Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-03@02:38:15 GMT

تشکیل وزارت بازرگانی به تولید ملی آسیب می‌زند

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۱۵۵۸

تشکیل وزارت بازرگانی به تولید ملی آسیب می‌زند

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی دلیگانی، در مورد تشکیل وزارت بازرگانی، گفت: بنده با تشکیل وزارت بازرگانی مخالفم، چرا که این کار باعث می‌شود تولید داخلی صدمه ببیند و مدیران بخش‌های مختلف بیشتر به سمت واردات بروند.

وی متذکر شد: تشکیل وزارت بازرگانی برخلاف قانون برنامه ششم توسعه است و برای آنکه به تصویب برسد، به دو سوم آرای نمایندگان نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته این اولین بار نیست که بحث تفکیک وزارت صمت مطرح می‌شود و در مجلس قبل هم این موضوع در مجلس مطرح و تصویب شد اما به دلیل بار مالی، از سوی شورای نگهبان رد شد.

وی تاکید کرد: به جای آنکه وزارت صمت تفکیک شود، فردی باید وزیر صنعت، معدن و تجارت شود که توانمندی‌ها لازم برای اداره بخش بازرگانی و صنعت را به صورت توأمان داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تشکیل وزارتخانه جدید بسیار زمان‌بر است و برای دولت هزینه‌های زیادی ایجاد می‌کند. از سوی دیگر باعث می‌شود که هرگاه مجلس بخواهد از ابزارهای نظارتی خود استفاده کند، دولتی‌ها بگویند که فعلاً این وزارتخانه نوپا است و از تفکیک آن زمان زیادی نگذشته است.

حاجی دلیگانی گفت: پیشنهاد بنده آن است که به جای تفکیک وزارت صمت، ادارات کل استانی این وزارتخانه تفکیک شود، به گونه‌ای که در هر استان یک اداره بازرگانی و یک اداره صنایع و معادن وجود داشته باشد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: تشکیل وزارت بازرگانی نماینده تشکیل وزارت بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۱۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیسی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دو جلسه با حضور رییس مجلس، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و رییس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز تشکیل شد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی ادامه داد: هدف از تشکیل این نشست کنترل بازار ارز با همکاری دو قوه بود. برنامه‌های دولت در این زمینه تهیه و اعلام شد.

معاون پارلمانی رییس‌ دولت سیزدهم با اشاره به تعامل دولت با مجلس دوازدهم، گفت: از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت طی دو سه هفته آینده همچون قانون اجاره بهای مسکن تصویب شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901688

دیگر خبرها

  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا
  • تشکیل استان تهران غربی و شرقی
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند