Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دستور وزیر نفت، پس از وقوع حریق گسترده در تأسیسات نفتی کوبا ناشی از صاعقه، گروهی از متخصصان ایرانی برای کمک به این کشور اعزام شدند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از برخورد صاعقه به تأسیسات بزرگ ذخیره‌سازی و نگهداری نفت خام در شهر ماتانزاس کوبا و وقوع چهار انفجار پیاپی که منجر به آسیب‌دیدگی بیش از 50 نفر شد، با توجه به درخواست این کشور برای کمک به مهار آتش در مخازن کوبا، آقای جواد اوجی دستور داد متخصصان ایرانی برای کمک به این کشور، اعزام شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس در گام نخست، مظاهر انصاری، مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) وزارت نفت با حضور آلبرتو گونزالس کاسالس، سفیر کوبا در تهران طی تماس ویدیوکنفرانسی با گروه اطفای حریق، مقام‌های نفتی کوبا و معاون وزیر نفت کوبا، راهنمایی‌های کلیدی درباره بایدها و نبایدهای مهار حریق مخازن به گروه عملیات منتقل و در نتیجه انتقال تجربه از تکرار اشتباهات در روند اطفای حریق، جلوگیری شد.

در گام بعدی گروهی از افراد متخصص و باتجربه، به ریاست مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت، به کوبا اعزام شدند. هدف نخست این گروه انتقال تجربه‌ها و آموزش‌های اطفای حریق و مقابله با آتش‌سوزی مخازن و آموزش کارشناسان کوبایی برای مقابله با آتش‌سوزی‌های مخازن و مهار آن است، این آموزش‌ها به کوبایی‌ها کمک می‌کند که در آینده نیز بتوانند برای مقابله با چنین مواردی آمادگی داشته باشند.

به‌عنوان هدف دوم، بازدید از تأسیسات نفتی کوبا و ممیزی و ارزیابی ریسک تأسیسات در دستور کار این گروه است تا وضع ایمنی این تأسیسات ارزیابی و اصلاحات مورد نیاز به کارشناسان کوبایی منتقل شود.

گروه اعزامی همچنین قرار است با مقام‌های نفتی کوبا دیدارهایی داشته باشد، همچنین تجهیزات مورد نیاز برای مهار آتش از جمله دستگاه فوم‌ساز، لباس‌های آتش‌نشانی و ضد اسید، دستگاه تنفس و موارد دیگر در حد مقدور به این کشور ارسال شد.

گفتنی است با فعال‌سازی دیپلماسی انرژی در وزارت نفت، ارائه خدمات و مشاوره‌های فنی و مهندسی به کشورهای دوست و همکار به‌عنوان یکی از سیاست‌های وزارت نفت دنبال می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نفتی کوبا وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۲۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را هفت درصد اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده، آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس است و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبه رو هستیم.

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سد‌های موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سد‌های تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده که نشان دهنده ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم، با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

دیگر خبرها

  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • نامگذاری اداره تأسیسات آب شرب مشهد به نام سرلشکر شهید فلاحی
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد