Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- لورا روزن خبرنگار آمریکایی که تحولات پرونده هسته ای ایران را دنبال می کند در توییتی نوشته که یک مقام اتحادیه اروپا تایید کرده که پاسخ ایران به متن پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای برجام دریافت شده است.

«استفانی لیختن اشتاین» خبرنگار مستقر در وین گفته بروکسل پاسخ ایران را دریافت کرده است. لارنس نورمن خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال نیز چنین گزارش مشابهی ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع مطلع هم در گفت وگو با ایسنا ارسال پاسخ ایران به جوزف بورل هماهنگ کننده مذاکرات هسته ای را تایید کرد. او همچنین اظهار کرد که انتظار است تا دو روزآینده به طور متقابل پاسخ طرف مقابل را دریافت کنیم.

شبکه الجزیره به نقل از یک مقام ایرانی گزارش داد، تهران پاسخ خود را به اروپایی ها درباره پیشنهاد بازگشت به توافق هسته ای ارسال کرده است.

الجزیره به نقل از این مقام ایرانی گفته، فاصله زیادی با توافق احتمالی برای بازگشت به توافق هسته‌ای نداریم.

ایران در پاسخ به آخرین نسخه از پیش‌نویس توافق وین که از سوی اتحادیه اروپا ارائه شده است، نظرات خود را منتقل کرده است. آنطور که از لابلای مواضع تیم ایران پیداست، اختلافات بر سر سه موضوع است که ایالات متحده در دو مورد انعطاف شفاهی خود را بیان کرده، اما باید در متن گنجانده شود. موضوع سوم هم به تضمین تداوم اجرای برجام برمی‌گردد، که به واقع‌بینی آمریکا برای تامین نظر ایران بستگی دارد.

این مسائل به طور تفصیلی بعد از ظهر دیروز (دوشنبه) در جلسه ویژه شورای امنیت ملی مطرح و سرانجام، مواضع ایران بامداد سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ به صورت مکتوب در اختیار اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده گفتگو‌ها قرار گرفت.

محمد مرندی مشاور تیم مذاکره کننده کشورمان در توئیتی نوشت: ایران نگرانی‌های خود را ابراز کرده است، اما حل مسائل باقی مانده چندان دشوار نیست.

وی با بیان اینکه نگرانی‌های ایران ناظر بر بدعهدی طرف‌های غربی در قبال برجام است افزود: نمی‌توانم بگویم که توافقی حاصل خواهد شد، اما نسبت به قبل به توافق نزدیک‌تر هستیم.

همزمان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن هم پاسخ خود را درباره پیش‌نویس توافق به جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارائه خواهد کرد. وی ادعا کرد اگر ایران آماده بازگشت به پایبندی متقابل به برجام باشد، آمریکا نیز این آمادگی را دارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ایران مذاکرات برجام اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران

وزیر امور خارجه با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین‌الملل شد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «جوزپ بوررل»، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، طی تماسی تلفنی درباره مناسبات اتحادیه اروپا و ایران و مسائل منطقه ای گفت و گو کردند.

امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی ،ضمن تاکید بر لزوم پایان دادن هر چه سریع‌تر تر به نسل‌کشی و جنایات رژیم اسراییل در جنگ علیه غزه، تحرک جدی منطقه‌ای و بین المللی با نقش آفرینی واقعی سازمان ملل با در نظر گرفتن خواسته ها و آمال بحق فلسطین را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش سازنده سپاه پاسداران در کمک به امنیت پایدار در منطقه و مبارزه با تروریسم، خواستار توجه اتحادیه اروپا در احترام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین الملل شد.

امیرعبداللهیان اقدام نظامی ایران در پاسخ به حمله رژیم اسراییل به سفارت ایران در دمشق را در چارچوب دفاع مشروع خواند.

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران از تداوم گفتگو میان اتحادیه اروپا و ایران در راستای پیشبرد همکاری های فیمابین استقبال کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به بوررل، با یادآوری تلاش های صورت گرفته و گام های مثبت کشورمان در دیپلماسی لغو تحریم‌ها، به زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات اشاره کرد و افزود: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد و ما از سفر رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران استقبال می کنیم.

جوزپ بوررل مسئول امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگوی تلفنی،‌ با تاکید بر این که اتحادیه اروپا خواهان تنش با جمهوری اسلامی ایران نیست، از اقدامات سازنده و گام های مثبت، همزمان با تداوم رایزنی های دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا استقبال کرد.

جوزپ بوررل با اشاره به مطالبات گسترده بین المللی برای دستیابی هر چه سریعتر به آتش بس در جنگ غزه و تبادل اسرا، خواستار تمرکز همه طرف ها برای دستیابی به صلح و ثبات پایدار از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطینی شد.

مسئول امور خارجی اتحادیه اروپا همچنین از نقش مثبت ایران در کاهش تنش ها و بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه استقبال کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منتظر پاسخ هستیم و در عین حال دستمان روی ماشه است
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • تحولات جهانی به سود ایران است
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • حماس: هر توافقی مشروط به موافقت اسرائیل با خواسته‌های ماست