Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان به تشریح عملکرد آزادکاران در بازی‌های هم‌بستگی اسلامی پرداخت.

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت: معتقدم محمدصادق فیروزپور باید حتماً مدال طلا می‌گرفت و در فینال شاید کم‌کاری داشت.

 

احسان امینی، مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در گفت‌وگو با طرفداری پیرامون برآورده شدن انتظار کادرفنی از نتایج آزادکاران در بازی‌های هم‌بستگی اسلامی اظهار داشت:

تقریباً انتظارات برآورده شد و در کل نتایج خوبی گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما ۹ مدال گرفتیم و می‌توانستیم که مدال‌های بیش‌تری هم بگیریم اما در برخی اوزان کشتی‌گیران‌مان کم‌تجربگی کردند و البته که برخی‌ها انتظار ما را حتی با وجود کسب مدال هم برآورده نکردند؛ برای مثال توقع کادرفنی از مجید داستان و محمدصادق فیروزپور بیش‌تر بود.


وی در ادامه بیان داشت:

به‌جز فیروزپور که معتقدم باید حتماً مدال طلا می‌گرفت و در فینال شاید کم‌کاری داشت، بقیه عالی بودند. از مجتبی گلیج و علی‌رضا کریمی که مدال جهانی هم دارند، چیزی جز این انتظار نداشتیم و کاپیتان و پرچم‌دار کریمی هم در قونیه به نوعی قدرت‌نمایی کرد و خودی نشان داد. سیدمهدی هاشمی هم البته که نمایشی کم‌نقص داشت و با مدال طلایش نوید روزهای خوبی را خواهد داشت.


امینی درباره این که علی‌رضا کریمی گفته بود دوست نداشتم اعزامم به قونیه جور شود تا محرم را در کربلا باشم، گفت:

بله؛ تا جایی که من می‌دانم کریمی بیش‌تر روزهای سال را در کربلاست و اعتقادی خاص به امام حسین (ع) دارد. همه ما به اهل بیت و حضرت سیدالشهدا (ع) علاقه و اعتقاد زیادی داریم اما علی‌رضا ایشان را بیش‌تر از همه دوست دارد و دیدیم که با پرچم حضرت عباس (ع) هم به سکوی قهرمانی رفت.


او در رابطه با افزایش مدعی در وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان عنوان داشت:

در سنگین‌وزن ما همه کشتی‌گیران‌مان شایسته کسب مدال جهانی هستند و به ترافیک بسیار خوبی خورده‌ایم. امیرحسین زارع، یدالله محبی، امیررضا معصومی، سیدمهدی هاشمی و حتی امین طاهری کسانی هستند که به هر تورنمنتی اعزام شوند، دست پر از آن باز خواهند گشت. زارع طلای جهانی گرفت، محبی طلای آسیایی، معصومی طلای نوجوانان و هاشمی هم طلای هم‌بستگی اسلامی. هر کشتی‌گیری در این وزن بوی فینال می‌دهد.


مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران در مورد چند نتیجه ضعیف در قونیه تأکید داشت:

مرتضی قیاسی می‌توانست رقیبش که قهرمان جهان و المپیک هم بوده را شکست بدهد اما شاید خودباوری نداشت و به تجربه رقیبش باخت. رضا مؤمنی جوان است و تجربه زیادی نداشت اما مجید داستان و محمدصادق فیروزپور این شکلی نبودند و من واقعاً از دست فیروزپور ناراحتم که طلای حتمی را نگرفت.


وی در این باره تصریح داشت:

بحث خالی کردن بدن هم برای فیروزپور نیست؛ او تا فینال کشتی‌های خیلی خوبی گرفت و رقبای اصلی‌اش را هم قبل از دیدار نهایی شکست داد اما شاید در فینال فکر کرد که کشتی‌گیر رقیب را از پیش بُرده و اصلاً خوب کشتی نگرفت. معتقدم مجید داستان هم کشتی‌گیر وزن ۶۱ کیلوگرم نیست و باید به وزن بالاتری برود؛ او در قونیه هم توان رقابت در این وزن را نداشت.


امینی در خصوص رقبای ایران در بازی‌های هم‌بستگی اسلامی ۲۰۲۱ اذعان داشت:

ترک‌ها در کشتی آزاد با این که میزبان بودند هم طلا نگرفتند؛ حتی تیم دوم و سوم ایران هم یک سر و گردن از رقبایی مثل ترکیه و آذربایجان بالاتر است. مثلاً احمد بذری و علی سوادکوهی هم در قونیه خیلی خوب کشتی گرفتند و به‌نظرم این مسئله به سیستم خوبی که پژمان درستکار طراحی کرده برمی‌گردد که طبق چرخه، به همه میدان رسیده و همه تورنمنت دیده‌اند.


او پیرامون سطح میزبانی شهر قونیه و کشور ترکیه از این دوره رقابت‌ها خاطرنشان ساخت:

میزبانی که واقعاً ضعیف بود و امکانات محل برگزاری بازی‌ها اصلاً در حد رقابتی در این سطح نیست. اسکان ورزشکاران و مربیان، تهویه سالن‌های برگزاری مسابقات و حتی رفت‌وآمد هم در شأن یک مسابقه بین‌المللی نبود.


مربی تیم ملی کشتی نهایتاً درباره برنامه‌های آتی تیم تا مسابقات جهانی بلگراد ۲۰۲۲ گفت:

کشتی‌گیران بازی‌های هم‌بستگی اسلامی از اردوی بعدی به جمع ملی‌پوشان اضافه می‌شوند و تا جهانی هم خبری از تورنمنت دیگری نیست. بعد از بلگراد هم برای برخی از مسابقات درنظر داریم که تیم‌های جوانان و امید را اعزام کنیم. 

اخبار داغ 

درآمد قابل توجه شباب الاهلی از انتقال قرضی مهدی قائدی به استقلال هورا، شرزود تمیروف برای پرسپولیس گل زد! کریستین رومرو و کشیدن موهای مارک کوکوریا در صحنه گل دوم تاتنهام به چلسی / عکس استوری کونته خطاب به توخل: حقت بود به زمین می انداختمت

منبع: طرفداری

کلیدواژه: بازی های هم بستگی اسلامی مربی تیم ملی کشتی آزاد کشتی آزاد کشورمان بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۱۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد

 امین میرزازاده ملی پوش کشتی فرنگی روز گذشته در مسابقات کشتی فرنگی جام تختی که در اهواز برگزار می‌شود، تماشاگر مسابقات بود.

او درباره کسب عنوان مرد ورزش ایران، عنوان کرد: خدا را شکر می‌کنم که این توفیق را به من داد. این عنوان به من تنها نیست متعلق به کل جامعه کشتی است که برای اعتلای پرچم کشورمان تلاش می‌کنم.  

دارنده مدال طلای جهان در پاسخ به این سوال که پنج خوزستانی مسافر المپیک هستند، گفت: جای تشکر دارد که برای دومین سال اهواز میزبانی را برعهده گرفته است. این میزبانی‌ها به پیشرفت بیشتر کشتی کمک می‌کند.  

میرزازاده درباره اینکه توقعات از شما در المپیک پاریس بالاست، انتظار چه مدالی از خود دارید؟ تصریح کرد: تلاش می‌کنم با خوشرنگ‌ترین مدال دل مردم را شاد کنم. هیچ کس با ناامیدی به المپیک نمی‌رود. همه بچه‌ها شرایط خوبی دارند. اردو‌ها از ۱۸ اردیبهشت اردو‌ها شروع می‌شود و چند ماه اردوی پرفشار داریم. امیدوارم بهترین نتایج را در المپیک کسب کنیم.  

این فرنگی‌کار سنگین‌وزن کشورمان درباره اینکه در آستانه المپیک درخواست شما از مسئولان چیست، یادآور شد: اولین درخواست من این است بتوانیم با آرامش تمرینات را دنبال کنیم و مسئولان هم با ما و فدراسیون کشتی همراه باشند. این حمایت از شهرستان و استان شروع می‌شود و به کشور می‌رسد. ما انتظار داریم این حمایت‌ها همه جانبه و یکپارچه باشد.

میرزازاده در پاسخ به این سوال که حسن رنگرز اولین سال حضور خود را به عنوان مربی در المپیک خواهد داشت، نظر شما در این باره چیست؟، گفت: او شخصی است که بدون برنامه به مسابقات نمی‌رود و قطعا برنامه‌ریزی خوبی انجام خواهد گرفت تا حضوری موفق و خوب در المپیک داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید
  • حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد
  • ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک
  • رنگرز: انتظار از کشتی در المپیک نباید بیشتر از یک طلا باشد
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد/ کسب یک طلا نتیجه خوبی است
  • پاسخ تکراری انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!
  • نویسنده‌ای که سوژه غافلگیرش کرد | در ستایش و نکوهش غافلگیری نویسنده
  • تجارت آزاد با پاکستان در انتظار پاسخ طرف پاکستانی/ واردات گوشت گرم از آفریقا
  • تجارت آزاد با اوراسیا در انتظار مصوبه مجلس/ واردات گوشت از آفریقا
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد