Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سردار سعید فاضل دادگر فرمانده انتظامی استان گلستان صبح امروز در نشست خبری و مراسم تقدیر از خبرنگاران استان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: در برخی از مولفه‌های نظم و امنیت در استان گلستان دارای نگرانی‌هایی هستیم که نیازمند حمایت و همراهی بسیار زیاد اصحاب رسانه و خبرنگاران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه، هیچ فردی نمی‌تواند تاثیر رسانه در افزایش مشارکت اجتماعی مردم و پلیس را انکار کند، گفت: موضوع سرقت مسئله‌ای است که مردم و پلیس را در استان گلستان به شدت آزار می‌دهد و بیش از ۹۰ درصد سارقان استان گلستان از معتادان هستند.

گلستان جزء ۱۰ استان برتر در وقوع سرقت است

دادگر گفت: متاسفانه گلستان دهمین استان از نظر وقوع سرقت در سطح کشور است و بیش از ۷۰ درصد سارقان افراد سابقه‌دار هستند.

وی اضافه کرد: زمانی که طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر که اجرا می‌شود و مدتی این افراد از سطح جامعه دور هستند، میزان قابل توجهی از وقوع سرقت ما کاهش پیدا می‌کند.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: در گلستان مصادیق نگران کننده‌ای از جرائم خشن وجود دارد و در این مدت اتفاقاتی در استان رقم خورده که همه را نگران و ناراحت کرده است.

دادگر با اشاره به اینکه دامنه و عمق آسیب‌های استان گلستان نگران کننده است، گفت: اگر معابر و خیابان‌های ما با تعداد خودروها و میزان ترافیک همخوانی ندارد مقصر مردم و پلیس نیستند.

بی‌نظمی شدید حضور دستفروشان در شهرها و جاده‌های گلستان

دادگر گفت: اگر از شرق تا غرب استان گلستان در شهرها و معابر ورودی و خروجی استان بی‌نظمی را در استقرار و حضور دستفروشان می‌بینید، مقصر مسوولانی هستند که نتوانستند موضوع را مدیریت کنند.

وی اضافه کرد: هر جایی که ناکارآمدی وجود دارد هزینه آن را مردم و پلیس می‌دهند و متاسفانه بسیاری از خروجی‌ مشکلات جامعه را پلیس باید مدیریت کند.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه نتیجه خلاءهای فرهنگی و بی مسوولیتی دستگاه‌ها و مسوولانی است که به وظیفه خود عمل نمی‌کنند و متاسفانه بار اجتماعی و انتظامی آن را بر دوش پلیس اضافه می‌کنند.

دادگر گفت: سرعت شایعه در برخی از وقایع در استان گلستان بسیار بالا است و اگر هوشمندی و عملکرد بموقع رسانه‌ها نبود امروز با چالش‌های اجتماعی بسیار بزرگی روبرو بودیم.

وی افزود: انتظار ما از رسانه‌ها این است که خبرنگاران و رسانه‌ها نگاه تحلیلی نسبت به موضوعات داشته باشند و از نگاه بخری خام خارج شوید و این نیاز امروز جامعه به ویژه در استان گلستان است.

انتهای پیام/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: فرمانده انتظامی گلستان پلیس گلستان پلیس گرگان استان گلستان مردم و پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۶۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵ سارق در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ سرهنگ "نجم الدین سهرابی" گفت: در راستای اجرای طرح‌های مبارزه با سارقان، ماموران کلانتر‌های ۱۱، ۱۲، ۱۴ و پلیس آگاهی موفق شدند ۵ سارق را شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر کنند.
متهمان در تحقیقات اولیه و پس از مواجهه با مستندات پلیس به ۲۰ فقره انواع سرقت از قبیل سرقت منزل، سرقت داخل خودرو، سرقت سیم برق و سرقت مشاعات ساختمان در سطح شهرستان اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی خرمشهر افزود: سارقان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر
  • خیزشی برای همبستگی با مردم غزه
  • نصب پابند الکترونیک برپای ۳۰۰ سارق در غرب تهران
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • پایداری شبکه گاز خراسان جنوبی در برابر سیلاب
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • رصد لحظه‌ای سارقان سابقه دار در اتاق پایش
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان