Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ های وزیر بهداشت در مورد روند مدیریت مقابله با بیماری کرونا قانع شدند.

به گزارش ایران اکونومیست، در نشست علنی امروز- سه شنبه ۲۵ مرداد ماه - مجلس شورای اسلامی سوال مهدی عسگری  نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس از وزیر بهداشت در مورد ابهاماتی درباره واکسیناسیون اجباری و روند مدیریت مقابله با بیماری کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی عسکری به عنوان نماینده سوال کننده گفت:سئوالات و ابهاماتی درباره واکسیناسیون اجباری، عوارض مربوطه، و روند مدیریت مقابله با بیماری کرونا وجود دارد؛ باتوجه به هشدار رهبر  انقلاب در اسفند۹۸ مبنی بر احتمال حمله بیولوژیک در نامه به ستادکل نیروهای مسلح، وزارت بهداشت چه تحقیق و تدبیری در روند مدیریت بیماری کرونا مبتنی بر این فرض داشته است؟

نماینده مردم کرج بیان داشت: آیا ستاد کرونا به عنوان یک احتمال جدی این موضوع را مورد بررسی قرار داده است ؟ از وزیر بهداشت می خواهم در این زمینه توضیحاتی ارائه دهد.

وی افزود: بحث های ما در این زمینه امنیتی و راهبردی است .مقام معظم رهبری ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی را ممنوع کرد در این زمینه چه اقداماتی انجام دادید؟ در مورد عوارض احتمالی واکسن کرونا وزارت بهداشت چه تحقیقات ویژه‌ای انجام داده است ؟

بهرام عین اللهی  وزیر بهداشت در پاسخ به سوال نماینده کرج بیان داشت: با شروع به کار دولت با توجه به آمار بالای  ابتلای به کرونا، حفظ جان مردم اولویت ما بوده است و در اولین دیدار با رهبر انقلاب درخواست اصلی معظم له حفظ سلامت سلامت مردم بود. روزهای دلهره آور با فوتی بیش از  ۷۰۰  نفر در روز داشتیم  و با کمبود تخت بیمارستانی و  واکسن کرونا ،محدودیت های تردد شبانه، ممنوعیت مسافرت بین شهری و تعطیل های بازار و وضعیت نابسامانی مواجه بودیم و در روز بیش از ۵۰ هزار مبتلا  در کشور وجود داشت. 

 وزیر بهداشت با بیان اینکه ستاد ملی کرونا در اسفند ۱۳۹۸ به ابتکار رهبر انقلاب شروع به کار کرد بیان داشت:این ستاد فقط مختص دولت نیست و نهادهای مختلفی از جمله ستاد کل نیروهای مسلح، آموزش پرورش، صدا و سیما و برخی دیگر از نهادها را شامل می شود  و وزرات بهداشت هم یکی از اعضای این ستاد است  که نمی تواند به تنهایی در این حوزه تصمیم گیری کند.

عین اللهی بیان داشت:ستاد کرونا در مورد برگزاری نماز جمعه تهران تصمیم گیری کرد و جلسات این ستاد به صورت منظم در مورد  بررسی، هدایت و کنترل بیماری برگزار شد و توانست به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند.

 وی با بیان اینکه واکسیناسیون در کشور قدمت صد ساله دارد گفت: ایران اسلامی در این زمینه جزو کشورهای پیشرو محسوب می شود و استراتژی اصلی ستاد کرونا در دولت سیزدهم  واکسیناسیون عمومی بود که انجام شد و میزان مرگ و میر به حداقل و صفر رساند و جمهوری اسلامی از کشورهای موفق در کنترل بیماری کرونا بوده است و این افتخاری برای دولت و مردم است.

پس از استماع صحبت های وزیر نماینده کرج از پاسخ های وزیر قانع نشد و  سوال به رای وکلای ملت  گذاشته شد.

نمایندگان با ۱۵۵ رای موافق، ۷۳ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از ۲۳۹ آرای ماخوذه از پاسخ های وزیر قانع شدند. 

 

 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مجلس شورای اسلامی ، بهرام عین اللهی ، ستاد کل نیروهای مسلح

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بهرام عین اللهی ستاد کل نیروهای مسلح وزیر بهداشت بیماری کرونا روند مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۲۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا