Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@20:15:43 GMT

ثبت نخستین انجمن نژادی گوسفند کشور در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۲۰۷۹

ثبت نخستین انجمن نژادی گوسفند کشور در استان زنجان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: گوسفند افشاری یکی از نژادهای سنگین وزن گوسفندی و از منابع مهم ژنتیکی دام سبک ایران می‌باشد که از پتانسیل مناسبی برای تولید گوشت برخوردار است و نقش مهمی را در تامین گوشت قرمز کشور ایفا می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  موج رسا; به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، سیدمحمدعلی صادقی، اظهار داشت: گوسفند افشاری یکی از نژادهای سنگین وزن گوسفندی و از منابع مهم ژنتیکی دام سبک ایران می‌باشد که از پتانسیل مناسبی برای تولید گوشت برخوردار است و نقش مهمی را در تامین گوشت قرمز کشور ایفا می نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نژاد، پایه مناسبی برای کار اصلاحی در زمینه بهبود سرعت رشد، چند قلوزایی، راندمان لاشه و تولید مثل خارج از فصل می‌باشد و در استان زنجان که خاستگاه اصلی این نژاد می باشد فعالیت های خوبی با همکاری فیمابین سازمان جهادکشاورزی استان و دانشگاه زنجان، در جهت تبدیل این دام به یک نژاد پر تولید داخلی انجام گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی این سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: از جمله این فعالیت‌ها میتوان به اجرای طرح انتقال ژن چند قلوزایی(FecB) به این نژاد بعنوان مهمترین ژن شناخته شده مؤثّر بر چند قلوزایی در گوسفند و تشکیل هسته اصلاح نژادی توسط بخش خصوصی اشاره کرد.

وی بیان کرد: به منظور ساماندهی فعالیت‌های مرتبط با حفظ خلوص نژادی، تعیین استراتژی‌های پرورشی و اصلاح نژادی، ارائه آموزش‌های تخصصی به بهره برداران و علاقه مندان پرورش گوسفند افشاری و همچنین ترویج دستاوردهای بدست آمده در زمینه پرورش و اصلاح نژاد این دام، انجمن نژادی گوسفند افشاری در استان زنجان برای اولین بار در کشور با تلاش متخصصین اصلاح نژاد دام استان و پرورش دهندگان گوسفند نژاد افشاری تشکیل و به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: در نظر است به منظور کاهش تصدی‌های دولتی کلیه فعالیت های مربوط به توسعه مدیریت و اصلاح نژاد گوسفند افشاری پس از طی مراحل قانونی به این انجمن واگذار شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: گوسفند افشاری استان زنجان اصلاح نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۲۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد

مدیر‌کل دفتر فنی و تحقیقات نوسازی مدارس کل کشور گفت: قرار است نیروگاه های خورشیدی در ۲۰ هزار مدرسه ساخته شوند؛ از این سطح ۱۶ نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسیده و ۵۶ پروژه در سطح کشور در حال اجراست. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت نیرو، سید محمد واعظی‌نژاد، مدیر‌کل دفتر فنی و تحقیقات نوسازی مدارس کل کشور با بیان اینکه 56 پروژه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور در 15 استان در حال اجراست، اظهار کرد: 16 پروژه ساخت نیروگاه های مدارس در 6 استان به پایان رسیده که همزمان در استان های اصفهان، قم، گلستان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی به صورت همزمان، از روز پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 با افتتاح نمادین نیروگاه خورشیدی 60 کیلوواتی یک دبیرستان خیرساز به نام حاج غلام رضا زیرک در شهر قم با حضور محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و حمیدرضا خان محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور به بهره برداری رسیدند.

واعظی نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 56 پروژه ساخت نیروگاه های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور با ظرفیت 840 کیلووات توسط خیرین مدرسه ساز در حال اجراست؛ این نیروگاه ها در حال انعقاد قرارداد و یا در حال طی کردن مراحل اجرا هستند که دو تا سه ماه آینده وارد مدار می شوند.

وی با اشاره به مزایای بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در مدارس کشور، افزود: ساخت این نیروگاه ها ضمن ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار و صرفه جویی در هزینه های مدارس سبب افزایش خودآگاهی دانش آموزان از مزایای استفاده از انرژی های پاک برای کشور و حفظ محیط زیست با جلوگیری از بکارگیری سوخت های فسیلی در مدارس می شود.

واعظی نژاد در ادامه تصریح کرد: از آنجا سرانه های تخصیص یافته به مدارس پایین است و مدارس در فصل های فعال مجبورند از سوخت های فسیلی استفاده کنند، بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در آنان ضمن صرفه جویی در هزینه های جاری همچون آب، برق و کاغذ و ... سبب کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی می شود.

وی از هدف گذاری ساخت نیروگاه های خورشیدی در 20 هزار مدرسه کشور خبر داد و اظهار کرد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته، قرار است نیروگاه های خورشیدی در 20 هزار مدرسه ساخته شوند؛ از این سطح 16 نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسیده و 56 پروژه در سطح کشور در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) انتقام باورنکردنی یک گوسفند از چوپان!
  • اصلاح نژاد ۱۵ هزار راس دام سبک در استان همدان
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • آغاز رقابت بیش از ۱۶ هزار داوطلب آزمون سراسری در استان بوشهر