Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حدود ۱۰ روز پیش مردم شهرستان ماهشهر با انتشار فیلم‌هایی در فضای مجازی از مرگ ماهیان سفید دریاچه نمک بندر ماهشهر خبر دادند که روز گذشته نماینده مردم این شهرستان طبق نتایج آزمایشگاهی دلیل تلف شدن ماهی‌ها را وجود نیترات آمونیوم در آب اعلام کرد.

اداره محیط زیست خوزستان این دلیل را رد و صغری رستمی رئیس اداره آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از تلف شدن ماهی‌ها در حوضچه‌های استخراج نمک شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی، گروه کارشناسی اداره محیط زیست ماهشهر و اداره کل منطقه ویژه پتروشیمی با حضور در محل، برای بررسی موضوع و نمونه برداری به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمونه‌ها و شواهد موجود در منطقه نشان می‌دهند که حوضچه‌های برداشت نمک دچار کاهش میزان آب شده‌اند، همچنین افزایش دما، گرمای هوا و آب و رشد جلبکی در منطقه باعث شده کاهش اکسیژن محلول در آب شده است.

رستمی به مشاهده مقادیری نیترات آمونیوم در آب نمونه برداری شده اشاره کرد و ادامه داد: موارد گفته به صورت طبیعی در حوضچه‌های استخراج نمک در مقاطعی در سال رخ می‌دهد و سبب مرگ ماهی‌ها در این منطقه می‌شود.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: علت مرگ ماهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۲۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مجید رستگاری در این خصوص گفت: این مرحله از رهاسازی در فاز اول از محل سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رها سازی گردید.

وی افزود در این فاز ۱۲ متر مکعب بر ثانیه آب رها سازی می‌گردد و در فاز دوم و در ادامه تکمیل رها سازی میزان ۵ متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپر آباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه گردید. 

رستگاری اظهار داشت در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در حال طی مسیر از طریق سامانه‌های انتقال بین حوضه‌ای از حوضه زاب به سمت حوضه دریاچه ارومیه در حال رها سازی می‌باشد. 

وی خاطر نشان کرد: در مرحله اول رها سازی در سال آبی جاری میزان ۱۲ میلیون متر مکعب آب از محل حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از محل سد سیلوه رها سازی شده بود.

دیگر خبرها

  • میزبانی سه تیم در جام حذفی در هاله‌ای از ابهام!
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • کشف انبار دپوی ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر ماهشهر
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک