Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:16:17 GMT

معاون وزیر راه اعلام کرد: سهم مقصران حادثه متروپل

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۶۳۳۲۸

معاون وزیر راه اعلام کرد: سهم مقصران حادثه متروپل

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اعلام نتایج بررسی هیئت ۷ نفره کارشناسی برای تعیین سهم مقصران حادثه متروپل گفت: مسئولیت وقوع حادثه برای سازنده ۷۵ درصد، برای مسئولان شهرداری ۱۴.۵ درصد، برای مهندسان مشاور ۳ درصد، برای مهندسان فنی مقاوم سازی ۴.۵ درصد، برای مسئول نمایندگی نظام ۲‌.۵ درصد و برای ناظر سازه ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد تعیین شده است.

به گزارش ایسنا، محمود محمودزاده در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در مورد فروریزش ساختمان متروپل آبادان به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداخت و گفت: در ساختمان موسوم به متروپل مقررات‌ و ضوابط رعایت نشده و طرح پروانه صادره از سوی مهندسین مشاوره‌ای که فاقد صلاحیت برای طراحی ساختمان بودند، ارائه شده است؛ در زمینه نظارت هم وضعیت به همین صورت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ و چند ماه بعد از صدور پروانه ساختمانی وزارت راه به نمایندگی اداره کل استان با  شهرداری آبادان و سازمان نظام مهندسی مکاتبه‌ می‌کند و به استناد مواد ۳۷ و ۳۸ قانون آیین نامه نظام مهندسی تقاضای توقف این پروژه تا رفع مشکلات را می‌کند که متاسفانه مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در سال ۹۶ پس از صدور دستور توقف از سوی وزارت راه، شهرداری و مالک مکلف می‌شوند که از مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی استفاده کنند که در این زمینه نیز تخلفاتی صورت می‌گیرد. نهایتاً در سال ۹۸ مجددا توسط اداره کل راه و شهرسازی استان دستور توقف عملیات ساختمان هم به ناظر پروژه و هم به شهرداری مربوطه ابلاغ شده است.

محمودزاده خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۵ پرونده قضایی تشکیل شده است و بعد از حادثه نیز گروه ۷ نفره کارشناسی به دستور قاضی محترم تشکیل می‌شوند که تقسیم سهم مقصران را تعیین کنند. بر اساس تقسیم سهم‌ صورت گرفته، مسئولیت وقوع حادثه برای سازنده ۷۵ درصد، برای مسئولان شهرداری ۱۴.۵ درصد، برای مهندسان مشاور ۳ درصد، برای مهندسان فنی مقاوم سازی ۴.۵ درصد، برای مسئول نمایندگی نظام ۲‌.۵ درصد و برای ناظر سازه ۰.۵ درصد تعیین شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ریزش ساختمان مترو پل آبادان برای مهندسان ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۳۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین

سردار سنایی راد معاون عقیدتی سیاسی ستادکل نیرو‌های مسلح در نشست بصیرتی شورای اداری استان با بیان اینکه آثار بجامانده از استاد شهید مرتضی مطهری امروز نیز برای شبهات و سوالات نسل جوان پاسخ دارد اظهار داشت: در شرایط کنونی که دشمن تمام ظرفیتش را برای سیاه نمایی و زیر سئوال بردن خدمات نظام اسلامی بکارگرفته، تبیین و روایت واقعی دستاورد‌های نظام وظیفه عموم بویژه مسئولان است.

وی در ادامه با بیان اینکه هرحکومتی برای رسیدن به مشروعیت در کنار کارآمدی به روایتگری مناسب نیاز دارد افزود: اقدام بموقع سپاه در انجام عملیات وعده صادی و روایت عاقلانه و اخلاق مدار صداوسیما در این عملیات نمونه‌ای عینی و موفق از روایتگری بود.

حسنی معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز گفت: با تشکیل قرارگاه جهاد تبیین بدنبال معرفی خدمات نظام در استان ایلام هستیم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
  • راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در دولت سیزدهم
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • معلمی رسالت و تکلیفی آمیخته با عشق است
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی