Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تعارض منافع در کمیته علمی کرونا وجود دارد، گفت: آقای عین‌اللهی قبل از وزیر شدن نسبت به عوارض جدی واکسن‌های کرونا هشدار داد اما بعد از وزارت به این موضوع عمل نکرد و باید توضیح دهد.

به گزارش ایران اکونومیست، مهدی عسگری در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی سوال خود از وزیر بهداشت و درمان را اینگونه پرسید که سوالات و ابهاماتی درباره واکسیناسیون اجباری، عوارض مربوطه و روند مدیریت مقابله با بیماری کرونا وجود دارد؛ باتوجه به هشدار رهبر حکیم انقلاب در اسفند ۹۸ مبنی بر احتمال حمله بیولوژیک در نامه به ستادکل نیروهای مسلح، چه تحقیق و تدبیری در روند مدیریت بیماری کرونا مبتنی بر این فرض داشته اید؟

وی در توضیح سوال خود گفت: بعد از کرونا اولین مطالبه رهبری در نامه‌ای در اسفندماه ۹۸ بیان شد که صراحتا اشاراتی داشتند مبنی بر این‌که قرائتی وجود دارد که کرونا طبیعی نیست و احتمال حمله بیولوژیک وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای وزیر توضیح دهید که ستاد کرونا و کمیته علمی چه کار دقیق و کارشناسی روی این موضوع انجام داد. معادلات و راهکارهای شما مربوط به کدام فرضیه صورت گرفته است.

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر فرضیه حمله بیولوژیک جدی بود آیا همین راه را می‌رفتید و چشم و گوش بسته دستورات سازمان بهداشت جهانی را عمل می‌کردید ما دچار جنگ ترکیبی با شاخه‌های متعدد هستیم که یکی از آنها جنگ شناختی است.

عسگری افزود: در جنگ شناختی مهم‌ترین مساله تلاش برای دست‌کاری در دستگاه تصمیم‌سازی دولت و نفوذ در قدرت‌های زورگو است. آیا توجهی به این موضوع داشته‌اید؟ جنگ ترکیبی یعنی انواع روش‌ها علیه ملت‌ها انجام شود که از موارد آن حمله بیولوژیک، جنگ اقتصادی، حملات سایبری و مسائل زیست‌محیطی است آیا ستاد کرونا و کمیته علمی به عنوان احتمال جدی این موضوعات را مدنظر گرفته؟ و برای آن سناریوهایی را طراحی کرده است آقای وزیر در این باره گزارش دهید.

وی با بیان این‌که مجموع روش‌ها و حملات ترکیبی به مواردی همچون حملات سایبری، امنیت قضایی و قحطی و حتی کرونا ختم می‌شود، اضافه کرد: یکی از فرضیه‌ها که بسترساز کنترل ملت‌ها در بین نظام‌های پولی بین‌المللی است ایجاد قرنطینه دائمی و سراسری برای سلطه قدرت‌های زورگوست. آیا این موضوعات در تحلیل ستاد کرونا لحاظ شده است؟

وی خطاب به وزیر بهداشت گفت: آقای عین‌اللهی وقتی وزیر نبودید در نامه‌ای به همراه ۲۵۰۰ پزشک به صراحت اعلام کردید که واکسن‌های تازه‌ ساخته شده عوارض جدی دارد و باید از استفاده آن پرهیز شود، توضیح دهید که چرا بعد از این‌که وزیر شدید به این نامه عمل نکردید؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تعارض منافع در کمیته علمی کرونا وجود دارد، اظهار کرد: آقای وزیر توضیح دهد که کدام یکی از اعضای کمیته کرونا در بخش تولید واکسن و دارو و موارد دیگر دخیل است و در این باره شرکت دارد؟ چطور می‌توان با این وضعیت اعتماد کرد.

عسگری همچنین گفت: طبق گزارش‌های رسیده ویروس کووید جهش داشته و امیکرون به تنهایی ۱۵ جهش داشته است. واکسن‌ها برای سویه ووهان ساخته شده پس چه توجیه علمی دارد که می‌خواهید که با این حجم جهش در سویه امیکرون مردم را وادار کنید که از واکسن‌های موجود استفاده کرده و دزهای سوم و چهارم را بزنند، اسناد را منتشر کنید و به ملت بدهید.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کروناویروس ، مجلس یازدهم ، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، واکسن کرونا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کروناویروس مجلس یازدهم وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا حمله بیولوژیک کمیته علمی واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۱۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود

آسترازنکا برای اولین بار اعتراف کرد که واکسن آن علیه ویروس کرونا می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی ایجاد کند. بر اساس آنچه روزنامه انگلیسی «تلگراف» منتشر کرده است، این غول داروسازی به دلیل ادعای اینکه واکسن آن که با دانشگاه آکسفورد ساخته شده است در ده‌ها مورد باعث مرگ و آسیب‌های جدی شده است، به همین دلیل در یک دادخواست دسته‌جمعی تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. وکلا می‌گویند که واکسن عوارض جانبی ایجاد کرد که تأثیر مخربی بر تعداد از انسان‌ها داشته است.

براساس گزارش الشرق الاوسط، اولین پرونده علیه آسترازنکا سال گذشته توسط پدر دو فرزند، جیمی اسکات، که پس از دریافت این واکسن در آوریل ۲۰۲۱ دچار خونریزی مغزی شد، به دادگاه ارائه شد. آسترازنکا این دعاوی را به چالش می‌کشد، اما در یک سند قانونی که در فوریه به دادگاه عالی ارائه شد، پذیرفت که واکسن این شرکت علیه کروناویروس در مواردی، باعث ایجاد لخته خون و کاهش پلاکت خوان در افراد شده است.

۵۱ پرونده علیه آسترازنکا در دادگاه عالی مطرح شده است که قربانیان و بستگان آنها خواهان غرامتی به ارزش ۱۰۰ میلیون پوند هستند. اعتراف آسترازنکا که در دفاع قانونی از پرونده دادگاه عالی آقای اسکات بیان شد، در پی کشمکش‌های حقوقی شدید صورت گرفت. اگر شرکت دارو گواهی دهد که واکسن در موارد خاص قانونی باعث بیماری جدی و مرگ شده است، این می‌تواند منجر به پرداخت خسارت شود.

آسترازنکا در پاسخ نامه‌ای که در می ۲۰۲۳ به وکلای آقای اسکات ارسال شده است، ادعا کرد که واکسن در سطح کلی باعث لخته شدن خون نمی‌شود. اما در یک سند قانونی که در فوریه به دیوان عالی ارائه شد، این شرکت گفت: مشخص شده است که واکسن در موارد بسیار نادری می‌تواند باعث ایجاد لخته خوان شود. مکانیسم علت ناشناخته است. علاوه بر این، در غیاب واکسن آسترازنکا (یا هر واکسنی) نیز لخته می‌تواند ایجاد شود. در مقابل وکلا استدلال می‌کنند که واکسن آسترازنکا در افزایش سرعت لخته خوان بسیار فعال عمل کرده است، چیزی که شرکت به شدت آن را رد می‌کند.

چند ماه پس از معرفی واکسن آسترازنکا، دانشمندان عوارض جانبی بالقوه جدی را شناسایی کردند. سپس توصیه شد که یک واکسن جایگزین به افراد زیر چهل سال داده شود، زیرا خطر واکسن آسترازنکا بیشتر از آسیب ناشی از ویروس کرونا است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود