Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@22:57:06 GMT

قیمت گل میخ عرشه فولادی + نقش گل میخ در سقف عرشه فولادی

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۲۶۶۶

قیمت گل میخ عرشه فولادی + نقش گل میخ در سقف عرشه فولادی

 

ورق عرشه ی فولادی از مصالح ساختمانی پرکاربرد و محبوب بوده که از دو محصول ورق گالوانیزه و برش گیر تشکیل شده است. این پروفیل حالتی برجسته و ذوزنقه ای داشته تا بتن و ورق در کنار هم قرار گیرند. وظیفه ی گل میخ سقف  عرشه فولادی اتصال عرشه و اجزای دیگر، تحمل تنش و همچنین انتقال نیرو میان بتن و فولاد است؛ به همین علت با عنوان پایه برش گیر نیز شهرت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گل میخ به صورت مستقیم یا از روی ورق گالوانیزه بر روی بال تیر جوش داده خواهد شد. در حقیقت می توان گفت که قطعه گل میخ به عنوان واسط بین ورق گالوانیزه و بتن عمل خواهد کرد.

گلمیخ از فولاد آلیاژی با کربن پایین و طی فرآیند فورج سرد و بر اساس استانداردهای A.W.S- D1.1 و DIN EN ISO 13918  وارد مرحله ی تولید می شوند. گل میخ ها قطر و ارتفاع متنوعی دارند و هر یک به منظور مصرف خاصی به کار می روند. قطر برش گیر حدود 2 سانتی متر و ارتفاع آن ها به شکل و مدل ورق فولادی وابسته است. حداقل ارتفاع هر گل میخ پس از نصب باید 40 میلی متر باشد.

این محصولات نقش بسیار مهمی را در سازه ها بازی می کنند؛ درنتیجه کیفیت و مقاوم بودن آن ها مهم است. محصول غیر استاندارد توانایی لازم به منظور تحمل تنش و انتقال نیروی وارده را نداشته و در آخر باعث از بین رفتن سازه می شود. در استاندارد های تولیدی بر مواردی تاکید می شود؛ مانند: استفاده از مواد اولیه مرغوب، شیوه ی تولید و ابعاد محصول که در ادامه به تشریح هر یک از آنها می پردازیم.

مزایای به کارگیری گل میخ: اول، اجرای عملیات با سرعت بالا. دوم، پیش از جوشکاری به آماده سازی و برشکاری خاصی نیاز نخواهد داشت. سوم، تفاوت آن با ناودانی به منظور انتقال نیرو بوده؛ به شیوه ای که قادر است نیرو را در همه ی جهات پخش نماید. اما ناودانی تنها قادر به منتقل کردن نیروی وارده به صورت عمودی است. چهارم، در زمان جوشکاری برش گیرهای دیگر با مشکل تغییر شکل تیر رو به رو خواهیم شد؛ اما در زمان جوشکاری گل میخ این مشکل وجود نخواهد داشت. پنجم، جوش گل میخ به شکل یکنواخت با توجه به تنظیمات دستگاه جوش انجام می شود؛ در صورتی که کیفیت جوش ناودانی به مهارت شخص جوشکار وابسته است. ششم، در زمان اتصال این امکان وجود دارد که با توجه به شرایط و تمایلات گل میخ به صورت مستقیم یا از روی ورق گالوانیزه جوشکاری گردد؛ اما ناودانی و نبشی امکان اتصال از روی ورق را نخواهد داشت. آشنایی با انواع شیوه های اتصال محصول: این محصولات به وسیله ی دستگاه های جوشکاری قوس الکتریکی خاصی با عنوان استادولدینگ یا Stud Welder  به دیگر قطعات وصل می گردند. این شیوه ی جوشکاری سرعت بالاتری نسبت به روش های دیگر دارد. گلمیخ ها به کمک دستگاه های جوش و به دو شکل به تیر وصل خواهند شد: اول، اتصال مستقیم روی بال  Direct Attach Welding. دوم، اتصال روی ورق گالوانیزه  Through the Sheet Welding.

در مرحله ی اول، به کنترل کیفیت قطعات و زنگ زدگی آن ها می پردازند. به منظور اتصال مستقیم پیش از قرارگیری محصول در مکان مورد نظر، حلقه ای سوراخ روی ورق ایجاد می شود، سپس قطعه ای سرامیکی با عنوان دنده پوش در محل جوش قرار خواهد گرفت؛ تا زمان جوشکاری از مذاب ایجاد شده حافظت نماید و جوش یکنواخت انجام شود.) میان گل میخ و بال بالایی تیر، قوس الکتریکی برقرار می گردد و حدود 5 میلی متر از مذاب گل میخ داخل سازه قرار گرفته سپس وصل می شوند.

تمام عملیات جوش تنها چند ثانیه زمان می برد، بر همین اساس، سرعت بسیار بالای این عملیات جزء مزایای ارزشمند محصول گفته شده است. به منظور اطمینان از کیفیت اتصالات، نکات زیر را رعایت کنید:

اول، بررسی خشک بودن گل میخ، ورق و سازه پیش از اتصال. دوم، زمان جوشکاری بهتر است که دستگاه به شکل ثابت قرار گیرد. سوم، بعد از نصب هر 10000 گلمیخ، قطعات جوش مانند لیفت و هولدر عوض شوند. چهارم، بعد از هر قوس، گان را به مدت 3 ثانیه ثابت نگه دارید تا مذاب سرد شود. پنجم، اگر اتصال مستقیم از شعله پوش دنده ریز و در صورت اتصال به ورق گالوانیزه بهتر است از شعله پوش دنده درشت بهره گرفته شود. ششم، پیش از تعبیه محصول، ورق را به کمک چکش روی تیر ثابت نگه دارید. هفتم، فراموش نکنید که پس از انجام عملیات، شعله پوش از سازه جدا و تمیزکاری های لازم انجام گیرد. هدف از درج شعله پوش تنها یکنواختی جوش می باشد؛ در نتیجه باید از سازه جدا شود.

برای تست اتصال می توان فشار یکنواختی را روی محصول وارد نمود؛ در صورتی که خم شدگی تا حدود 30 درجه صورت گرفت، اما شکستگی در محل جوش اتفاق نیوفتاد، کیفیت جوش مورد تایید می باشد. با توجه به نقش بسیار گل میخ در مقاومت سازه، انتخاب و شیوه ی نصب آن باید به دقت و کاملا اصولی صورت گیرد.

شیوه های تولید محصول گل میخ:

این محصولات به دو شیوه ی فورج سرد و گرم به تولید می رسند. شیوه ی فورج سرد از نظر فنی استانداردتر می باشد. محصولات به دست آمده میلگردهای ذوبی در شیوه ی فورج گرم از نظر فنی و به دلایل زیر مورد تایید نیستند:

اول، جوش پذیری نامناسب. دوم، غیرهمگن بودن. سوم، کیفیت غیر یکنواخت. چهارم، نداشتن ویژگی های مکانیکی. پنجم، نداشتن مقاومت لازم. سرعت نصب و اجرای محصول در برابر برشگیرهای دیگر: اول، سرعت اجرای هر قطعه حدود چند ثانیه بوده و اجرای برشگیر ناودانی بین 2 تا 3 دقیقه است. دوم، قدرت منتقل کردن نیرو در همه ی جهات، در صورتی که ناودانی تنها قابلیت انتقال به صورت عمود را داشته باشد. سوم، برقراری قوس حدود 800 میلی ثانیه و در ناودانی حدود 3 دقیقه می باشد. چهارم، نیاز به آماده سازی ندارد، در صورتی که ناودانی به برش گل زنی قبل جوش نیاز داشته باشد. پنجم، کیفیت جوش گلمیخ بالاتر بوده و به الکترود نیازی نخواهد داشت.

این محصولات پس از عملیات جوش تغییر شکل نداده و زمان اجرا و اتصال آن ها بسیار سریع می باشد؛ به همین جهت می توانند به جای برشگیرهایی مانند  نبشی و ناودانی به کار روند.

مشخصات گل میخ عرشه ی فولادی:

گل میخ به شکل مستقیم یا از روی ورق گالوانیزه روی بال تیر جوش داده خواهد شد. در حقیقت این نوع می توان گفت که قطعه گل میخ به عنوان یک واسط بین ورق گالوانیزه و بتن عمل خواهد کرد.

تولید گل میخ چند شیوه دارد؟

این محصولات به دو شیوه فورج سرد و گرم به تولید می رسند. شیوه ی فورج سرد از نظر فنی استانداردتر خواهد بود.

مهمترین مزایای به کارگیری گلمیخ چیست؟ اول، سرعت بالا در اجرای عملیات. دوم، پیش از انجام جوشکاری به آماده سازی و برشکاری خاصی نیاز ندارد. درباره ی شرکت عرش پایه برنا:

شرکت عرش پایه برنا تولید کننده ی أنواع گل میخ و دیگر مصالح ساختمانی می باشد. ما با هدف ارائه خدمات در حوزه های مختلف صنعت ساختمان بیشتر از ده سال هست که گرد هم آمده ایم معتقد هستیم بزرگترین سرمایه ما مشتریان و صاحب اندیشه هستند که دغدغه کیفیت و سرعت را دارند و تنها تلاش جهت اقتصادی تر نمودن پروژه ها را به عنوان اولویت در نظر ندارند.

 

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ محمدحسین فولادی امروز با بیان اینکه پیکر پاک شهید محمدشفیع فیضی‌زاده از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد، گفت: پیکر پاک شهید والامقام در آن سوی مرز مهران و در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق تفحص شده است.

بیشتر بخوانید: پیکر ۵ شهید دوران دفاع مقدس در فکه کشف شد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام افزود: این شهید در عملیات والفجر۳، سال ۱۳۶۲ به شهادت رسیده است.

فولادی با اشاره به اینکه پیکر این شهید بزرگوار در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف شد و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت، تصریح کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق‌ رسانه‌ها اعلام می شود، گفت: این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

فولادی با تاکید بر اینکه پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود، افزود: شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

در سال ۱۴۰۰ هویت ۲ نفر از شهدای گمنام مدفون در استان ایلام شامل شهید "سیدابوالفضل حسنی" ساکن استان تهران و مدفون در شهرستان بدره و شهید "قاسم شاه ولدی" از استان مرکزی و مدفون در دانشگاه آزاد ایلام نیز شناسایی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228914 برچسب‌ها ایثار وشهادت

دیگر خبرها

  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • همایش روز ملی خلیج فارس روی عرشه ناو
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر
  • شیرآلات اهرمی استاندارد باید چه ویژگی‌های داشته باشند؟
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول