Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین حقایی اظهار کرد: ۱۱۸ بیمار جدید نیز در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی بستری شدند و اکنون ۳۷۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی یادآوری کرد: مجموع جان باختگان کرونا در آذربایجان شرقی تاکنون به هفت هزار و ۴۹۸ نفر رسیده، ضمن اینکه در زمان حاضر ۷۹ بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی در آذربایجان شرقی را سه شهر عنوان کرد و افزود: مراغه، هریس و بناب در وضعیت قرمز کرونایی هستند و هشت شهرستان اهر، اسکو، آذرشهر، سراب، عجب شیر، کلیبر، هشترود و ملکان هم در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با بیان اینکه بقیه شهرستان‌های آذربایجان شرقی از جمله تبریز در وضعیت زرد قرار دارند، ادامه داد: اکنون در استان شهرستان آبی نداریم.

حقایی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در آذربایجان شرقی، گفت: سه میلیون و ۲۷۹ هزار و ۳۷۳ نفر، معادل ۸۸.۶۹ درصد جمعیت حائز شرایط استان مرحله اول واکسیناسیون کرونا را دریافت کردند، در حالی که تنها ۷۴ هزار و ۲۸۰ نفر مرحله چهارم یا یادآور واکسیناسیون را که ۲.۳۸ درصد جمعیت را شامل می‌شود، تزریق کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: ۸۳.۳۴ درصد و ۵۲.۰۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ ساله آذربایجان شرقی نیز به ترتیب مرحله دوم و سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

حقایی اظهار کرد: ۴۰.۲۹ درصد جمعیت ۵ تا ۱۲ ساله، ۹۰.۵۸ درصد ۱۲ تا ۱۷ ساله و ۸۵.۰۹ درصد مادران باردار در آذربایجان شرقی نیز مقابل کرونا واکسینه شده‌اند.

کد خبر 5564347

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی تبریز آمار کرونا بوشهر ویروس کرونا سفر استانی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا محرم 1401 اربعین حسینی روز خبرنگار لیگ برتر فوتبال ایران گرگان شیوع کرونا اردبیل آذربایجان شرقی درصد جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ فریدون قنبرزاده در نشست تجزیه و تحلیل آمار تصادفات استان گفت: میزان فوتی‌ها در تصادفات درون شهری سال ۱۴۰۲ در استان نسبت به سال قبل از آن ۳۸ درصد بیشتر شده است که تبریز با ۶۰ درصد تصادفات در جایگاه نخست و مراغه با ۲۰ درصد در رتبه دوم قرار دارد.

وی ادامه داد: میزان تصادفات جرحی و فوتی در استان نگران کننده است و بر اساس آمار میزان تصادفات در سال گذشته سیر افزایشی داشت.

سرهنگ قنبرزاده با بیان اینکه رده سنی فوتی‌ها در فرودین امسال بین ۲۰ تا ۲۵ سال است افزود: در فروردین ماه سال جاری ۱۹ نفر در رده سنی یاد شده در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست داده اند که ۴۰ درصد کل فوتی‌ها را شامل می‌شود و انتظارمان از والدین این است اجازه ندهند فرزندانشان بدون گواهینامه و رعایت قوانین رانندگی‌ کنند.
وی ادامه داد: اکثر تصادفات منجر به فوت از ساعت ۱۸ به بعد اتفاق افتاده است که ۶۰ درصد کل تصادفات فرودین را شامل می‌شود.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی به عوامل اصلی تصادفات منجر به فوت اشاره کرد و گفت: ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ مورد در رتبه اول و بی توجهی به جلو با ۴ مورد در رتبه بعدی قرار گرفته است.

سرهنگ قنبرزاده کنترل ترافیک را وظیفه همگانی دانست و گفت: تمام دستگاه‌ها در کنترل ترافیک و تصادفات باید به میدان بیایند و صرف حضور پلیس کافی نیست به طوری که که در ایام تعطیلات عید به دلیل حضور دستگاه‌های مختلف میزان تصادفات کاهشی بود.

وی با انتقاد از عقب ماندگی تبریز در هوشمند سازی معابر اظهار کرد : تبریز از لحاظ هوشمندسازی معابر فقیر است به طوری که در بین کلانشهر‌های کشور در جایگاه‌های آخر قرار گرفته، بنابراین ضروری است مسئولان برنامه ریزی جدی داشته باشند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با  اشاره به اینکه برخورد با تخلفات حادثه ساز افزایش یافته است گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان برخورد با تخلفات حادثه ساز ۳۸ درصد در عناوین مختلف افزایش یافته است؛ برای نمونه برخورد با تخلف تجاوز از سرعت مجاز حدود ۲۲۳ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: همچنین در فروردین ماه جاری ۶۵۸ مورد توقیف گواهینامه و خودرو اتفاق افتاده که ۳۳۴ مورد مربوط به دلیل نداشتن گواهینامه، ۱۵۰ مورد تخلفات حادثه ساز ۱۲۵ مورد نمره منفی و ۴۹ مورد نیز به دلیل استفاده از مواد روانگردان بود.

 

دیگر خبرها

  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی