبت دوم بارش های موسمی، ستاد بحران درتمام شهرستان ها در وضعیت آماده باش حداکثری بود و از این رو بارش های مذکور خوشبختانه تلفات جانی به همراه نداشت ؛ البته در  روزهای وقوع سیل  دو نفر در شمال شرق استان فارس در شرایطی که سوار خودرو  بودند، به خاطر شدت بارش و سیلاب ایجاد شده در منطقه از جاده منحرف شده و این انحراف به از دست رفتن جان این دو هم‌استانی عزیزمان منجر شد.
‎رضایی در ادامه در رابطه با میزان خسارت های ناشی از سیل در سه بخش حوزه کشاورزی، ساختمان های مسکونی، تجاری ، صنعتی و وسایل نقلیه و همچنین تجهیزات زیر بنایی و ساختمان های دولتی توضیح داد. 
‎وی عنوان کرد: در حوزه کشاورزی در بحث زراعت آبی حدود ۲۴ هزار هکتار از اراضی تخریب و خسارتی  معادل  ۱۳۵۰ میلیارد تومان به این اراضی وارد شد؛ همچنین  ۵۳ هزار هکتار از اراضی باغی نیز دچار آسیب شده و این اراضی نیز متحمل ۲ هزار و ۸۳۴ میلیارد تومان خسارت شدند. 
‎رضایی سر جمع  خسارات وارده در حوزه کشاورزی را رقمی معادل ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بارش های مذکور باعث تحمیل خسارتی معادل  ۹ میلیارد  و ۷۰۰ میلیون هزار تومان به تولیدات دامی شده و به حوزه مرتع ، آبخیز داری و راه های عشایری نیز خسارات قابل توجهی وارد کرد.
‎وی اظهار کرد: در چهار چوب برنامه های سازمان مدیریت بحران و یر اساس روش های مرسوم اعداد و ارقام خسارات وارده در تمام حوزه ها مورد ارزیابی قرار می گیرد و بعد از تایید توسط ستاد مدیریت بحران استان، معاونت اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و معاونت عمرانی استانداری، ارقام خسارت به ستاد مدیریت بحران کشورارسال می شود. رضایی بیان داشت: در مرحله بعد نیز  پس از اخذ مصوبه هیأت دولت، ارقام خسارت در قالب تسهیلات و یا پرداخت های بلا عوض تصویب شده اقدام های لازم در خصوص جبران خسارات و تخصیص اعتبار انجام می شود. 
‎ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس همچنبن  در خصوص خسارات وارده به ساختمان های مسکونی وتجاری توضیح داد و گفت: ۳۲ شهرستان استان، متحمل خسارت در این حوزه شده اند؛ در بخش شهری  ۴۶۷ واحدمسکونی نیازمند بازسازی و ۱۲۲۰ واحد نیازمند تعمیر هستند. 

‎به گفته وی، در بخش روستایی ۱۴۰۹ واحد نیازمند بازسازی و ۲ هزار و ۷۱ واحد نیز نیازمند تعمیر هستند؛ ضمن اینکه اسباب و اثاثیه یک هزار و 225 واحد روستایی و سه هزار و 397 واحد شهری نیز به دنبال وقوع سیلاب های مذکور، دچارآسیب و خسارت شده اند که به صاحبان این واحدهای مسکونی نیز تسهیلاتی در قالب تسهیلات معیشتی پرداخت خواهد شد.
‎رضایی همچنین به خسارات وارده به راه ها و معابر، تاسیسات آب و برق و گاز  اشاره کرد و گفت: در پی وقوع این بارش ها مجموعا حدود یک هزار کیلومتر از راه های استان و۶۰۲ پل از پل های مرتبط با حوزه راهداری آسیب دیده اندکه خسارت وارد شده در این حوزه معادل یک هزار و 600 میلیارد تومان برآورد شده است.
‎وی همچنین از وارد شدن خسارت ۱۲۰ میلیارد تومانی به ساختمان های دولتی استان خبر داد و گفت: به تاسیسات آب، برق، گاز و تلفن نیز معادل ۵۷۲ میلیارد تومان خسارت وارد شده است. 
‎به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس سر جمع حوزه تأسیسات زیر بنایی و ساختمان‌های دولتی ۲هزار و۳۰۰ میلیارد تومان خسارت دیده اند.

برچسب‌ها بارندگی شیراز سیل فارس پروندهٔ خبری بارش‌های سیل آسای تابستان ۱۴۰۱ در کشور و موج امدادرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی شیراز سیل بارندگی شیراز سیل فارس میلیارد تومان خسارت عمرانی استانداری استانداری فارس خسارات وارده بارش ها وقوع سیل وارد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۱۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران از امشب در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، کارشناس هواشناسی پیش بینی کرده با ورود سامانه جدید بارشی به استان از اواخر امروز بیشترمناطق استان بارانی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • به زودی میزان خسارت سیل به مزارع گندم اعلام می‌شود
  • تکذیب خبر خسارت به ۲هزار تن گندم در خنج استان فارس
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام
  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • شدت بارش‌ها در فارس موجب بروز خسارت کشاورزی شد / ورود سامانه جدید بارشی
  • بارش باران از امشب در فارس