Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: امیدواریم با تصویب اولویت‌های پژوهشی استان در سال ۱۴۰۱ در شورای برنامه‌ریزی استان شاهد عملیاتی شدن این اولویت‌ها در راستای توسعه و ارتقای استان خوزستان باشیم.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، علی‌محمد آخوندعلی سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز در نشست کمیته آموزش و پژوهش کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری (آپفن) استان خوزستان که در سالن اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه مسایل پژوهشی تجارب موفق و ناموفقی در استان داشته‌ایم؛ در جلسات مختلف با حضور مسئولان استانی بر این مسئله تاکید شده است که برای تحول استان باید از ظرفیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آخوندعلی گفت: امیدواریم با تصویب اولویت‌های پژوهشی استان در سال ۱۴۰۱ در شورای برنامه‌ریزی استان شاهد عملیاتی شدن این اولویت‌ها در راستای توسعه و ارتقای استان خوزستان باشیم.

در ادامه احمدی موالی‌زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان نیز بر لزوم بازنگری در برخی از فرآیند‌های حوزه پژوهش تاکید کرد و با اشاره به اهمیت مسئله‌ی آموزش در استان خوزستان از برگزاری هفته آموزش در این استان خبر داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان بیان کرد: در این هفته که تلاش خواهیم کرد با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها همزمان باشد مسائل و مشکلات حوزه آموزش در مدارس و دانشگاه‌های استان با حضور افراد صاحب‌نظر بررسی می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان همچنین خواستار تدوین برنامه‌های لازم برای حفظ و نگه‌داشت نخبگان در این استان شد.

گفتنی است، این نشست با حضور علیرضا کیاست معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز، قاسم صنگوری سواری مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان، صابری رئیس بنیاد نخبگان استان خوزستان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

تعیین عنوان‌های پژوهشی استان در سال ۱۴۰۱ و بررسی وضعیت آموزش در استان خوزستان از دستورکار‌های سومین نشست کمیته آموزش و پژوهش کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری (آپفن) بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شهید چمران اهواز پژوهش های کاربردی خوزستان استان خوزستان اولویت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۲۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ اسدالله عباسی در دیدار معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور با بیان اینکه نگهداری اسناد هویت‌دار اهمیت زیادی دارد و موجب حفظ فرهنگ و هویت هر ملت می‌شود گفت: بازدید دانش‌آموزان از سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان برای شناخت و آگاهی آنان از وظایف این سازمان باید در دستور کار متولیان قرار گیرد.
وی تصریح کرد: وظایف و فعالیت سازمان اسناد و کتابخانه ملی باید از طریق افراد متخصص و تاثیرگذارو با همکاری رسانه‌ها به مردم شناسانده شود.
استاندار گیلان نگهداری نسخه‌های خطی و تاریخ شفاهی شخصیت‌ها در حوزه‌های مختلف را از اقدامات ارزشمند سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور دانست و بر ضرورت همکاری بیشتر دستگاه‌ها با مدیریت سازمان اسناد و کتابخانه ملی در گیلان تاکید کرد.
اسدالله عباسی همچنین برای رفع مشکلات و مسائل مربوط به سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان قول مساعد داد.
 معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور نیز در این دیدار گفت: ۴۲ هزار نسخه خطی در این سازمان نگهداری می‌شود که برخی نادر و جهانی بوده و به عنوان اثر علمی و فرهنگی ثبت یونسکو شده‌ است.
 فاطمه صدر همچنین افزود: هزار و ۵۰۰ تاریخ شفاهی از شخصیت‌ها ، دولتمردان، سیاستمداران، ادیبان و اهالی فرهنگ و هنر نیز در سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور نگهداری می شود.
وی در ادامه با تشریح جایگاه و قدمت سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور افزود: بخش کتابخانه ملی این سازمان قدمت ۹۰ ساله دارد و سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور عضو فدراسیون بین‌المللی کتابخانه‌های ملی و فدراسیون بین المللی آرشیوهای ملی است.
معاون پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور با بیا اینکه به جز نگهداری اسناد اداری کشور در این سازمان گفت: تعدادی اسناد تاریخی از دوران قاجار و پهلوی نیز در این سازمان نگهداری می شود.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار